Koit Uus. Arvo Tarmula foto
Eesti Raudtee nõukogu esimees Priit Rohumaa ütles Lääne Elule, et Haapsalu raudtee ülalpidamine võib maksta riigikassale aastas umbes viis miljonit eurot, sest reisijate vedu ei kata rööbastee hooldamise kulusid.
„Sama hästi võiks küsida sada miljonit. Midagi ikka antakse,” ütles selle peale Lääne Elule AS Lääne Raudtee nõukogu liige Koit Uus.
Uus lisas, et ei tahaks Rohumaa väiteid kuidagi täpsemalt kommenteerida. Reedel kohtub ta Eesti Raudtee esindajatega.
„Siis saame loodetavasti teada, mida ta selle rahaga plaanib teha. Praegu pole mul aimugi,” ütles Uus.
Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kavas Haapsalu raudteed sees ei ole, mis tähendab seda, et lähema viie aasta jooksul ei ole loota, et seda hakataks ehitama.
„Investeeringute kavas ei olnud ka Riisipere-Turba juppi,” märkis Uus.
Kui praegu käivad Riisipere jaamas remonditööd Tallinna-poolsel liinil, siis järgmisel aastal peaks algama Haapsalu raudtee taastamise esimene etapp ehk raudtee pikendamine 6,5 kilomeetri võrra Riisiperest Turbasse. Raudteetammi alune riigile kuuluv maa on plaanis anda halduslepinguga Eesti Raudteele. Riisiperest Haapsalu suunas kulgeva raudteetammi muldkeha erastati 20 aastat tagasi, kuid õigus sellega tegutseda on paari aasta eest Haapsalu raudtee taastamiseks loodud erafirmal Lääne Raudtee.Nüüd, kui valitsus on otsustanud ehitada Haapsalu raudtee ise, soovib riik raudteetammi tagasi osta, Lääne Raudtee on aga valmis ka tõsisemaks koostööks.
Küsimusele, mis tingimustel Lääne Raudtee tammi enda valdusesse sai, vastas Uus: „Lääne Raudtee on loodud selleks, et taastada Haapsalu raudtee, et eelmine omanik saaks väärikalt väljuda ja 13 aasta kulud kaetud. Oma tulu me teenime mujalt, aga tundub, et meid on väga vaja, et kulusid maas hoida.”
Eesti Raudtee ja Lääne raudtee esindajad kohtuvad sel nädalal.
küsime kindlasti ja nii, et vähe ei ole