Kohus: Leedo tegi Vormsis alapakkumise

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Vormsi uue parvlaeva 3D mudel. Laeva nimeks valiti Ormsö.
Uue parvlaeva 3D kujutis. Foto: veeteede amet

Ikka veel pole selge, kes hakkab 1. maist sõitma uue parvlaevaga Ormsö Vormsi ja Rohuküla vahet, sest Lääne maavalitsus ja võitjaks kuulutatud Väinamere Liinid on kaks vaidlust kaotanud.

Tallinna halduskohus avaldas oma otsuse eelmise reede pärastlõunal: jätta jõusse riigihangete vaidlustuskomisjoni otsus. Halduskohus jäi samale seisukohale kui riigihangete vaidlustuskomisjon: Lääne maavalitsus pidanuks kontrollima, kas Väinamere Liinide kaks korda odavam hind on põhjendatud või on tegemist alapakkumusega.
„Hankijal pidi tekkima kahtlus, et OÜ Kihnu Veeteed pakkumuse näol võib olla tegemist alapakkumusega,” vahendas otsust Tallinna halduskohtu pressiesindaja Anneli Vilu.

Lääne maavalitsusel pidanuks tekkima kahtlus, kui märkimisväärse kogemusega reederid esitavad kaks nii erinevat pakkumust. Väinamere Liinide pakkumus oli isegi odavam kui 2011 sõlmitud Sviby–Rohuküla laevaühenduse praegugi kehtiv leping Kihnu Veeteedega. Sellise kontrolli tegematajätt ei ole riigihangete seadusega kooskõlas ja seega tuleb maavalitsuse otsus tunnistada kehtetuks, leidis vaidlustuskomisjon.

Väinamere Liinide odav üleveohind põhines väikesel kütusekulul. Väinamere Liinide arvestuse kohaselt kulub ühele reisile 120 liitrit kütust, Kihnu Veeteede hinnangul 170 liitrit. Halduskohus juhtis tähelepanu, et hankija peab vältima ilmselge alapakkumuse edukaks tunnistamist, sest selline pakkuja ei pruugi suuta teenust lubatud raha eest osutada. Teisalt võib alapakkumuse esitamise eesmärk olla turult konkurentide väljatõrjumine, mis võib hankija seisukohast osutuda pikemas perspektiivis kahjulikuks.

Halduskohtu otsus ei ole veel jõustunud. Lääne maavalitsus ei ole veel otsustanud, kas vaidlustab halduskohtu otsuse. „Saime otsuse alles täna (eile – toim) hommikul,” ütles Lääne maavanema kt Kristel Jupits. „Maavalitsuse õigusnõunik tegeleb sellega.”

Menetlusosalistel on võimalik halduskohtu otsus vaidlustada 10 päeva jooksul ringkonnakohtus. Jupitsa sõnul ei soovi maavalitsus pooleliolevat kohtuprotsessi kommenteerida.

Lääne maavalitsus kuulutas reederikonkursi välja mullu suvel, aga hanke keerukuse tõttu on konkurss veninud. Et tegemist on täiesti uue laevaga, on kulu, sh kütusekulu hindamine keeruline, sest tugineda saab vaid teoreetilistele andmetele.

Mullu novembris kuulutas Lääne maavalitsus riigihanke võitjaks Väinamere Liinid, sest neil oli kõige odavam pakkumus – 238 eurot üks reis. Kaotajaks jäänud Kihnu Veeteed küsis kaks korda rohkem, 488 eurot.

Kihnu Veeteed sõidab ka praegu Vormsi liinil.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
3 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Lääne maavalitsus
9 aastat tagasi

….on muidugi üks huvitav asutus.Juba vanasti lauldi,et raha paneb rattad käima. Vormsi rahvas peab aga Jumalat paluma,et praegune vedaja jätkaks,sest muidu võib jääteest ainult unistada…

Lugeja
9 aastat tagasi

Kohus: Leedo tegi Vormsis alapakkumise. Pealkirja neljas sõnas kaks viga, “Tule taevas appi!”

Lugeja
9 aastat tagasi

Hankijal pidi tekkima kahtlus, et OÜ Kihnu Veeteed pakkumuse näol võib olla tegemist alapakkumusega,” vahendas otsust Tallinna halduskohtu pressiesindaja Anneli Vilu.
Kaotajaks jäänud Kihnu Veeteed küsis kaks korda rohkem, 488 eurot. Väinamere Liinide pakkumus oli isegi odavam kui 2011 sõlmitud Sviby–Rohuküla laevaühenduse praegugi kehtiv leping Kihnu Veeteedega. Sellise kontrolli tegematajätt ei ole riigihangete seadusega kooskõlas ja seega tuleb maavalitsuse otsus tunnistada kehtetuks, leidis vaidlustuskomisjon. Tüüpiline ajakirjanduslik segadus artiklis, et kui teemat ei valda!