Maanteeamet soovitab eelistada autokooli valikul kõrgema läbisaamisprotsendiga koolitusfirmasid.
Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Toivo Kanguri sõnul panustavad paremaid tulemusi näidanud autokoolid oma õpilastesse ilmselt rohkem kui teised. „Autokooli valiv inimene peaks kriitiliselt hindama, millised on tema tulevase autokooli eksamitulemused, ehk kui suur on eksami sooritanute protsent, sest kui läbikukkujaid on palju, siis viitab see ilmselgelt õpetamise puudujääkidele,“ selgitas Kangur, kelle sõnul on riiklik juhilubade eksamisüsteem autokoolidest täiesti sõltumatu ning saab loataotlejat objektiivselt hinnata.
Kangur selgitas, et ka odav õpe ei pruugi olla kvaliteetne õpe. Tema sõnul peab autokoolis õppimine laduma tugeva vundamendi kogu eluks – juht peab saama sellisel tasemel koolituse, et olla vastutustundlik, käituma riske vältivalt ning teisi liiklejaid arvestavalt – ühesõnaga, saama hea ja põhjaliku ettevalmistuse.
Kangur lisas, et tulevane juht peaks autokooli valikul esmalt enda jaoks välja mõtlema ka selle, kas ja millal on tal juhtimisõigust vaja, sest motiveeritud õpilane on autokoolis edukam ja motiveeritum õppima. Autokoolis õppiv isik peab saama piisavalt sõidupraktikat, näiteks sõites lisaks autokoolis läbiviidavatele sõidutundidele ka võimalusel koos juhendajaga.
Sageli on eksami mittesooritamise põhjuseks just vähene sõidupraktika, kus õppija ei tunne ennast roolis piisavalt kindlalt.
Maanteeameti koduleheküljel on ära toodud riiklike sõidu- ja teooriaeksamite statistika autokoolide lõikes.
Lisaks, kui sobiv autokool on valitud ja kui autokool sõlmib õpilasega koolituslepingu, peaks õpilane sellega eelnevalt põhjalikult tutvuma ja küsima kindlasti ühe eksemplari endale, sest siis on arusaamatuste korral võimalik millelegi toetuda.
Rutt Riiberg
Eksamiosakonna peaspetsialist
Maanteeamet