Kiirenduse avaetapi kiireim oli Reino Poom

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

Reino Poom 1 - foto Pille KaldaReino Poom. Foto Pille Kalda

Täna Kiltsi lennuväljal oli Eesti ja Läti kiirenduse meistrivõistluste avaetapil kiireim Reino Poom, kes läbis veerand miili 8,424 sekundiga. Võistlemas oli kokku 72 autot ja mootorratast Eestist, Lätist ja Leedust.

Kiirenduse hooaja avaetapil võistlesid Balti riikide kiirendajad Eesti ja Läti meistrivõistluste arvestuses. Võimsaim klass oli outlaw, milles enamus osalejaid tegid veel garaažis auto kallal ehitustöid ja nii jõudiski selle klassi starti vaid üks võistleja. Sellegipoolest tasus tema sõite oodata ja vaadata, sest just tema sõitis võistluspäeva kiireima aja. Kui kvalifikatsioonisõitudes jäi tema parimaks ajaks 10,48 sekundit, siis oli selge, et selline tulemus võistlejat ei rahulda, sest tegemist on Eesti rekordiomanikuga. Finaalsõitude ajaks oli ta seadistanud oma autot veelgi ning ka päike oli rajakatet päeva jooksul piisavalt soojendanud, et õhtul sõita kiiremini. Nii sõitiski ta finaalsõidus soolona 8,424 sekundit. Auto heast seadistusest annab aimu see, et Pool lasi pidurdusvarju välja juba tükk maad enne finišit.

Võimsuselt järgmine klass on super comp, kus sõidetakse veerand miili veidi üle 9 sekundi. Ka selle klassi võistlejad peavad pingsalt jälgima raja seisukorda ning seadistama autot nii, et rehvidel oleks võimalik hea haarduvus. Super comp klassi võitis Lauri Soots, kes võitis ka kvalifikatsiooni. Tema põhikonkurendi Mati Põllu autot vaevasid tehnilised probleemid, ent ta suutis siiski võistluse lõpuni sõita ka streikiva mootoriga.

Kõige rohkem osalejaid oli tänavaautode klassides street A ja street B, kus võistles kokku 26 võistlejat. Võimsamas tänavaklassis võitis  Kaido Reisser. Vähem võimsa tänavasõidu autode klassi võitis Tarvo Järv Mitsubishi Evo X-ga, edestades lätlase Rolands Ozolinsi Honda Jazzi.

Tõenäoliselt kõige rõõmsam võidu üle on 16-aastane Marcel David Tõeleid, kes osales juunioride klassis. Eelmisel aastal kiirendusvõistlustel osalemist proovinud Tõeleid on rajal ka sel aastal ning tänavu on tal kaks noort konkurenti. Tõeleid pani juba esimesel etapil maksma oma eelmise aasta kogemused ning noppis võidu uute tulijate Dan Siimsoni ja Jako Allika ees.

 

Võistlusklasside parimad:

Junior Bracket

1. Marcel David Tõeleid

2. Dan Siimson

Outlaw

1. Reino Poom

Super comp

1. Lauri Soots

2. Mati Põld

Street modified

1. Kristo Luhaäär

2. Jevgenijs Bickovs

Sportsman ET

1. Ago Kravets

2. Delvis Siimson

Street A

1. Tarvo Järv

2. Rolands Ozolins

Street B

1. Kaido Reisser

2. Toomas Tuuling

Streetbike

1. Raine Lemvald

2. Martin Veedler

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
2 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
prügikoll
9 aastat tagasi

juuniorite klassis on auto suurim kubatuur 2 liitrit ning vöistlusdistants 200meetrit. selle ajaga saavutavad autod kiiruse umbes 100kmh. neil peab olema eesti autorspordi liidu vöistlejalitsents. sama vanad söidavad eestis ka rahvasprinti ja rahvarallit kus kiirused on kohati isegi vöibolla suuremad, ralli katsed on pikemad.

rk
9 aastat tagasi

kuidas 16 aastane seal suurtel kiirustel sõita tohib?