Õhutemperatuuri ööpäevase keskmise jõudmine plusskraadidesse tähendab, et autojuhid peaksid hakkama mõtlema talvistes teeoludes kasutamiseks mõeldud naastrehvide vahetamisele suverehvide vastu.
Samas võib aprilli öö- ja hommikutundidel esineda veel miinustemperatuure, mis muudavad teed libedaks. “Seepärast soovitame arvestada, kui palju, mis ajal ja millistel teedel sõidetakse. Kui tuleb sõita pikki vahemaid erinevat liiki teedel, sageli varahommikul või hilistel öötundidel, siis tasub rehvivahetusega veel pisut oodata,” selgitas Transpordiameti maismaasõidukite üksuse juhataja Jürgo Vahtra.
Kui liigeldakse päevasel ajal ja peamiselt linnades või suurtel maanteedel, siis ei tasu rehvivahetusega ka liigselt venitada.
Naastrehvide kasutust reguleerib majandus- ja kommunikatsiooniministri 13. juuni 2011. a määrus nr 42 “Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” lisa 1, milles on öeldud: “Naastrehve võib sõidukil kasutada alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral naastrehve kasutada 1. oktoobrist kuni 30. aprillini”.
Transpordiamet soovitab jälgida ilmaprognoose, arvestada oma sõiduvajadusi ning planeerida selle põhjal rehvivahetus. Enne rehvivahetust tuleb üle vaadata suverehvide mustrisügavus. Kui mustrisügavust on jäänud alla 3 millimeetri, siis tuleks juba mõtlema hakata uute suverehvide peale.
Küll neid bemme ja mersusid näinud juba linna vahel, kel kets all ringi käib 🙂
Mida võimsam auto, seda napimalt mõistust!
Pildi allkiri – SUVEREHVIDEGA võib sõita 1.maini ?!?!?
Aga edasi, kas maikuus on taas lumeprognoos, siis tuleb jälle talverehvid alla panna????
Kulla ajakirjanikud, palun lugege oma lookesed enne läbi, kui siia ülesse panete!
Oleks vähemalt niigi palju juttu, et kas sel aastal on “erandkorras pikendatud”, või hakkame ülehomme trahvi saama. Seaduse järgi ju saaks teha, savi, et hommikul on must jää.
Seda lasteaiakasvataja juttu oligi tarvis. Nii vajalik.