3

Karilaid: majandusminister peab selgitama, kuhu läheb 16 miljonit praamiraha

Avatar

Juhan Hepner

juhanh@hot.ee

swedbank volikogus (14)Jaanus Karilaid. Foto: Arvo Tarmula

Keskerakonna Saaremaa piirkonna esimehe ja Haapsalu linnavolikogu esimehe Jaanus Karilaiu sõnul peab majandusminister Urve Palo avalikkusele detailselt lahti seletama, kuidas kulutatakse praamiliiklusele riigieelarvest eraldatav 16 miljonit eurot ning pakkuma välja lahendusi, et saarte püsielanikele tagataks tasuta parvlaevasõit.

„Tänane dotatsioon tuleb kõigi silme all lahti harutada ja leida lisavõimsusi regionaalsete soodustuste loomiseks, sest ainult nii saame rahvastikurännet mõistlikult suunata ja võistelda Tallinnaga elanike pärast,“ ütles Karilaid. 

„Tegemist on valitsuse mõttelaiskusega kui Tallinn suudab aastas 12 miljoni euro eest pakkuda 400 000 elanikule tasuta bussisõitu, aga valitsus ei suuda 16 miljoni eest tuua Lääne-Eestile 50 000 elanikule prii parvlaeva kasutamist," lausus Karilaid.

Karilaidi hinnangul peaks Palo tutvustama ka täiendavaid meetmeid, kuidas tagada saarlastele ja hiidlastele tasuta parvlaevasõit. „Saartel elamist ei tohi valitsus karistada, seda enam, et paljud tervishoiuteenused on koondunud Tallinna, mis tähendab vastava piirkonna elanikele omakorda suuremaid kulusid. Elanikke koheldakse ebavõrdselt just teenuste kättesaadavuse kaudu," tõdes Karilaid.

„Pärast regionaalministri ametikoha kaotamist on iga ministri ülesanne töötada tasakaalustatud arengu eest – tasuta praamisõit saarte püsielanikele oleks kahtlemata suur samm õiges suunas,“ lisas Karilaid.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
igatahes
igatahes

toetan, aitab saareelanike diskrimineerimisest

Kodanik
Kodanik

käised tuleb üles käärida juba 7 kuu pärast, eks siis näis palju pauku sees protsesside suunamiseks on…

Paar küsimust tekkis...
Paar küsimust tekkis...
Kas enne “tasuta” ühistransporti karistas kohalik omavalitsus inimesi Tallinnas elamise eest? Teiseks kui juba hr. Karilaid tõi välja paralleeli Tallinnaga, siis on muidugi julge nõuda dotatsiooni lahtiharutamist – Tallinna linna eelarvete “detailsus” on ju tänaseks saavutanud legendaarse staatuse. Milleks ajada mingit illi sellest ja tollest – keskerakonna opositsioonipartner on ajanud aktiivselt parvlaevanduse riigistamise asja, miks mitte nendega seljad kokku panna ja asjad korda ajada? Kui vaadata seda avaldust siin, raudteega, pangasulgemisega seotud avaldusi jne, siis on tekkinud mulje, et mõni mees on valinud spetsiaalselt tuuleveskitega võitlemise tee, et saaks ennast pildil hoida, kartmata, et mingi hetk peaks reaalselt käised üles… Loe rohkem »
wpDiscuz