Eksperdid: viimane aeg auto talveks valmis seada!

Lääne Elu

info@le.ee

Talvel määrduvad enim auto alumised piirkonnad, kuhu lendab teedelt nii pigi, soola kui ka naastupuru. 

 

Auto regulaarne pesu on talveperioodil väga oluline. Foto arhiiv

Transpordiameti andmetel liigub Eesti teedel kõige enam 10-20 aasta vanuseid sõidukeid. Eksperdid toonitavad, et sõiduki eluea pikendamiseks on väga oluline, et enne talve saaks ära tehtud olulised hooldustoimingud, mis hoiavad ära auto kulumise märjal ja külmal hooajal. Mõistagi on tagab korralik ettevalmistus ka turvatunde ohutumaks liiklemiseks.

„Eesti talv pakub sõidukitele mitmeid väljakutseid – pimedus, halvad teeolud, krõbedad temperatuurid. Kõigeks selleks saab aga auto õige ettevalmistusega valmis olla,“ tõdes Circle K autopesu kategooriajuht Jan Osa.

CarStop Tartu Turu autoteeninduse juhataja Viljar Leppik kinnitas, et sõiduki pika eluea saladus on korraline hooldus, mille peaks ette võtma vähemalt korra aastas. „Enne talve tulekut tasub lisaks rehvivahetusele kõik kahtlased kolinad-loginad hoolduses üle vaadata ja vajadusel korda teha. Talvel külma ilmaga teele jääda ei tahaks meist ju keegi,“ toonitas Leppik.

Õige kütuse valik tagab auto töökindluse

Diiselsõidukite puhul peab autoomanik jälgima, et paagis oleks külmakindel kütus. Circle K mootorikütuste tootejuht Teedo Melts tõdes, et esimesed öökülmad võivad meid tabada juba oktoobris, seega võiks juba praegu jälgida, et tangitaval kütusel oleks sobiv külmakindlus. „Miinuskraadidega tekivad mittesobiva külmakindlusega diislikütusesse parafiinikristallid, mis ummistavad kütusefiltri ehk kütus ei voola enam filtrist läbi ning auto ei käivitu. Siis tuleb auto viia treileriga sooja, et kütus vedelamaks muutuks. Kui seejärel mootor ikka ei käivitu, siis tuleb kütus paagis välja vahetada ja asendada kvaliteetse talvise diislikütusega,“ lausus mootorikütuste ekspert.

CarStop autoteeninduse juhataja lisas, et talveperioodil tasub nii diisel- kui bensiinimootoriga autode puhul hoida kütusepaak võimalikult täis. „Kuna temperatuurid kõiguvad talvel päris palju, võib tekkida kondensvesi. Kui vesi satub mootorisse, võib see tekitada mootoririkkeid ning ebameeldivaid olukordi, mil sõiduk ei käivitu või vajab suisa remonti,“ selgitas Leppik. Ta tuletas meelde, et üle tasub kontrollida auto aku, vajadusel see laadida või sootuks uue vastu vahetada ning diiselmootori puhul vaadataks üle ka eelsüüteküünlad.

Valmistu pimedaks ajaks

Pole liialdus öelda, et elame Eestis oktoobrist märtsini ühtlases pimeduses. Seega tasub eriti tähelepanelik olla, et niigi halb nähtavus ebapiisava ettevalmistuse tõttu veelgi ei halveneks. CarStopi ekspert soovitas suvise klaasipesuvedeliku talvise vastu vahetada juba varakult, mitte oodata saabuvaid külmakraade. „Parema nähtavuse tagamiseks on eriti oluline roll töökorras klaasipuhastajatel. Kui kojameeste vahele on jäänud pigi või muu mustus, võib see esiklaasile sattudes oluliselt juhi nähtavust halvendada,“ ütles autohoolduse ekspert. Tema valiks talviseks ajaks raamita klaasipuhastajad, kuna raamid võivad sinna sattunud vee tõttu talvel külmuda ning tulemuseks võib olla mittetöötav või suisa murdunud kojamees.

Hea nähtavuse tagamiseks on eriti oluline, et kõik auto tuled põleksid ja näitaks valgust. „Esitulede pirne vahetades tasub vahetada mõlemad pirnid korraga, et mõlema tule valgus oleks sama tugevusega,“ andis Viljar Leppik nõu.

Regulaarne autopesu hoiab ära rooste tekkimise

Jan Osa tõi välja, et auto regulaarne pesu on talveperioodil väga oluline. „Levinud on valearusaam, et põhjalik pesu pole talvel vajalik, kuna sulanud pigi satub autokerele vaid suvel. Tegelikult satub talvel teedele puistatud kemikaalide ning naastrehvide koosmõjul pigi autokerele tunduvalt rohkem. Teedele puistatud kemikaalid tuleb regulaarselt maha pesta, et vältida rooste tekkimist autokerel,“ selgitas Osa. Viljar Leppik CarStopist nentis samuti, et rooste tekkimise ennetamine on väga oluline, kuna rooste tekkimisel tuleb sageli välja vahetada terve detail.

Spetsialistina soovitab Osa talvisel perioodil autot pesta vähemalt 1-2 korda kuus tagamaks autole vajaliku kaitsekihi. „Oluline on jälgida, et kasutatakse hooajale vastavaid puhastusvahendeid ning ära ei tohiks unustada ka auto põhja, mis talvisel ajal kõige rohkem kannatada saab. Eesti kliimast tulenevalt on Circle K automaatpesulates vastavalt hooajale kasutusel erinevad autopesurežiimid ja -kemikaalid, mis puhastavad nii auto kere kui ka põhja,“ ütles Osa. Et auto kauem puhas püsiks soovitab Osa autot ka vahatada, kuna vahatatud autokerele ladestub mustus oluliselt raskemini. „Kui autokere kahjustav sool on korralikult maha pestud, on soovituslik autopesu vahaga lõpetada, kuna see muudab sõiduki kere rohkem vett- ja mustusthülgavaks. Seetõttu on ka hiljem autot pestes mustust lihtsam eemaldada,“ selgitas Circle K autopesu kategooriajuht.

CarStopi Tartu teenindusjaama juhataja soovitas pärast korralikku sügist pesu uste ja tagaluugi tihendid silikoonõliga üle töödelda ning lukud õlitada. „Nii ei taba teid külmal talvehommikul halb üllatus kinni külmunud autouste näol,“ selgitas ta.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments