Vormsi vald tahab uuel praamihankel sõna sekka öelda

Vormsilaste hinnangul on viis ja pool aastat tagasi liinile tulnud parvlaev Ormsö parem kui vana alus, aga laevaliiklust saaks veel paremaks teha. Malle-Liisa Raigla

Vormsilaste hinnangul on viis ja pool aastat tagasi liinile tulnud parvlaev Ormsö parem kui vana alus, aga laevaliiklust saaks veel paremaks teha. Malle-Liisa Raigla

Et uuel praamihankel vormsilaste soovidega rohkem arvestataks, saatis Vormsi vallavanem Ene Sarapuu majandusministeeriumile ja maanteeametile kirja, kus tõi välja 13 kitsaskohta, millega uue hanke puhul arvestama peaks.

Reisiparvlaevaliinil Sviby–Rohuküla–Sviby pakutavad teenused ei rahulda Sarapuu sõnul Vormsi saare elanike vajadusi, eriti suured probleemid tekivad suviti, kui korraga tahavad sõita kohalikud, saare külastajad ja ka raskeveokid.

„Me ei teinud ettepanekuid praeguse praamiliikluse muutmiseks,” ütles Sarapuu. Et tuleva aasta suvel lõpeb Vormsi parvlaeva opereerimisleping, soovis Sarapuu, et vormsilased oleksid uue hanke ettevalmistamisse kaasatud ja saaksid öelda sõna sekka. „Tahtsime ettepanekutega tähelepanu juhtida, et oleme aruteludeks valmis ja meil on meie spetsiifikast lähtudes omad soovid,” selgitas Sarapuu.

Vormsilane Vaido Holm ütles, et lisaks valla soovidele võiks aruteludesse kaasata ka inimesi – nii selguks rahva üldine arvamus. „Praam on selgelt parem kui eelmine, aga opereerimine vajab paindlikumat lahendust,” ütles Holm praeguse parvlaevaühenduse kohta.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
1 Kommentaar
Inline Feedbacks
View all comments
Aivar
4 aastat tagasi

Kõige suurem probleem on seal praegu see broneeringusüsteem. Praegu, kui broneerida autole pilet, siis süsteem arvestab automaatselt sõiduki täismassi. Kõige rohkem erineb täismass reaalsest massist tühjalt sõitvatel veoautodel. Näiteks, kui läheb tühi metsakas saarele, siis süsteem broneerib automaatselt ära 60t, kuigi reaalne mass on tegelikult 20t ringis. Isegu koormaga tagasi tulles ei ole metsakatel kaalu 60t. Sõiduautodel on erinevused palju väiksemad, kuid kui on palju sõiduautosid, siis tekib kokku jälle suur erinevus.
Ehk siis süsteem ise automaatselt broneeeib tegelikusest liiga palju tonne rohkem, kui tegelikult laevale läheb ja tänu sellele saabki väga vähesed broneeringuid teha.