4

Löökaugud kahjustavad autot

Lääne Elu

info@le.ee

Kevadine aeg on autojuhile kõige ohtlikum.
Kevadine aeg on autojuhile kõige ohtlikum.

Möödunud talv mõjus teekattele halvasti ja löökauke on rohkelt.

Kuna asfaltkatte parandamist saab alustada soojade ilmadega, siis kevadeti on löökaugust tingitud kahjud sõidukitele kerged tulema. Kõige enam kannatavad löökaugust läbi sõites veermik, rehvid, veljed ja silladetailid.

„Kindlustusjuhtumi korral tuleks koheselt reageerida ning kohale kutsuda politsei, kes olukorra jäädvustab, mõõdab löökaugu sügavuse, laiuse ja pikkuse. Juhul, kui politsei sündmuskohale ei jõua, tuleb pildid endal teha,“ ütles  IIZI sõidukikindlustuse tootejuht Kristiina Koitla.

Näiteks võib suuremast august läbi sõites esiklaasil olev täke juba tõsisemaid tagajärgesid ja kulusid kaasa tuua. Tee omanik peab tagama ohutuks liiklemiseks korras tee ning kindlustusselts võib hiljem esitada ka kahjunõude teeomanikule.

Talvega tekkinud löökaukudes on ka palju lahtist kruusa ja kive, mis sageli sõiduki esiklaasid rikuvad. Kevadel tuleb rohkem ette klaasikahjusid, mille summad võivad olla märkimisväärsed just paljude sõidukite spetsiifilise tehnoloogia tõttu ning tihti tuleb väikese täkke tõttu välja vahetada kogu esiklaas. „Üldiselt hüvitatakse kasko puhul sõidukiklaasi parandamise või vahetamise kulud omavastutust nõudmata,“ lisas Koitla. Oluline on arvestada, et aknaklaasiks ei loeta klaaskatust või katuseluuki.

Liikluses on silmipimestav päike ohtlik

Kevadine ere päike on autoroolis äärmiselt häiriv ja ka ohtlik. „Tuleb ette juhtumeid, kus silmipimestav päike peegeldab selliselt, et kasu ei ole peeglitest ega ka kaamerast ning tagurdades sõidetakse otsa teisele sõidukile,“ lisas Koitla.

Autojuht võiks vahetult enne sõitma asumist üle vaadata võimalikud ennetavad abinõud. „Näiteks head päikeseprillid, aknapuhastusvahend, töökorras kojamehed, toimiv päikesesirm ja muidugi oludele vastav sõidukiirus,“ ütles Koitla. Kevad toob kaasa ka suurema julguse ja sõiduhimu ning pimestava päikese tõttu ei pruugita teist autojuhti märgatagi enne, kui õnnetus juba kohal on. „Kahjud võivad ka väikestel kiirustel märkimisväärsed olla, näiteks hinnalisema sõiduki ainuüksi ühe detaili värvimine võib küündida 1000 €-ni,“ lisas Koitla.

Iga viies omavastutus hüvitatakse

Kulude maandamiseks on hea võimalus kindlustada ära ka lepingus olev omavastutuse osa, mida saab teha omavastutuskindlustusega. IIZI statistika andmetel saab iga viies omavastutuskindlustuse poliisi alusel hüvitist ning 2018. aastal toimus just aprillis kõige rohkem hüvitamisi. „Näiteks 200 euro suuruse omavastutuse kindlustamiseks tuleb teha umbes 67 euro suurune väljaminek, aga kahju korral ei ole enam omavastutuse pärast vaja muretseda, selle hüvitab omavastutuskindlustus“, täpsustas Koitla.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Meelis
Meelis

Kui kaua see Tallinna maantee veel remondis on,kas sinna ehitatakse maaalla midagi põnevat?

Kont
Kont

Haapsalu suurimal sissesõidu magistraalil Kuuse tänaval ei mahu kaks autot üksteisest möödagi, ilma, et parempoolsed rattad aukudest läbi ei rapsiks.

113
113

Jälle pressime raha välja.kindlustame veel omavastutuse.niigi kellel kasko on peavad ikkagi ka tava liikluskindlustuse tegema nüüd veel 3 kindlustus.

Autojuht
Autojuht

Lahtine killustik asfaltteedel ka teedel ohtlik – pidevalt kuulda kuidas kivikesi vastu klaasi ja keret lendab.

wpDiscuz