Elektriraudtee tahab käima panna „Haapsalu rongi”

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Elektriraudtee müügi– ja turundusjuht Norbert Kaareste räägib raudteemuuseumi vanas elektrirongivagunis uute rongide tulekuga avanevaist võimalusist. Foto: Arvo Tarmula
Elektriraudtee müügi– ja turundusjuht Norbert Kaareste räägib raudteemuuseumi vanas elektrirongivagunis uute rongide tulekuga avanevaist võimalusist. Foto: Arvo Tarmula
Elektriraudtee müügi– ja turundusjuht Norbert Kaareste räägib raudteemuuseumi vanas elektrirongivagunis uute rongide tulekuga avanevaist võimalusist. Foto: Arvo Tarmula

Elektriraudtee AS tahab uuest aastast panna käima moodsa elektrirongi, millel on peal silt „Haapsalu”.

12. juulist hakkavad elektriraudteel sõitma uued rongid. See tähendab mugavamat ja tihedamat liiklust: tulevast aastast pääseb rongiga iga tunni tagant Riisiperest Tallinna ja Tallinnast Riisiperre.

„Riisiperest edasi jäävad suured asulad, kuhu raudtee ei ulatu,” ütles Elektriraudtee müügijuht Norbert Kaareste. „Aga võiks ulatuda.”

Elektriraudtee tahabki raudteed pikendada, ühitades bussi ja rongi. Haapsalu–sildiga rong viib sõitjad tööpäeva alguseks Tallinna ja toob pärast tööpäeva lõppu Riisiperre. Riisipere ja Haapsalu vahet sõitev buss peatub perroonist mõne sammu kaugusel. Pilet kehtib nii bussis kui ka rongis.

„Meie eesmärk on tuua Tallinn ajaliselt Haapsalule lähemale,” sõnas Kaareste. „Haapsalu raudtee taastamine on üks asi, aga mida meie pakume, saaks teha juba 1. jaanuarist.”

Rongibuss juba oli

„Ah, see ei tööta, seda on juba proovitud,” arvas Kaareste teadvat, mida läänlased rongbussist kõigepealt mõtlevad.

Aega, mil pärast raudteeliikluse lõppemist buss Riisiperre logistas ja lõpuks sõitjate vähesuse pärast hingusele läks, ei saa võrrelda praegusega.

„Tingimused on uues rongis hoopis mugavamad kui mis tahes muus sõidukis, kaasa arvatud sõiduauto,” ütles Kaareste. „Rongi sisenedes saab juba tööd alustada.”

Kui aastakümneid logistas rong Vasalemma–Riisipere lõigul 40 km tunnis, siis sel suvel lõpeb Tallinna–Riisipere lõigu renoveerimine. Siis lippab rong Tallinnast välja jõudes 120 km tunnis Riisipere poole.

„Kui on nõudlus, flirdime mõttega, et kohati võiks kiirus tõusta 135 km peale, eriti Keila ja Riisipere vahel, kus on pikad sirged lõigud,” ütles Kaareste.

Kiirus ja mugavus

Liinibuss sõidab Tallinnast Riisiperre 49 minutit. Haapsalu–silti kandev ekspressrong, mis teeb Tallinnas vaid kolm peatust, võib jõuda Keilas, Sauel ja Vasalemmas peatudes Riisiperre 39 minutiga.

„Peame olema kiiremad kui buss,” ütles Kaareste.

Kommertsliinil on bussipilet Tallinnast Riisiperre 3,8 eurot, avalikul bussiliinil 2,9. Rongipilet on praegu kaks eurot.

Uute rongidega tõuseb piletihind, kuid Kaareste toonitas, et bussifirmadega püütakse jõuda lahendusele, mis soosib bussi ja rongi ühendamist.

„Keegi ei ütle, et ümberistumine on halb, kui see toimib tõrgeteta, st kui buss on ees ja ootab rongi,” ütles Kaareste. „Pigem tekib küsimus, miks rong Riisiperest edasi ei sõida.”

Elektriraudteel ASil on rongi ja bussi koostöö kogemus Tapa vallast. Aegviidu rongi ootab platvormi lähedal buss, millega saavad inimesed Tapale, Lehtsesse, Jänedale jm.

Kaareste sõnul on kõik eeldused, et ka Riisipere–Haapsalu suunal võiks samasugune asi käiku minna.

„Kommertsvedajad ja maavalitsus vaatavad meie poole lootusrikkalt,” ütles Kaareste.

Maavalitsus on toetav

Norbert Kaareste tutvustas Lääne maavalitsusele Elektriraudtee plaani mullu sügisel.

„Meie huvi on maksimaalselt ära kasutada kiiret ja head rongiühendust,” ütles maavalitsuse arengu– ja planeeringuosakonna juht Merle Mäesalu.

Peale kiiruse ja mugavuse loob rongi ja bussi ühendamine uued sihtkohad: Keila, Vasalemma ja Saue.

Kõige väiksema vaevaga saab maavalitsus toetada Elektriraudteed, kui juba mõni toimiv avaliku liini buss põikab sisse Riisipere jaama.

Ka on võimalik, et Tallinnast Nõvale sõitev buss teeb peatuse Keila raudteejaamas. See annab ka Nõva ja Noarootsi kandi inimestele lisavõimaluse, ütles Mäesalu.

Bussiliini kokkuleppeid võib sõlmima hakata sügisel, mil lõpeb rongide katsetamine ja sõiduaeg saab selgeks.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
6 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
l.l.
11 aastat tagasi

Kas Valga-Petseri vaheline raudtee ootab samasugust hääbumist nagu Haapsalu raudteega juhtus,Mine tea,võib olla saetaksegi roopaid metsavahel.Omal ajal sõitsid reisirongid ja kaubarongid sellel teel Riia poole kui Tallinna.Reisi rongilt Valgast sai sõita Riia kui Tallinna poole,Söita oli palju mugavam.Sõitjaid jätkus alati ja pilet oli odavam.Miks meie riigiülematel on kombeks lõhkuda,parandada oleks ju arukam.Uurige järele kuidas ja mis moodi see raudtee ehitati !

kodanik
11 aastat tagasi

Europa liit raha toetan

kodanik
11 aastat tagasi

Riisipere-haapsalu uus raundtee ehitus algav 2015 aastalt

oled
11 aastat tagasi
Reply to  kodanik

jämejalast jooksus

Magnus
11 aastat tagasi

Aga kuhu tuleks püstitada häbisammas neile asjapulkadele, kes raudteemuuseumilinna Haapsaluni viiva raudtee likvideerisid? Kui korraldada korjandus, tuleks kokku küllalt kena summa häbisamba tarvis.

see asjapulk
11 aastat tagasi
Reply to  Magnus

tuleb valida linna aukodanikuks