Kuula artiklit, 0 minutit ja 47 sekundit
0:00 / 0:47
Läänemaal elav naine andis politseile teada, et 11. detsembril helistas talle vene keelt kõnelev mees, kes esitles end sideettevõtte töötajana ja pakkus naisele võimalust pikendada teenuselepingut sisestades selleks oma Smart-ID PIN-koodi.
Seejärel helistas naisele end panga turvaspetsialistina esitlenud inimene, kes ütles, et naise nimele on võetud laenutaotlusi ja tehingute tühistamiseks on vaja naisel sisestada enda Smart-ID PIN-koodid. Lisaks öeldi naisele, et ta peab enda pangakaardid viima pakiautomaati ja seda naine helistaja juhendamisel ka tegi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hiljem pangakontorisse pöördudes avastas naine, et tema nimele on võetud mitmeid laenusid. Tekitatud kahju on 11 281 eurot.
Reklaam
Olen SPERbanki direktor Valijo, teie praeguses pangas on turbarisk, turbariski ennetamiseks tooge kogu oma raha Peetri kivi taha metsa, sest metsas on turvaline olnud juba aastatuhandeid.
Vanemapoolne noorem mees,
Valijo
Nii loll annab olla et pin koodid anda
Mis see meid puudutab? – see on venelaste jt venekeelsete ”eestimaalaste” probleem.
Need eestimaalased ongi meie inimesed, rääkigu või hiina keeles.
Libale ütleks, et vilets näide, hiinlased on meil igal juhul julgeolekurisk.
Mulle on ka vene keelt kõnelevad tegelased helistanud. Viisakalt ütlen, et mina räägin ainult eesti keeles ja kõne lõpetatakse ära. Nii seda keelt selgeks ei saa, kui nendega vene keeles rääkida.
Kui palju peab sellest rääkima, et inimesed saaksid aru, et oma koode ei tohi kellelegi anda, veelvähem oma kaarte kusagile saata??? Sellest räägitakse kõikvõimalikes allikates peaaegu, et igapäevaselt. Praegusel juhul juba ütleks, et Paras, see
Tõesti omad vitsad peksavad. Swedpank juba reklaamib, et viipa telefoni automaadi juures ja raha tuleb.