Neljapäeva õhtul sõitis veoauto Lihula Olerexi tanklas pikali tankimispüstiku. Püstik läks katki, kütus voolas maha ja reostas 15 m² suuruse ala.
Ümber oli lükatud veoautode tankimise püstik. Olerexi tegevjuht Piret Miller ütles Lääne Elule, et tankima tulnud auto tagurdas püstikule otsa. „Juhi sõnul paistis päike talle silma,” ütles Miller.
Päästjad said väljakutse kella poole üheksa ajal õhtul. Reostusest teatas Olerexi töötaja. Esimese hooga, kui polnud teada, kui suur ala on reostunud, said väljakutse teisedki lähipiirkonna komandod. Reostust likvideerima sõitsid Lihula päästjad.
„Ega seal suurt midagi näha olnud. Väikene loigukene oli maas,” ütles Lihula komando meeskonnavanem Jüri Mets. „Katsime loigu absorbendiga, lükkasime kokku ja panime prügikottidesse.”
Kotid on viidud Lihula jäätmejaama. Osa kütust valgus tankla õlipüüdurisse. „See viiakse ära, kui õlipüüdurit tullakse tühjendama,” ütles Miller. Pinnasesse ja kanalisatsiooni kütus ei sattunud.
Hinnanguliselt voolas maha 10-50 liitrit diislikütust. Metsa sõnul tuleb neil reostust likvideerida umbes korra aastas, tankimispüstikut seni keegi maha sõitnud ei ole. Õnnetuse põhjustanud autojuht oli päästjate hinnangul kaine ja võttis süü omaks.
Lõuna päästekeskuse pressiesindaja Marek Kiik ütles Lääne Elule, et 15 m² reostus on pigem väike. „See õnnestus kenasti likvideerida, kütusekraanid saadi õigel ajal kinni,” ütles Kiik.
„Tanklates ikka juhtub teinekord, et sõidetakse tankerile otsa või ununeb püstol paaki. Selliste õnnetuste tekkimise võimalusega on tanklate ehitamisel ja töötajate koolitamisel arvestatud,” ütles Miller.
Kiige sõnul tuleb pisemaid, ruutmeetri suurusid reostusi ikka ette, kui seisvast autost voolab välja kütust või õli. Liiklusõnnetuste puhul võib minna katki kütusepaak või hakata lekkima tsistern. „Seda viimast juhtub juba harvem,” ütles Kiik.
Näiteks Viljandis voolas neljapäeval veoatost maha 26 liitrit kütust. „Kas ei mahtunud paaki või voolas mööda,” ütles Kiik.