Enamuse otsusega rong Õhtu kaldale sõitma ei hakka. Joonis: Lääne maavalitsus
Lääne Maavalitsus korraldas küsitluse, kus peaks asuma planeeritava Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee peatuskoht Haapsalu linnas vana raudteejaama piirkonnas.
Tulevane rongide peatuskoht sõltub sellest, milline saab olema Riisipere-Haapsalu ja Haapsalu-Rohuküla raudteelõikude ühendamise lahendus. Kokku pakuti küsitlusega välja neli alternatiivi.
Küsitlusele vastas kokku 270 inimest.
Selgus, et 50% vastanutest eelistas Rohuküla otseläbimurret ehk esimest varianti, kus ehitatakse perroon praegusest vanast rongijaamast 85 meetri kaugusele.
32% vastajatest eelistas teist alternatiivi, Rohuküla otseläbimurde ja ajaloolise jaama kombinatsiooni, mis tähendaks kahte rongipeatust ja -platvormi: üks uus platvorm jaamahoone juures, ja teine 85 meetrit eemal, mida hakkaks kasutama Rohukülla suunduvad rongid.
Mõlemad Õhtu kalda alternatiivid said võrdselt 9% häältest.
"Oleme meeldivalt üllatunud, et nii paljud inimesed võtsid vaevaks meiega kaasa mõelda. Lisaks saime mitmeid toetavaid kirju, eelkõige Hiiumaa ja Vormsi elanikelt. Samuti uuriti, kuidas oleme arvestanud perspektiivse kaubaveoga ning kas väljapakutud alternatiivid on insener-tehniliselt teostatavad," rääkis Lääne maavalitsuse raudtee planeeringu projektijuht Liis Moor.
Parima trassi valikul arvestatakse nii sotsiaalseid, looduskeskkondlikke kui ka majanduslikke argumente, kohalike elanike arvamus on sealjuures oluline sotsiaalse valdkonna kriteerium.
"Kuna nüüdseks on teada, et Õhtu kalda alternatiivid ei ole üheski valdkonnas eelistatud, siis jäävad need kõrvale. Edasi läheme otseläbimurde ja Haapsalu jaama kombinatsiooniga," ütles Moor.
Otseläbimurret Rohukülla eelistab ka Haapsalu linnavalitsus, kuid mitte esimest alternatiivi, vaid teist, kahe platvormiga varianti.
Lääne maavalitsus tänab kõiki vastanuid.
Teemaplaneeringu II eskiisi tutvustatakse jaanuari lõpus, planeeringu vastuvõtmine toimub 2016. aasta esimeses pooles.
Mõmmik, kas nüüd sai kergemaks?
Vana tõde on- omaenese vigu nähakse ikka teiste küljes.
Kokkuvõtvalt: tegemist on Kirepealinnaga, kus sõbraliku kogukonna varjus tegutsevad ka mõned püromaaniakalduvustega isikud (pagulaste saabudes see arv muidugi mitmekordistub), aga artikli mõtteks oli muu arutelu.
Pihkupeksupealinna raudteed nüid vaja…et nagu millex….?
meie eesti parttisanid laseme laudtee õhku…
väga tahaks et tuleks, sestkui linnusirin oli kõrvadele kui vedur öösel manööverdas ja vilet andis ning vagunid kolksusid ja see kivisöehais ninasõõrmeid paitas kui vaguneid köeti
Haapsalust miljonilinna ei saa, aga näiteks 50 või 100 tuhat võib kunagi välja vedada kindlasta. Eriti siis, kui MTÜ Pagula oma tööd korralikult tegema hakkab.
Selle asemel et sisuliselt midagi teha, kembeldakse pisiasjade ümber. Raudteejaama koht on raudteejaamas! Haapsalu pole ju miljonilinn ja ei saa selleks ka kunagi! Seega pole vaja mitmeid peatusi. Nii tibatillukeses linnas on mõnekümne minutiga võimalik isegi jalgsi ühest servast teise jalutada.
Kas Tamme peatus saab ?
ei,peatus tuleb ehte tn-le
Nojah, miks unistada ei v6i?
Isegi 6hulosse v6ib ehitada, ehitusmaterjali peale ei kulu sentigi maksumaksja raha:)
Igati tore oleks unistada kuidas rong läbi lumetuisu Haapsalu poole kihutab!
Igatahes parim uudis tänaseks!
Toetan Lääne-Eesti arengut!
va taal unistamas,vist raha otsakorral.
…niigi làks. Ma kartsin,et veavad kuursaali vàlja….?
ma mõtlesin ,et veavad Pürksi välja,aga hea ,et niigi läits.
Miks?
aga selleks,et mina ei taha,jokk.muidu viin kuusakoski ja raha annan poisile,aga ei ütle,millisele.