Eesti Raudtee otsib Haapsalu-Saunja raudteelõigu projekteerijat

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

Uue raudtee ehitamisel tuleb leida lahendus, mis säilitaks Haapsalus ka raudteemuuseumi ning vana jaamahoone hiilguse. Foto: Urmas Lauri
Haapsalu raudteejaam. Foto: Urmas Lauri

AS Eesti Raudtee kuulutas neljapäeval välja riigihanke Haapsalu-Saunja raudteelõigu projekteerija leidmiseks.

Haapsalu-Saunja vaheline teelõik on 10 km pikkune, ulatudes Haapsalu raudteejaamast Haapsalu linna piiri ehk Võnnu ojani. Lisaks raudteele endale tuleb projekteerida ka raudteeülesõitud ja -käigud, rajatised, platvormid, parklad, ühendusteed ning muuseumiraudtee raudteeharud.

„Tegemist on eelviimase suurema projekteerimishankega,” ütles SA Läänemaa nõukogu liige Jaanus Rankla. Ta lisas, et pärast seda jääb projekteerida veel Haapsalu-Rohuküla raudteelõik ning vajadusel raudtee eriosad nagu veoalajaamad, kontaktvõrk, perroonid jms.

Rankla sõnul kuulutatakse Haapsalu-Rohuküla raudtee projekteerimishange välja ilmselt selle aasta lõpus.

Haapsalu-Saunja raudteelõigu projekteerimishanke pakkumiste esitamise tähtaeg on 27. mail kell 12.

13 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Tarmo
16 päeva tagasi

@loll jutt
Kus Sa oled kuulnud,et raudteel kiirendusvõistlusi korraldatakse? See on ikka tõesti
äärmiselt haige ja lolli inimese veel lollakam jutt! Sa,@loll jutt,mine arsti juurde!

Tarmo
16 päeva tagasi

@loll jutt
Sa ise ajad lolli juttu.

Vambola
19 päeva tagasi

tore uudis

oli
18 päeva tagasi
Reply to  Vambola

kuulda jah, et seda raudteed haapsaluni ei tule

Tarmo Ross
19 päeva tagasi

AS Eesti Raudtee teeb ainuõigesti,kui laseb Haapsalu-Saunja raudteelõigu korrali- kult välja ehitada,et tagada kiire,mugav ja ohutu rongiliiklus,mis võimaldaks ka edaspidi piirkiirust võimaluse korral tõsta.Mõte sellest,et rongiliiklus oleks Haapsa- lu raudteel sujuvam ja rongid sõidaksid kiiremini,pole mitte uus.Võeti ju 1937.a. novembrist haapsalu raudteel kasutusele diiselmootorvagunid DeM Nr.Nr.31 ja 32, mida rahva hulgas hakati kutsuma “Lendav Läänlane” ja mis olid tolleaegseid olu- sid arvestades kiired ja mugavad ning rahvas hindas neid väga,kuivõrd nad võisid sõita kuni 90 km/h.Samal ajal kui auruveduriga reisirongi piirkiiruseks oli 1938.a. Tallinn-Haapsalu vahel vaid 50 km/h ja mugavused polnud ka päris need,mis moo- torvaguneil.Tõsi,tolleaegne Haapsalu raudtee tehniline seisukord… Loe rohkem »

loll jutt
18 päeva tagasi
Reply to  Tarmo Ross

need rongid ei hakka kunagi kiiresti sõitma, kiiruse tagajärjed on kõigile teada, avariid ja surmad.paar korda päevas raudteel kiirendusvõistlust korraldada on mõttetu, tarbetu ja ohtlik

Kullu
19 päeva tagasi

Tragikomöödia raisk 🙄

kihnu junn
19 päeva tagasi

püksirihm kaardi peale ja valmis

Misasja
19 päeva tagasi

Mis seal prohekteerida on, liiprid maha ja relsid peale ja sauna 👍

kui oskad
19 päeva tagasi
Reply to  Misasja

Loe, mida on projekteerida.

Misasja
19 päeva tagasi
Reply to  kui oskad

Kahjuks oskan ainult pealkieju veerida. Tegelikult üeitasin natuke huumorit kevadesse tuua, aga raske publik kahjuks.

Nimi (kohustuslik)
18 päeva tagasi
Reply to  Misasja

Milles eesti keel süüdi on, et nõnda teda vägistad?

Misasja
18 päeva tagasi

Muud pole kirjutada, siis on haiglane vajadus ikka kirjutada?