Esmaspäeval alustas transpordiamet Haapsalu Posti tänava ülekäiguradade osas menetlust, mille tõttu esitas linnavalitsus kolmapäeval projekteerijale tellimuse projekt ümber teha.
Transpordiameti protokolli järgi on Posti tänava ülekäiguradadel oht inimese elule, tervisele või varale, sest ülekäiguradade kate on ebatasane ja kiviääred ohtlikult kõrgel. „Esmase hinnangu järgi tuleb need kivid välja vahetada,” ütles transpordiameti peaspetsialist Jaan Pärna Lääne Elule. „Sellisel kujul need jääda ei saa.”
Praegu on linnavalitsusel aega mõelda 5. augustini Posti tänava ülekäiguradadele uus lahendus ja valmimise tähtaeg, et ülekäigurajad viia kooskõlla määrusega, mis sätestab puudega inimeste erivajadusest tulenevad nõuded ehitistele. Seni, kuni tee ei ole nõuetega vastavuses, võivad Pärna sõnul kõik, kes Posti tänaval kukuvad, linnalt ka hüvitist nõuda.
„Tellija peab pakkuma välja lahenduse, mis on määrusega kooskõlas,” ütles Pärna. Ta tõi näiteks, et Rakveres ja Võrus on sarnase väljanägemisega, kuid nõuetele vastavad ülekäigurajad olemas.
Pärna sõnul on kõige kiirem variant kivid välja vahetada, kuid linnavalitsus võib esitada ka teisi lahendusi. Tema sõnul on olemas masinaid, millega saab kive lihvida. Samas kivide lihvimist kujutab ta ette pigem maanteedel, mitte linnatänavatel. Kui linnavalitsus abi vajab, on Pärna valmis ka nõu andma.
Menetluse alustamise tõttu ootab linnavalitsus kõigilt osapooltelt nüüd selgitusi. „Oleme edastanud projekteerijale, ehitajale ja järelevalvele päringu selgituste ning puuduste kõrvaldamise lahenduste saamiseks ning lähiajal need ka saame,” ütles Haapsalu aselinnapea Tõnu Parbus.
Pani tööle
Kui Haapsalu linnavalitsus sai transpordiametilt menetluse algatamise teate esmaspäeval, siis Posti tänavat projekteerinud ettevõte Teedeprojekt OÜ sai kirjaliku tellimuse koos uue lahenduse valmimise tähtajaga kolmapäeva hommikul. Uus lahendus peab valmis olema esmaspäevaks. Projekteerija Renek Loorens tunnistas, et varem oli uuest lahendusest juttu olnud vaid suuliselt ja tähtaegu Haapsalu linnavalitus varem öelnud ei olnud.
Linnavalituse tellimuse järgi tuleb Posti tänaval ümber teha vaid ülekäigurajad. „Teeme vastavalt tellija soovile, ise rohkem tegema ei hakka,” ütles Loorens.
Loorensi sõnul päris sellisena, nagu välja tuli, ka ülekäigurajad Posti tänava projektis ei olnud. „Mulle tuli ka ehmatusena see, kui ebatasased need on,” ütles Loorens.
Posti tänavat ehitanud AS YITi objektijuhilt Riho Tahkerilt Lääne Elul kommentaari saada ei õnnestunud.
Loorensi sõnul oli linnavalitsusel seatud eesmärk, et Posti tänav oleks Karja tänavaga sarnane. „Kivil ja kivil on ka vahe. Juba sellega tuleb erinevus sisse,” ütles Loorens. Karja tänava ülekäikudel olevad graniitkivid on oluliselt siledamad ja ühtlasemad kui Posti tänaval kasutatud kivid.
Loorensi sõnul oli ülekäikude mõte, et tõuksid ehk elektritõukerattad võtaksid ristmikule jõudes hoogu maha. Lisaks on Loorensi sõnul halb, kui kividest tee on asfaltsile, sest sel juhul muutuks tee talvel jällegi ohtlikult libedaks.
Trahv ähvardab
Loorens tunnistas, et info selle kohta, et Hiiumaal sarnased ülekäigurajad sama määruse tõttu ümber vahetatakse, jõudis nendeni liiga hilja. „Oleks see ehituse ajalgi olnud, oleks saanud pidurit tõmmata,” ütles Loorens. Samas ütles Loorens, et määrusesse on liiga julmalt sisse kirjutatud, et täringukive ei tohi kasutada.
Millal tee nõuetele vastavaks muutub ehk millal ülekäigurajad ümber ehitatud saavad, pole veel teada. „Loodame, et võimalikult ruttu,” ütles Parbus.
Seda, kui palju ülekäiguradade ümberehitamine maksma läheb ja kes selle eest tasub, ei ole veel teada.
