Riigikogu liige, reformierakondlane Kalev Lillo kinnitab, et sellel nädalal parlamenti jõudvas järgmise aasta eelarves on kohalikuks teehoiuks mõeldud vahendeid oluliselt rohkem kui mullu, raha kasutamine tuleb tema arvates aga põhjalikult läbi mõelda ja käsitleda kogu teedevõrku tervikliku süsteemina.
Lillo ütleb, et lisaraha vajavad kohad, kus linnasisene tee on muidu korras trassil pudelikaelaks muutunud.
“Kõik, kes on sõitnud Tallinnast Hiiumaale, on tuttavad olukorraga, kus enne Haapsalu linnapiiri on riigimaantee ideaalses korras ja ka peale linnapiiri kuni Rohukülani samuti heas korras,” toob Lillo näite. “Vahepealne teelõik Haapsalu linna Rohuküla poolses osas paneb aga proovile meie auto vedrud ning ühes kohas on juba aastakümneid teetruup, mille ületamiseks vaid üks sõidurada – praamile ruttajad peavad läbi laskma praamilt tuleva autokolonni,” rääkis Lillo.
Poliitik märkis, et kui riigimaanteed on Euroopa Liidu rahaga remonditud, pole omavalitsustel lihtsalt vahendeid, et asulat läbivat maanteed samaväärselt remontida. Tõukefondidest pole neil olnud võimalik tee-ehituseks raha taotleda.
Lillo soovitab ka luua siseriikliku programmi, et teha korda linnu läbivad teed, mis suunduvad nn lõpp-punkti suunas (näiteks Haapsalu, Kohtla-Järve) või siis riigi piirile (Narva, Valga).
“Tegemist võiks olla mitmeaastase programmiga, seniks kuni rakendub Euroopa Liidu järgmise eelarveperioodi meede, mille abil on võimalik investeerida kohalikesse teedesse ja sildadesse,” soovitab Lillo.
2012. aastal kulus riigieelarvest kohalikele teedele 18,1 miljonit eurot. 2013. aasta eelarvest on plaanis eraldada 10% kütuseaktsiisi laekumisest, mis summaliselt teeb 29,3 miljonit eurot. Tõus on 65 protsenti ehk üle 11 miljoni euro.
Kus härra Kalev Lillo oli siis kui koalisatsioon kütuseaktsiisist teede remondi ja hooldamise vahendid 13%-lt 5%-ni vähendas ja seda 2009. aastast alates. Kas härra Kalev Lillo oskab selgitada kuidas võimukoalisatsiooni tekitatud kahju kohalikele teedele remondile ja hooldamisele hüvitada. Ka käesoleval aastal on kavandatud Läänemaa riigile kuuluvate tugi- ja kõrvalmaanteede remonti minimaalsel määral. Härra Kalev Lillo vassib ka selle Lääne Elus avaldatud artiklis ja nimelt ei ole kütuse aktsiisi vahenditest eraldatud 10% kohalike teede remondiks mitte 65% tõus eelneva aastaga vaid ei suudeta taastada 2008. aastal kohalikele teedele eraldatud vahendite taset. Tule taevas appi, kuidas üks “kilekotimees” võib ikka vassida ja… Loe rohkem »
sokutatakse
lasta kilekott omavalitsustes ringi käia
Jee! Ehk pudeneb Herjava külale ka natuke,enne kui elanikud ise teed üle käivad.Vaja oleks ikka profide tööd,teed kõrgemaks pealt kumeraks et vesi,mida tänavu on oi kui palju, tee pealt maha voolaks. Praegu on kui laud, vesi teel ja koos kruusaga rataste alt kraavi.
Jutt käib ju selgelt konkreetsest teest.. Riik ei anna raha selleks ,et Metsa või Nurme tänav korda teha. See on paraku omavalitsuse teema. Hullemas olukorras tänavaid on tõesti palju rohkem ,kui kõnealune teejupp ,aga sinna raha ei anta.. seega kingitud hobuse suhu ei vaadata
Ja kõik usuvad-suud kõrvuni! Tehke ennem ja siis kiidelge,muidu tundub lihtsalt plärana.Haapsalus on palju hullemaid tänavaid kui see teejupike.