Sukles nõuab liikluskomisjonilt kiiruspiirangu asjus aru

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Kiirusepiirang-30-Haapsalus-005-urmas-lauriLinnavalitsus nõuab liikluskomisjonilt kiiruspiirangu seadmiseks argumente. Foto: Urmas Lauri

Haapsalu linnavalitsus nõuab linna liikluskomisjonilt argumente massiivse kiiruspiirangu kehtestamiseks.

Ettepanek seada Tallinna maanteest vanalinna poole jäävatel tänavatel piirkiiruseks 30 km/t ja tähistada see piiranguala märkidega tuli Haapsalu politseijaoskonnalt ja Haapsalu linna liikluskomisjon toetas seda ühehäälselt. Esmaspäeval, mil uus liiklusskeem esialgsete plaanide järgi oleks pidanud kehtima hakkama, teatas Haapsalu linnapea Urmas Sukles, et linnavalitsus selleks oma jah-sõna ei anna.

„Täna (kolmapäeval – toim.) Haapsalu linnavalitsus seda küsimust täiskoosseisus arutas ja arutelu oli väga tuline. Jõudsime konsensuseni, et liikluskomisjon peab ära näitama, millistel argumentidel nende ettepanek põhineb. Kui see on tehtud, siis vaatame, kas toodud näited on piisav põhjendus, et suur osa linnast sellise piirangu alla panna,“ ütles Sukles.

Ta selgitas, et sellised suured otsused võtab vastu linnavalitsus. Linnapea näeb nüüd vajadust, et linnavalitsus, linnavolikogu kommunaalkomisjon ja liikluskomisjon tulevad kokku ning arutavad asja üksipulgi läbi. Linnapea nimetas esialgset plaani puusalt tulistamiseks, millega ta kuidagi nõus olla ei saa.

„See lahendus on liikluskomisjoni poolt toores lähenemine. Kui see idee välja käidi, siis ma ütlesingi, et mõte on hea, aga kui selgus, kuidas seda plaanitakse ellu viia – kasutades piiranguala märke, siis täna ma küll kindel ei ole, et see õige lahendus on,“ märkis linnapea.

Idee Haapsalus sõidukiirust piirata on Suklese sõnul ju tegelikult hea, küsimus on aga selles, kas sõidukiiruse piiramine peaks just väljapakutud meetodil sündima. „Praegu pole toimunud ühtki arutelu. Minu isiklik arvamus on, et kui linnas tehakse suur kiirusepiiranguala, ei ole piisav, et selle ala ette pannakse lihtsalt liiklusmärk. Kui sõita näiteks Tallinna maanteelt piirangualasse sisse, siis ma arvan, et suur osa sõidukijuhtidest on Kalda tänavale jõudes juba unustanud, et selline ala seal üldse on. Kui teha, siis korralikult ja paigutada märgistus nii, et see on kõigile liiklejatele, ka meie linna külalistele arusaadav,“ rääkis Sukles.

Omaette küsimus on Suklese hinnangul seegi, kas kogu esimese hooga piirangualasse joonistatud territooriumil on ikka mõttekas kiirus 30 km/t piirata. Aselinnapea Peeter Vikman on toonud näiteks Stockholmi kesklinna, Sukles on aga seisukohal, et Rootsi pealinna ja Haapsalut võrrelda ei saa. Eesti näitena on välja toodud Kuressaare, kuid seal on kiirusepiirang kehtestatud peatänaval ja linnuse naabruses olevatel tänavatel, kus on väliterrassid ja liigub palju turiste.

Liiklusohutuse seisukohalt on Suklese sõnul kõige suurem probleem hoopis mujal.

„Meil on praegu juba linnas kehtivad kiiruspiirangud, aga kroonilisi kihutajaid need ei sega. Lahendus pole ju see, et teeme korralike liiklejate jaoks olemise ebameeldivamaks. Kõigepealt peaks tegelema nende juhtidega, kes reegleid rikuvad. Ma millegipärast ei usu, et kui nolgid kihutavad 70-80-ga linnas ringi, siis nad suurema piiranguga hoo maha võtaksid,“ viitas ta kõige suuremale valukohale, millega politseil tegeleda tuleks.

Lisaks on piirangualasse praegu sisse joonistatud tänavad, kus kiirusepiirang 30 km/t pole tema linnapea hinnangul õigustatud.

„Seda kõike tuleb veel arutada. See ei ole probleem, mis põleb ja tuleks kiirkorras paari päevaga ära otsustada. Kui me muudame aastateks Haapsalu linna liikluskorraldust, ei saa seda otsustada paari päevaga. Võtame rahulikult.“

Liikluskomisjoni kuuluvad Peeter Vikman, Tõnis Aido, Alar Tõnisson, Helmut Luik, Eha Kallaste ja Meelis Laurman. 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Tore..
7 aastat tagasi

…mõte. Aga ehk peaks 30 piirang olema igal aastal maist septembrini… Kui linn rahvast täis?!!?

