0

Parvlaev Soela valmistub kojusõiduks

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Baltic Workboats AS-i Riia tootmisüksuses 26. veebruaril vette lastud parvlaev Soela teraskorpus ootab pukseerimist Nasva sadamasse, kus sellele asutakse paigaldama pealisehitist. Laeva pukseerimist Saaremaale alustatakse eeldatavalt 20. märtsi paiku.

Majandus- ja taristuminister Kristen Michali sõnul on Soela valmimine jätkuvalt graafikus ning reisijaid peaks uus laev hakkama vedama juba 2017. aasta kevadel. „Soela on esimene laev, mis on spetsiaalselt valmistatud Saaremaa ja Hiiumaa vaheliseks laevaühenduseks. Väärib märkimist, et üle Soela väina suursaarte vahel ühendust pidama hakkav laev saab oma lõpliku kuju ja seadistused just kohalike meistrite käe all. Kaasaegne laevaühendus on eelduseks ka saarte majanduselu elavdamiseks ja tegelikult mõlema saare konkurentsivõime kasvuks,“ märkis Michal.

Praegu käivad Riias Saaremaa ja Hiiumaa vahel ühendust pidama hakkava laeva ettevalmistused esimeseks pikemaks, küll veel mitte iseseisvaks meresõiduks.

Parvlaev Soela ehitamiseks korraldas Veeteede Amet hanke 1. märtsil 2013. aastal ning selle projekteerimisel on arvesse võetud kõiki Saaremaa ja Hiiumaa vahelise ühenduse pidamist mõjutavaid navigatsioonitingimusi ja kohalike elanike vajadusi – laeval on jääklass, mis võimaldab aastaringse püsiühenduse katkematut toimimist, ning laev võtab korraga peale 200 reisijat ning kuni 22 sõiduautot või kaks veoautot. Lisaks on laeva ehitamisel ette nähtud võimalust lisada sellele platvormtekk, mis võimaldaks laadida täiendavalt 10 sõituautot. Selle aasta 5. veebruaril toimus Riias Soela kiilupaneku tseremoonia.

Soela sõsarlaevadeks on Kihnu Virve ja Ormsö, mis on ehitatud sama riigihanke raames samas laevatehases. Riigihanke laevade ehitamiseks kuulutas Veeteede Amet välja juba 2012. aastal, kui riik tellis parvlaeva Vormsi saare ja mandri vahelise liini teenindamiseks. Selle hanke tulemusena valmis parvlaev Ormsö. Hanke tingimustes oli klausel, et riik võib kasutada võimalust teise ja ka kolmanda laeva tellimiseks samalt laevaehitajalt sama maksumusega ning samadel tingimustel. Teise laevana valmiski eelmise aasta sügisel mandri ja Manija ning Kihnu saarega ühendust pidav parvlaev Kihnu Virve. Parvlaev Soela valmimisega on ära kasutatud ka lepingu viimane, kolmanda laeva tellimise õigus. Laeva maksumus on 9 388 800 eurot koos käibemaksuga.

Hetkel teenindab Sõru-Triigi laevaliini avaliku teenindamise lepingu alusel Väinamere Liinid OÜ 1985. aastal valminud laevaga Kõrgelaid.

Kõrgelaid (1)
Kõrgelaid Sõru sadamas. Foto: Urmas Lauri
ormsö8
Parvlaeva Soela sõsarlaev Ormsö Rohuküla sadamas. Foto: Arvo Tarmula

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
MEGAIRW
MEGAIRW

Selle kaltsuviletsuse “parim ” otsus – tellida liinile oluliselt väiksem laev ! ( naer nurgast )
Juba praegu jäi suvel see laev väikeseks , reise ega eriti lisama ju ei mahu . Ka see et veoautosid praktiliselt ei mahu , lõpetab sisuliselt sellesuunalise kaubaveo . Kuna salong on ka väike , siis turismibussid jätavad selle liini ju samuti vahele – nii et tore : laev on , aga tolku vähe

wpDiscuz