Varvaskingadega keerdtrepist üles ehk kuidas ballett koju kätte tuli

Kaie Ilves

kaie@le.ee

Baleriin Anna Roberta George Balanchine’i „Serenaadis”. Rünno Lahesoo

Baleriin Anna Roberta George Balanchine’i „Serenaadis”. Rünno Lahesoo

Haapsalu kultuurikeskuses avanes kolmapäeval imeline võlumaailm – kaks lühiballetti Pjotr Tšaikovski muusikale.

Täpselt kell kuus õhtul libisesid Haapsalu kultuurikeskuse suures saalis punased kardinad eest. Lava täitus sinise valguse ja sinistes tüllkleitides habraste baleriinidega. Haapsaluga seotud kuulsa vene helilooja Pjotr Tšaikovski muusika saatel rullusid vaatajate ees lahti imekaunid vanad lood.

George Balanchine’i, 20. sajandi ühe kuulsama koreograafi lühiballett „Serenaad” esietendus Ameerikas üle 80 aasta tagasi. „Tantsijate jaoks on esinemine taevalikult sinises valguses ja sinistes tülledes kui unelm. Selleks hetkeks valmistuvad nad terve elu,” kirjutab lavastuse kavalehel „Serenaadist” selle lavale seadnud Viki Psihoyos.

Teise lühiballeti koreograafi Mai Murdmaa nagu ka selle lavale seadnud Viesturs Jansonsi nimi ei vaja tutvustamist ka kõige balletikaugemale vaatajale. Tšaikovski–Murdmaa „6. sümfoonia” esietendus üle 30 aasta tagasi Läti ooperi- ja balletiteatris, Tšaikovski osa tantsis toona Jansons.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments