Lääne maavanem ja raudteekomisjoni liikmed kohtusid kolmapäeval Elektriraudtee juhatuse liikmete Kaida Kauleri ja Riho Seppari ning müügi– ja avalike suhete juhi Norbert Kaarestega, et kuulda, kuidas Elektriraudtee suhtub läänlaste ja hiidlaste soovi taastata rongiliiklus Riisiperest Rohukülani.
„Läänlaste huvi oli saada vastus küsimusele, kas Riisipere-Haapsalu–Rohuküla rongiliikluse taastamisel ja Elektriraudtee tulevikuplaanidel on ühisosa,” ütles maavalitsuse arengu– ja planeeringuosakonna juhataja Merle Mäesalu, „ja mil määral saab Elektriraudtee meie tegevust toetada.”
Mäesalu sõnul võiks Elektriraudtee juhtkonna hinnangu kokku võtta lausega: „Kui rööpad on maas, oleme meie valmis sõitma.”
Kaida Kauler ütles koostöö võimalikkuse kohta: „Kui leitakse raha Haapsalu raudtee ehitamiseks, siis meil on olemas võimekus ja valmisolek seal opereerida.”
Et Elektriraudtee saab uued elektrirongid ja hakkab 2015. aastast opereerima nii diisel– kui elektrirongidega, on see ettevõte suure tõenäosusega ainuke opereerija ka Riisipere–Rohuküla lõigul, kui see peaks valmis tehtama.
Mäesalu lisas, et Elektriraudtee juhtide sõnul on neil piisavalt ronge, et sõita Rohukülani. Peab olema vaid mõistlik tasuvusanalüüs. Elektriraudtee esindajad ütlesid, et neil on uute rongidega seoses soov rongiliiklust tihendada, piletihinda sealjuures tõstmata, sest uued rongid on ökonoomsemad ja võimaldavad kokkuhoidu.
Elektriraudtee juhid tegid ettepaneku kaaluda lähemas tulevikus võimalust pikendada Tallinn–Riisipere rongiliini bussisõiduga Riisiperest Haapsaluni. Mäesalu sõnul on kavas kuu aja pärast bussi teemat uuesti käsitleda.
Majandusministri Juhan Partsi sõnade peale Eesti Päevalehes, et tema eelistaks Viimsi trammi Haapsalu raudteele ütles Mäesalu: „Meie tegeleme raudtee taastamise sooviga edasi, sest ajad, olukorrad ja arvamused muutuvad.”
Kas see mees, kes üliodavalt raudteed ostis, müüs vanametalliks, ehitas endale uhke maja ja ostis Land Cruiseri, ei peaks ka ise midagi maksma? Muidu väga ok business, ostad raudteed, teenid selle lammutamisega mitu mln eeki, ja riik ehitab uuesti raudteed. tasuta.
Reisijate vedu on alati doteeritud.Nii praami,rongi kui bussiliikluse osas. Peamise tulu annab ikkagi piisavalt suur kaubavedu,mida meie suunel raudtee osas pole ega tule. Ja nii suuri kulusid raudteele saab lubada endale ainult väga jõukas riik. Ehk siis ka Eesti 10 minutit enne järgmisi Riigikogu valimisi,kui hr. Ansip JÄRJEKORDSELT lubab meid viia viie rikkama Euroopa riigi hulka… Küll aga panustame me võib-olla ESM i kaudu Kreekasse mõne uue bussi või rongiliini avamisse- sõpru(ka meist jõukamaid) on alati tore aidata.