Nädalavahetusel Kiltsi lennuväljal sõidetud drifti meistrivõistluste teine etapp nõudis juhtidelt võimet kiirelt lülitada oma sõidud vihmarežiimi, sest nii treeningute kui ka kvalifikatsioonide ajal kallas taevast vihma nagu ämbriga ja seda täiendas omakorda suur tuul.
Kiltsi lennuväljal võidutsesid need, kes suutsid heitlike rajaoludega kõige kiiremini kohaneda: tänavaklassi parima koha noppis stabiilsusega hiilanud Martin Vaga, pro-klassi esikoht kuulub kõige jõulisema autoga sõitvale Henri Puhmasele. Üllatusena oli esimese Eesti naisdriftijana rajal Marje Salumets ja soomlanna Krisse Aalto.
Pealtvaatajate õnneks ja mõneti sõitjate kahjuks lõppes vihm enne kvalifikatsioonisõite, mis kujunesid väga üllatusterohkeks – olid ju sõitjad uuel rajal harjutanud vihmas, ent kuival rajal käitub auto hoopis teisiti ja võitsid need, kes suutsid end kiirelt ümber häälestada sõiduks kuival rajal.
Rajalt väljasõit tähendas ühtlasi “kuurortmuda nautimist”, sest raja kõrvale oli vihm loonud suuri mudalompe, mida külastati ohtralt nii vihmase treeningu ajal kui ka raja kuivades kvalifikatsiooni- ja finaalsõitudeski.
Pealtvaatajatele tähendas selline vihmas “uisutamine” muidugi ettearvamatut vaatemängu ja sõitjatele tõi see kaasa palju lisatööd, sest iga väiksemgi eksimus võis maksta koha.
Eksimine polnud saatuslik ainult väheste kogemustega sõitjatele. Nii kaotas oma võiduvõimalused drifti vanameister Eduard Vahemets, kes alahindas tagumist kurvi ja maandus soomlase kõrvalt otse mudamülkasse, mis tema sõidu ka lõpetas. “Mudaravilas” käisid ka Tambet Aidma, Jarmo Luht, Rene Hani ja nii mõnigi veel. Parimad kohad noppisidki need, kes hindasid oma oskusi õigesti ja valisid hoolimata keerulistest rajaoludest õige sõidutaktika ehk kiiruse, sõidunurga ja trajektoori, mille järgi kohtunikud sõite hindavad.
Pro-klassis astus üles 12 võistlejat, neist kolm olid kohale sõitnud Soomest. Meenutades hooaja esimest etappi, kus Eesti sõitjad jätsid soomlased poodiumikohtadest ilma, soovisid nad sel korral veelgi enam poodiumile jõuda. Ühel neist see ka õnnestus – Ismo Teinilä napsas teiste eest omale teise koha, jäädes alla vaid Henri Puhmasele, kes suutis oma üle 700-hobujõulist autot kontrollida nii, et kohtunikud tunnustasid teda sel korral suurima karikaga.
Kolmanda-neljanda koha sõidus olid vastamisi rohukonna meenutava autoga Rait Lember ja eelmise hooaja parim Taavi Toomara. Viimase autot vaevasid sel korral probleemid käigukastiga ja võistluspäevaks laenas ta Kristjan Salmre autot. Paraku ei saanud Toomara laenatud autoga sõbraks ning sellest vastasseisust väljus õnneliku võitjana Rait Lember.
Street-klassis võistlesid omavahel 20 sõitjat, üks neist soomlane. Parima koha noppis tänavune uus sõitja Martin Vaga, kes hoolimata oma vähestest kogemustest driftivõistlustel on praeguseks kindel konkurent kõigile teistele – ta eristus oma jõulise, ent väga stabiilselt heade sõitude poolest ja oli võidu igati ära teeninud.
Juba mitmendat aastat driftikarussellis osalev Allan Lätt pidi leppima teise kohaga, ent mees oli õnnelik ja igati teist kohta väärt. Lätt oli ainus võistleja, kelle autot liigutab diiselmootor.
On oluline märkida, et street-klassis sõitnud soomlane oli naissõitja ning esmakordselt astus võistlustulle ka Eesti esimene naisdriftija, kelleks on juba kiirendusradadelt tuntud Marje Salumets.
Pille Rõivas
Eesti Drifti Liit
Street-klassi esikolmik:
Martin Vaga
Allan Lätt
Kalev Kirisberg
Pro-klassi esikolmik:
Henri Puhmas
Ismo Teinilä
Rait Lember