11

Läänemaal politsei kiiruseületajaid rahunema ei pane (täiendatud kl 17)

Kaire Reiljan

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

Haapsalu politseijaoskonna patrullteenistuse vanema Meelis Laurmanni meelest tasub kihutajaid pigem hoiatada kui trahvida. Arvo Tarmula
Haapsalu politseijaoskonna patrullteenistuse vanem Meelis Laurmann. Arvo Tarmula

Täna Postimehes avaldatud uudis, selle kohta, et homsest võib kiiruseületajaid trahvi asemel oodata rahunemispeatus, Läänemaa politseinike ei puuduta.

Haapsalu politseijaoskonna patrullitalituse juhi Meelis Laurmanni sõnul on tegemist pilootprojektiga, mida katsetatakse Põhja prefektuuris. „Lääne prefektuuri ja Läänemaa politseinike see praegu ei puuduta,” selgitas ta.

Laurmann lisas, et siiski pole välistatud, et ka Läänemaa teedel võib ette tulla olukord, kus kiiruseületaja saab valida, kas maksta trahvi või oodata tee ääres. Ta selgitas, et sellist metoodikat kasutab üks politseiüksus, kes vahel teeb tööd ka teistes maakondades.

Postimees kirjutas, et homsest saab kiirust ületanud autojuht valida, kas maksab trahvi või ootab tee ääres vastavalt rikkumise tõsidusele kas 45 või 60 minutit. Tegemist on politsei- ja piirivalveameti eksperimendiga, mille eesmärk on inimkesksema lähenemise abil muuta eestlaste liikluskäitumist, kus kiiruse ületamine on sotsiaalne norm.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Valdis
Valdis

A mõelge miks te kiirustate üldse, kas hilinete kuskile või ei oska varem kodust välja sõita? Kui kiirustaja hilineb, peab ta oma rutiinist välja murdma ja selle teadmise järgi opereerima. Samas peaks sellest positiivne tunne jääma, sest raha jääb ju alles, samuti teadmine, et teistkorda nii ei saa.
Samasuguse lähenemisega treenitakse koerakutsikaid, kes tunneb et tegu jabura lähenemisega, siis ärge käituge liikluses nagu koerad.

113
113

Huvitav oleks teada kuidas see lollus toimima hakkab et iga lenduri juures võtab miilits stopperiga aega, mõtleme mingi eksperimendi välja aga kuidas see töötab sinnani aju ei võta. kindlast see kes sellepeale tuli saab kopsaka preemia.

Tramppp
Tramppp

See pole mingi mõtleme eksperimendi välja, vaid sarnane süsteem on ka kasutusel USA s, pisut karmim, aga seesama ja väidetavalt mõjuvat paremini kui trahvid

Arvos
Arvos

Tahaks näha nende geeniuste argumente ning arvutusi, mille põhjal kusagil mingi kiirus on kehtestatud.

Tolmu Ahv
Tolmu Ahv

Kõige paremini kasvatab rahakott. Kui ikka soti ära maksad, on mõni aeg kindlasti lennuisu kadunud. 🐥

juht
juht

No kui tund aega tee ääres oodata läheb pärast ju veel kiiremaks. Kohale tuleb lubatud ajaks jõuda 🙂

pudrujakapsad
pudrujakapsad

Mitte küll alati, kuid enamasti on kiiruse ületamise põhjuseks ikkagi inimeste kärsitus, mitte vajadus kindlaks kellaajaks kusagile jõuda. Jälgige nt liiklust puhkepäeviti, kus reeglina ei tohiks inimestel väga kiire olla – vahet pole, samasugune “madallend” ja möödasõitmine jätkub.

Külamees
Külamees

Kuidas ei ole kiire? Praam Rohuküla sadamas väljub kindlal kellaajal, et suvila Hiiumaal/Vormsil üle vaadata, nädalavahetusel suvilas akusid laadida ja tagasi kah kiire – ämm, perenaine, lapsed nõuavad kohustuste täitmist ja koheselt, muidu saad nuiaga pikki pead. Ellu jäämiseks tuleb “madallendu” harrastama ja pealegi bemmiga/audiga/maasturiga ei saagi alla saja täit mõnu sõidust, politsei ametnikud kah inimesed ja tahavad nädalavahetusel “lõdvalt võtta” ega passi tee ääres, seega trahvi hirmu pole ning “anna talda”.

pudrujakapsad
pudrujakapsad

“…ei saagi alla saja täit mõnu sõidust…”
Kas “täit mõnu” tähendab juhil pidevat südame puperdamist kihutamisest tulenevast adrenaliinilaksust?

Agu
Agu

see on küll õige tähelepanek. Kui kiiret poleks, siis väga ei tõmbleks ka ju, vist!? Mõnel põleb peas koguaeg muidugi.

wpDiscuz