Kõigile Eesti inimestele tasuta sõiduõiguse maakonnaliinidel oleks võimalik käivitada juba hiljemalt käesoleva aasta 1. maist, leiavad maavanemad oma ühises ettepanekus majandus- ja taristuministrile.
Maavanemad saatsid oma ettepaneku pärast seda, kui minister Kadri Simson oli meedias väitnud, et tasuta ühistranspordi käivitamise peamisteks takistuseks on maavalitsuste soovimatus teemaga tegeleda. „Kinnitame, et oleme valmis tasuta ühistranspordi käivitamise enda peale võtma, kui minister seda tegelikult soovib,“ sõnas koordineeriva maavalitsuse esindajana Põlva maavanem Igor Taro.
Seni on reisijatevedu Eesti Vabariigi maakondlikel liinidel korraldanud valdavalt maavalitsused ning neljas maakonnas ühistranspordikeskused. Kuigi ühistranspordikeskused ülejäänud maakondades on alles planeerimisjärgus ning valitsus näeb ette maavalitsuste kaotamise 1. jaanuarist 2018, pole see maavanemate kinnitusel takistuseks tasuta reisijateveo rakendamiseks juba sel aastal. Maavanemate hinnangul tuleks sedavõrd prioriteetses küsimuses võtta aluseks laiapindne ühiskondlik huvi ja lahendada antud küsimus kiiremas korras. Kuigi üleminek tasuta ühistranspordile kõigis maakondades nõuab teatavat tehnilist ettevalmistust, on maavanemad valmis enda poolt tegema kõik vajalikud korraldused, et käivitada tasuta reisijatevedu maakonnaliinidel hiljemalt 1. maist 2017.
Maavanemate nägemuses eeldab tasuta ühistranspordile üleminek kõigis maakondades tehniliselt vaid varasemalt kehtestatud piletihindade tühistamist ja uute andmete kandmist piletimüügi infosüsteemi. „Korralduse saab tühistada ühe tööpäevaga ning piletimüügi info suudab teenusepakkuja kõigis andmebaasides vahetada hiljemalt 14 päeva jooksul – need on asjad, mis konkreetselt sõltuvad maavalitsustest,“ sõnas Taro.
„Järgmisena tuleb majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil eraldada Maanteeametile vahendid piletimüügist saadava tulu hüvitamiseks vedajatele. Väga kiire arvutus näitas, et ainuüksi selle aasta 8 kuu kohta tuleb see täiendav summa üle 21 mln euro, mis on planeeritud kogu järgmiseks aastaks. Kui võtta täiendavalt aega täpsete arvutuste tegemiseks, prognoosimiseks ja võimalike kaasnevate mõjude analüüsiks, siis jõuaksime kogu tervikpaketiga valmis mitte hiljem kui 1. maiks käesoleval aastal. Me ei näe ühtki põhjust, miks peaks sellega ootama järgmise aasta alguseni või kauemgi,” lisas Taro.
Ettepanekus juhtisid maavanemad tähelepanu ka asjaolule, et tasuta sõiduõiguse rakendamisega kõigil maakonnaliinidel tuleks arvestada täiendavate mõjudega. Näiteks sõitjate arvu hüppelise tõusu korral tuleks leida vahendid busside vahetamiseks, mille suurus on hetkel arvestatud olemasoleva sõitjate arvuga. „Lisaks tuleks mõelda, milline saab olema mõju kommertsliinidele ja näiteks kaubandusele, kui lähima poe asemel muutub soodsamaks sõita kaugemale linnapoodi. Siin võib olla täiendavaid teemasid, mis seonduvad ettevõtluse ja muude transpordiühendustega maapiirkondades, aga nendest pole ministeeriumi tasemel isegi kõneldud,“ märkis Taro.
[…] Vt ka: "Maavanemad on valmis tasuta ühistranspordiks juba mais" […]
Maanteel, õhuteel, veeteel, raudteel ja kõikse sõitmine tasuta, hüvasti ärikate kapitalismus ja olemegi tagasi sotsialismuses, ei kommunismuses. Elagu keskid koos Ratase ja Simsoniga, kes õnne meite koduõue toonud ja polegi vaja pensione tõsta ning jääb mõni euro leiva ja rohtude jaoks rohkem! Olge kiidetud ja valime ainult keski!
Kas jutt pole siiski maakonnasisesest transpordist aga mis jääb Läänemaast alles ?
raudtee tuleb ja lahendab kõik probleemid
Simpsoni “tasuta ühistransport” ja maavanemate “tasuta ühistransport” ei ole üks ja sama asi. Maavanemate jutus on rõhk lihtsalt sõnal “TASUTA” ja selleks pole tõesti midagi muud vaja, kui raha. Aga asja mõte? Sisuline vahe ongi näiteks selles, et maavalitsuste esindaja, Põlva maavanem Igor Taro tegi ettepaneku kolme erineva maakonna valdade sundliitmiseks Setu vallaks, piirkondlik komisjon pooldas ja kui see asi teoks saab, siis on seal ühistransport, mis viib kurat teab kuhu aga see-eest tasuta! Selles ongi sisuline vahe. Saaremaal jahutakse juba “Saaremaa pilootprojektist”. Saaremaal pilootprojektina “tasuta ühistranspordi” tegemiseks piisab vast tõesti veerand miljonist, mis hetkel on plaanitav piletitulu aga asja… Loe rohkem »
Selge on see et riigil praegu selleks raha ei ole.Loodetakse kehtestada võimalikult krõbe automaks,et maal ei oleks enam võimalik autot pidada.Nii et olge valmis läbi tuisu kilomeetreid kõndima,et bussi peale saada.SEE EI OLE TALLINN SELTSIMEHED.
…ja kui ikka kusagilt leiad veel liikuva bussi, kuhu peale kõmpida. Liine tõmmatakse maksimaalselt koomale ka.
Mõistusega inimene saab ju aru,et tasuta asju pole. Maksumaksja (ka see,kes bussiga ei sõida) maksab selle oma taskust kinni. Ja selle asja nimi on dotatsioon. Poliitikud aga tõstavad rahumeeli makse ja on paljude meelest väga hoolitsevad ning valitakse jälle tagasi.
Ära enam peale võta!
nii aru, et ametiautod kaovad ja antsakad hakkavad bussiga sõitma -igati õige, kui nii saab olema
Ja ei usu ma seda.Küll Kadri nüüd miskit muud väljamõtleb, et miks seda ei saa teha. Keskerakonnale tuli see valitsus liiga kiiresti kätte, ei oska sallega veel niipea midagi peale hakata. Niikaua jokutavad kui keegi kaaperdab selle jälle omale(valitsemise)
Pole teada palju busse olema hakkab kindlasti mitte samas mahus mis praegu nii et kolimisega ei maksa kiirustada!