LOETUIMAD LOOD 2015. Taavi Rõivas soovitab inimestel kaaluda säästlikuma auto ostmist

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Avaldame 2015. aastal Lääne Elu veebis enim loetud uudis- ja arvamuslood.

 

15. aprill 2015

Taavi Rõivas Haapsalus 106

Peaminister Taavi Rõivas. Foto: Urmas Lauri

 

Reformierakondlasest peaminister Taavi Rõivas kinnitas usutluses Eesti Päevalehele, et kütuseaktsiisi tõstmise plaan oli Reformierakonna programmis enne valimisi kirjas ning soovitas inimestel kaaluda endale säästlikumate sõidukite ostmist.

"Maksuerisuste vähendamine ja kahjuliku tarbimise maksustamine – 100 protsenti leiate need Reformierakonna programmist," märkis Rõivas, leides, et sellest infost oleks pidanud inimesed välja lugema ka plaani kütuseaktsiisi tõsta. "Definitsiooni järgi ongi aktsiis selleks, et maksustada kahjulikku tarbimist, näiteks alkoholi ja tubakat ning keskkonda kahjustavat tegevust. Ma usun, et inimesed oskavad seda seost näha," selgitas peaminister.

Tema sõnul kaaluti aktsiiside tõstmise osas eri alternatiive. "Soov oli langetada tööjõumakse, soov oli tegelikult tõsta ka alkoholi- ja tubakaaktsiisi rohkem, kui tegelikult võimalikuks osutus. Kütuseaktsiisi tõus oli ametnike pakutud üks valik, mis tundus märksa valutum kui näiteks automaksu kehtestamine. Kütuseaktsiisi väikse tõusu – viis senti liitri pealt aastas – mõju inflatsioonile on 0,2 protsenti. See on märksa mõistlikum kui automaksu kehtestamine," ütles Rõivas Eesti Päevalehele.

Küsimusele, et kas näiteks maainimesed, kes on sunnitud kütuse peale palju kulutama, ikka suudavad hinnatõusu taluda, soovitas Rõivas kaaluda säästlikuma sõiduvahendi soetamist. "Ütleme nii, et pikemas vaates on kindlasti võimalik ka konkreetseid valikuid teha, soetada säästlikumaid sõidukeid. Samas möönan, et loomulikult mõjutab see ka neid inimesi, kes kaugemal tööl käivad. Aga kui panna see konteksti, kui palju rohkem raha jääb kätte tänu tööjõumaksude langetamisele, siis selle mõju on kindlasti kokkuvõttes suurem," leidis valitsusjuht.

"Kui võrdleme aktsiisitõusu nafta hinna kõikumisega, mis on olnud mitukümmend senti ühe aasta jooksul, siis ma väidan, et seda mõju ei pruugi isegi tunda. Viie sendi mõju on kohati tugevalt üle dramatiseeritud. Ütleme nii, et pikemas vaates on kindlasti võimalik ka konkreetseid valikuid teha, soetada säästlikumaid sõidukeid," märkis Rõivas.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
3 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kodanik2
8 aastat tagasi

Rahvas sooviks osta säästlikuma peaministri ja presidendi.

Eesti+Vabaks
8 aastat tagasi

Kallis kaltzmann, MINE PERSE oma säästliku autoga, palun. Kas sa, kuradi Pätt arvad, et kui Eestis bensiini tarbimine nt. poole võrra langeb, siis aktsiisid jäävad endisele tasemele või? Kuidas siis riigikassa täis saadakse?

kaltsukas
8 aastat tagasi

latse lalin