Kui transpordiameti menetlus jõuab ettekirjutusteni, võib Haapsalu linnavalitsust oodata sunniraha ehk trahv. Sunniraha võib seaduse järgi olla kuni 250 000 eurot. „Nii palju ei küsi keegi,” ütles Pärna. Tavaliselt on sunniraha kümme protsenti tööde maksumusest. Kui linnavalitsus pakub välja lahenduse, siis ettekirjutust ei tule ja sunniraha ei määrata.
Täna on kolmapäev. Hommik kl. 10-10:30 vahel. Kas keegi teab, mis suurüritus(?) hetkel vanalinnas toimub ja miks mööda üldiselt vaikset kõrvaltänavat kulgeb paralleelselt Posti tänavaga rahvaralli-taoline autoliiklus? Enamasti sõidetakse vanalinnast Jaama t. poole. Taipasin alles nüüd loendama hakata. Viimasel 5 minutil on vaiksem – 1 auto per minut. Samas, viimase minuti jooksul üksteise sabas 4 autot (kokku 60 sekundiga 8) jne.. Pole ju hommikune tipptund, nt. laste viimine lasteaeda. Tänav ise on nii kitsas, et vastutulevad autod peavad aeglustama.
Ise küsisin, ise vastan: Kalda tänaval liidetakse ilmselt üht uut majapidamist veevärgiga, mistõttu üks lõik oli suletud ja liiklus ümber suunatud. Vähemalt seekord pole seost Posti tänavaga. Või siiski? Miks üldse Kaldas nii tihe peab olema? Ei imestaks, kui kohalikud kasutavadki nüüd Posti t. asemel meelsamini Kalda ja Metsa tänavat vanalinna kulgemiseks.
Need kes Linna valitsuse üle siin irvitavad..
Saate varsti Siberimaal kullamaaki kaevandada
Vee tn. uus osa tehakse ka kohati nii kitsaks, et talvel saab liiklemisega probleeme olema…kõnniteed ka kahel pool..kust need käijad võetakse.
Ei taha ettekujutadagi, mis saab Tamme tänavast, kui selle remont ükskord valmis saab..
Kiltsi tee äärde kaevati ka kraavid…ei saagi enam aru, kas elad linnas või suure maantee ääres…
Vee tänaval on uhke parkimist keelav märk ka,mis ilmselgelt pandud vaid ühe maja nõudmisel. Lääne Elu võiks seda ka uurida
sõitis täna hommikul 1 pleekinud UAŽ otse üle ristmiku Jaama tänavale
Kõrvalistujal oli kapuuts peas
Ilmselt varjas kapist välja tulekut
Haapsalu elanikud niigi kõik teavad
Masendawww
KasLinnawiletsuse kandidaadil peab olema või ei tohi olla peas kõik korras? 🥰
KaS see nn. projekt on koostatud riiklikul hoolekandel oleva isiku poolt??? 🥰
Kui jahh, siis kuidas Linnawiletsus allus sellele?
Mäletan kui puid langetati… Inimesed seisid tänava ääres ja nutsid
Tarmula pildistas seda kõike ja sai surmava infarkti 2 päeva hiljem…
Täna tulin Tartust seda soperdist vaatama… Õudus kuubis…
Kahju kui vaimupuudega inimesed lastakse palatist välja
Masendawwwww
Suure raha eest on tehtud hunnik sitta
mis tartu, mis masendaw. Soga ajad lihtsalt
Sa lilla rott ära inise siin
Muidu toitud mõned kuud ainult puljongist
täna nägin, kuidas buss sõitis Maximi ja veetorni vahel – Ta sõitis aeglaselt ja kõigutas tormise ilmaga edasi-tagasi nagu püssilaev Lembit. Paar väikest vagunit sõitsid ja põrkasid tagant nagu känguru, ja ma mõtlesin : lõppude lõpuks tee on uus ja mis juhtub sellega aasta pärast?
Autod, mis ületasid takistusi ja pääsesid siledale asfaldile, andsid rõõmsalt gaasi nagu tavalised 21. sajandi vagunid..))
Tahtsid parimat a tuli välja, nadu alati..Pole midagi – 4 vaktsiini üle elasime, stalini üle elasime, ka posty tänav üle elame
Kõnnitee on musta jää tekkimisel talvel kül vist tõeline liuväli. Vaadates eelnevaid talvi, siis graanuleid puistati vaid üle 2 meetri. Siis see talvel kohe kindlasti enam üldsegi mitte.
Ratturi seisukohast on uus parem kui vana, kuigi mitte ideaalne. Kui ülekäigurajad korda tehakse, ei tohiks ka jalakäijad nuriseda. Autodega peatänaval ei kihutata.
Seega kokkuvõttes justkui edasiminek, kuid inimesele on omane olla rahulolematu…
Kivide pealt lund lükata on õudne peavalu.