Lihula. Foto: arhiiv
„Lamavad politseinikud” ehk künnised ehitati Lihula peatänava lõigule, kus liikluskoormus kõige tihedam ja vaja tõsta ohutust nii jalakäijate kui teiste liiklejate osas. Teine paar paigaldati kooli juurde.
Üks paar asub Tallinna maantee 6 ees ja Jaama tänava ristmiku juures. „Konsumi ees parkivatel autodel on peaaegu võimatu ohutult välja tagurdada,” ütles Lihula volikogu esimees Jaak Kastepõld. Liikumiskiirus autodele langetati linna keskosas 30 km/h peale endise 50 km/h asemel, muutuvad veidi ka ülekäiguradade asukohad ja luuakse üks uus. Kogu teekatte märgistus linna keskosas saab uue kuue ja muudetakse ka kogu parkimiskorraldust.
Lisaks paigaldati künnised ka Jaama tänavale kooli juurde. Lisaks künnistele loodi ka esimene 30 km/h ala Jaama tänava ja sellega piirnevate tänavatega tiheasustusega elurajooni osas, et nii õpilaste koolitee kui ka igapäevaliiklemine muuta turvalisemaks.
Viimase aasta jooksul on Lihula peatänaval juhtunud viis liiklusõnnetust, millest kahes on ka inimene viga saanud.
Kastepõllu sõnul olid „lamavad politseinikud” ette nähtud valla liikluskorralduskavas. Kava töötati välja ja võeti vastu 2015. aastal ja see on uudne kogu Läänemaal. Kava koostamise otsus sündis turvalisuse ümarlauas, mis hakkas koos käima Lihula vallavanema eestvedamisel 2014. aasta algusest. Kava käsitleb tervikuna nii Lihula kui ka suuremate Lihula valla asulate Kirbla ja Tuudi kogu liikluskorralduse ümbertegemist, uute märkide ja teekattemärgiste paigaldamist.
Kirblas ja Tuudil on samuti tänaseks juba uued liiklusmärgid paigaldatud. „Autojuhtidel palun olla hoolas ja jälgida märgistuse nõudeid. Muutused ei ole kellegi kiusamiseks, vaid selleks, et meie pereliikmed ikka turvaliselt koju jõuaksid, olgu nad siis kooliteel või niisama mängimas, sportimas või muid asjatoimetusi ajamas,” sõnas Kastepõld.
Volikogu esimehe sõnul tehakse tihedat koostööd politseiga, et korrale kutsuda neid, kes kuidagi ei soovi märkide tähendusest aru saada.
Sel aastal kulutab Lihula liikluskorralduse uuendamisele 25 000 eurot. „Kogu liikluskorralduskava hõlmab palju rohkem, plaan palju laiem ja tööd jätkub mitmeks aastaks sõltuvalt sellest, kui palju meil ümberkorraldamiseks raha on,” ütles Jaak Kastepõld.
Elagu Lihula MÄO !!!!!!!!!!!!!!!
Selle seltskonna poolt enam kindlasti ei hääleta.
Mina ka mitte.
Täitsa tore on lugeda neid kommentaare. Minu meelest ei ole veel kõik valmis, seega praegusest lähtuda ja vinguda on liiast. Saan muidugi aru, et künnised ja 30Km/h häirivad aga enne vingumist võiks mõelda eelnevale olukorrale. Ja ega päeva pealt ei muutugi midagi. Oleks praegu artikkel, et konsumi ees oli raske avarii, kus sai inimene viga. Siis oleks kommentaarid, et seal ongi kõik halvasti. Kannatage väheke las saavad antud tööd valmis. Muidugi kõik uus tekitab ärevust.
Need avariid veel hakkavad tekkima nende ”lamavate politseinike” pärast, eriti põnev saab olema mõisamäelt alla voolava veega maanteed mööda mis selle kõrgenduse taha valgub, lume lükkamine läheb eriti põnevaks konsumi poe ees kuhu tekitatakse ”taskud” kõnniteest välja ulatuva saarekesega. Veoautoga töölisel poodi asja enam pole sest konsumi vastas parkimine keelatud. Tundub tõesti sellel marutõbisel koeral jõudis haigus lõpp staadiumi et selle jama on korraldanud…
Oleks seal küüned, oleks ta puu otsas. Jääme olemasolevate faktide juurde, mitte ai hakka siin fantaseerima.
No andke armu! On ikka mõistus peas kui hakatakse sellist jama korraldama. Näide sellest kui arulagedale inimesele võim kätte anda. Enne saagu kõik Lihula tänavad korda ja siis võiks hakata mõtlema kuhu hakata lollustele raha raiskama. Üks kastepõld on saanud silma paista, kuid mitte arukusega.
Nüüd on olemas kohalikele kiirenduseks START ja FINISH 100 meetrit enne järgmist küngast, et jõuaks autot lõhkumata hoo maha pidurdada. Vaja vaid joon maha tõmmata finishi poolele.
Sama meelt, tänavad ja kõnniteed eelkõige.
Aga “protiv loma, net prioma!” Lihula rahvas, ärge häbenege neid isealgatuslikult eemaldada. Ja kui keski hakkab kaagutama siis viidake neile “kultuurrahva prantslaste poole: seal on kohalikud omavalitsused hädas autodele tekitavate rikete kompentseerimisega (AutoBild.fr) ja kui veel kohalikud soovivad liikluskaameraid, siis kultuurrahvas prantslased (konnasööjad) lihtsalt põletavad, lasevad õhku ja demonteerivad omaalgatuslikult neid liikluses häirivaid antikehasi. Viva la Revolusion! ja konsumist Bordeaux veini, ojadena!
Nõus Alleksiga. Aastaid juba kas ei koristata lund või tehakse seda väga harva Lihula keskosas, mis muutub seetõttu väga ohtlikuks. Väheneb ruum parkimiseks, osa tänavaid muutub üherajalisteks, lund lükatakse kõnniteele ja sealt tagasi. Esimeste libeduste puhul ei kiirustata soolatamisega ja sealtki liiklusohtlikud olukorrad. Asja juures on kõige kurvem see, et karistatakse häid liiklejaid selleks, et 1%-le halbadele liiklejatele koht kätte näidata, nii nagu on muudegi karistusoperatsioonidega. Ainus lohutus see, et need künkad ajapikku vähenevad ja aasta kahe kolme pärast saab neid jälle 50-ga ületada. See on kontrollitud fakt Virtsu sadama näitel.
Palju õnne asjamehed ! Ma tahaks näha mis talvel saama hakkab. Esiteks lumekoristus ja mis veel hullem kui enne küngast tekib pidurdustest liuväli… See aga teeb selle koha veel ohtlikumaks. Kes vähegi asja jagab see teab mis juhtuma hakkab. Kahju mõttetu raha kulutamise pärast.
Olgugi et lamav aga politsei lihula linnas olemas!
Màletan kuidas ise sai hirmunult liigelda kui kastepòld oma zigulliga mòòda lihula tànavaid aastaid 20 tagasi nagu martòbine koer kihutas.
nendest märgistustest ongi võimatu aru saada,kas tegu on ülekäiguraja või künnisega?! minge vaadake ise ka natuke!!! künnise ees on ülekäiguraja märk,künnis on triibuline,nagu sebra :S