Algab Haapsalu–Rohuküla raudteelõigu projekteerimine

Lääne Elu

info@le.ee

Haapsalu raudteejaam. Foto. Urmas Lauri
Haapsalu raudteejaam. Foto Urmas Lauri

Eesti Raudtee sõlmis lepingu Reaalprojekt OÜ-ga Haapsalu–Rohuküla vahelise 7,4 km pikkuse raudteelõigu projekteerimiseks. Lepingu maksumuseks on pea 344 tuhat eurot.

„Projekteerimistööd hõlmavad muldkeha, rööbastee, Rohuküla ooteplatvormi ja parkla ning sellega seotud taristu, ühendusteede, ülesõitude ja -käikude, piirdeaedade ning vajalike rajatiste ja keskkonnaleevendusmeetmete projekteerimist,“ kommenteeris AS Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin. Lepingu raames projekteeritakse Haapsalu linna ka täiesti uus tänava lõik, mis hakkab omavahel ühendama Kiltsi teed ja Ungru teed, sh projekteeritakse ka uus sild üle Jaamaoja.

Haapsalu–Rohuküla lõigu projekt koos ehitusloaga valmib 2024. aasta veebruaris.

Möödunud aastal valmisid Turba–Risti vahelise lõigu põhiprojektid, millele on väljastatud ka ehitusload. Risti–Haapsalu vahelise lõigu põhiprojektid valmivad aga juba käesoleval aastal. 2024. aasta esimeses kvartalis on olemas kõik Turba–Haapsalu–Rohuküla lõikude projektid ja ehitusload. Edasine raudtee ehitus sõltub Vabariigi Valitsuse otsustest ja finantseerimisvahenditest.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
33 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
miikael
1 aasta tagasi

olgu õnnistatud praegune valitsus, et annab meile raudtee

Seepase
1 aasta tagasi
Reply to  miikael

Praegune ei anna ikka, peab ootama selle lagunemist, siis ehk on lootust, aga hea, kui projektidki valmis saab.

Alex
1 aasta tagasi

Mida seal projekteerida? Pangu Peetrikesel haäled sisse ja hakaku vedama.

Aino
1 aasta tagasi
Reply to  Alex

Peetrikest on järjest vähem ja vähem näha Haapsalus. Algus aastatel, kui tuli sõitis suveläbi ühest tänavast teise ja teisest alla. Nüüd pole bussijuhti sellele panna…jne. Posti tn. sõites laguneb rong laiali..jne ja sada häda veel.

ahh
1 aasta tagasi
Reply to  Aino

Millised hädad veel?

Andres
1 aasta tagasi

Andku aga minna jah, inimesed saavad vähemalt ehitusel tööd, ei loobita niisama raha tuulde, ( nt. vaktsiinide ostmisele).

Õige pealkiri oleks:
1 aasta tagasi

”Algab järjekordne Reformierakonna rahapesu”….. sest ehitamiseni ei jõuta niikuinii, vaid raha suunatakse ‘projekteerimisega’ seotud uue valitsuse janusele seltskonnale.

rong
1 aasta tagasi

hakkab sõitma vastavalt väljakutsele, kui vald tellib siis tuleb, nii nagu on kavandatud ka muu transport

Laika.
1 aasta tagasi
Reply to  rong

Linnaliiniga on aegajalt nii, et sõidab Rohukülla kui on kutsutud ja see kutse peab olema eelmisel päeval tehtud.

Lääne Elu
1 aasta tagasi

Kas Hiinast saabub rahalaev millega ehitama hakatakse?

Napak
1 aasta tagasi
Reply to  Lääne Elu

Ei. Külalistele antav raha muutub edaspidi sihtotstarbeliseks.

lugeja
1 aasta tagasi
Reply to  Lääne Elu

Jätame nende raudteede ülesmukkimise ära, mis niigi toimivad ja teeme esmalt selle lõpuni mis ei toimi.

rohuküla
1 aasta tagasi

asemel võiks see raudtee marieholmi hakata käima

riho
1 aasta tagasi

jah

riho
1 aasta tagasi

jah

sarnased
1 aasta tagasi

projektid, kallis mari, sild noarootsi, risti sild, kiltsi tehnoküla jne.