K.
7 aastat tagasi
Reply to  Tore..

Milleks karistada juhte, kes mõistavad liigelda. Kes kihutab, see kihutab igasuguse märgiga. See on puhtalt politsei tegemata töö ja meil võiks suvel ka täitsa vabalt jalgsipatrulle olla.

Vaz2001
7 aastat tagasi

Metsa tänav on veel enam vähem kuidagigi läbitav.. aga Raudtee tänava jaoks on ka 5 km tunnis kosmos. Samas see kuumaastik on mõne sealse rikkuri igapäev. Oobrokit oravatele viskavad kyll…a vähe vist

küsimus
7 aastat tagasi

Mida teeb Eha Kallaste liikluskomisjonis? Kas seal ei peaks olema hoopis osakonnajuhataja?

....
7 aastat tagasi
Reply to  küsimus

Mina küsiks samuti, mida teeb Luik liikluskomisjonis? See komisjon ei ole koht, kus jagatakse näpunäiteid, kuidas politsei peaks käituma.

r
7 aastat tagasi

see ju sulaselge kokkuhoid Politseile. Enam ei pea trahvide kogumiseks oma jaostkonnast kaugele minema :).

miks 30 km/h
7 aastat tagasi

Miks mitte 40 km/h?
Üldine liiklusvool täna peatänaval ongi juba 40km/h, mis vastab tänavate korrasolule või mittekorrasolule, aga ei tekita liikluse “venimise” tunnet.

juss
7 aastat tagasi
Reply to  miks 30 km/h

Mis seal vahet. Nii väikeses linnas.

Arvos
7 aastat tagasi
Reply to  miks 30 km/h

Miks mitte 42 km/h? Enamusel neist tänavaist ei kannatagi sõita üle 30-40. Siin on regulatsioon juba ammu olemas. peaks tegelema asjadega, millega on vaja tegeleda. Õnneks paistab Sukles arukana näivat.

Kodanik
7 aastat tagasi

No see mis Metsa tänaval toimub on kül õudne. Pidevalt üks kihutamine käib. Vähesed kes 50-ga sõidavad.

...
7 aastat tagasi
Reply to  Kodanik

Olen seda meelt, et kui täna peaks kehtima Metsa tänaval 50 km/h liikluskiirus, mis igati mõistlik ja ei häiri, siis need, kel pole kõrvade vahel midagi kihutavad seal ja jäävad kihutama ka 30 km/h liikluspiiranguga. Linnas on täna neid kohti küllaga, kus politsei saaks riigi rahakotti täita, tuleb aga mõistusega tööle hakata.

No
7 aastat tagasi

ei olegi võimalik sõita Posti ja Metsa tänaval kiiremini kui 30 km/h. Hambad põrutab lahti ja autost on ka kahju.

Eisaaaru
7 aastat tagasi

Tsiteerin: “Haapsalu linnavalitsus nõuab linna liikluskomisjonilt argumente massiivse kiiruspiirangu kehtestamiseks.”. Selgitage kirjaoskamatule, mis asi on “massiivne piirang”?

Madis
7 aastat tagasi
Reply to  Eisaaaru

Tallinna maanteest vanalinna suunas ehk 3/4 linna. Said aru või selgitan pikemalt?

no
7 aastat tagasi

See juht,kes siin juba pikemat aega oma musta Camarot linnatänavatel demonstreerib vaevalt miskit arvab 30 km/h piirangust, Selliste juhtidega peaks tegelema politseijaoskond mitte lootma liiklusmärkidele. Nõus Suklesega, et ei ole selliste juhtide pärast vaja karistada kõiki liiklejaid, vaid politsei peaks korralikult oma tööd tegema.
Camaro juhile aga võiks edasi öelda, et ameerika autosi oleme siin linnas küllaga näinud, see vana ront on neist üks lahjemaid.

Jaanus
7 aastat tagasi
Reply to  no

Kade oled või? Camaro on väga ilus auto ju! Aga jah kihutada muidugi ei tohi, aga see pole auto viga, rooli taga olendil pole kõrvade vahel kõik paigas ja kui kihutada siis paistab suurem välja vist

arvan
7 aastat tagasi
Reply to  Jaanus

Uus Camaro teeks isegi kadedaks. Loll juht aga hea sõiduki roolis teeb nukraks.

IRW
7 aastat tagasi
Reply to  arvan

Camaro on jama – õige kultusmasin on ikka 5 toobine FORD MUSTANG

Mart
7 aastat tagasi

Äkki teeks juba Taeblast saati 30, saaks liikluspolitsei kollektiivpuhkusele lasta.