Ületuleval aastal tahab maanteeamet ehitada Linnamäele ringristmiku, sest praegune liikluskorraldus on ohtlik.
Seda, et ristmik on ohtlik, kinnitasid nii Lääne-Nigula vallavanem Mikk Lõhmus kui ka Linnamäe arenguseltsi juht Elle Ljubomirov.
„See on nii kaua oodatud asi, suur rõõm, et asjad on liikuma hakanud,” ütles Lõhmus.
Ohtlik ristmik
Lõhmus kirjeldas, et Linnamäe poe juures on Nigula poolt tulles pime nurk, kus tihtipeale ei nähta Keila poolt peateel liikuvat autot ja sõidetakse ristmikule autole ette. „Olen isegi seal mitut ohtlikku olukorda näinud,” ütles Lõhmus.
„Probleemne olukord ka muudest suundadest tulles,” ütles Linnamäe arenguseltsi juht Elle Ljubomirov. Tema hinnangul on ristmik ohtlik ka Nõva poolt tulles, sest siis näeb Haapsalu poolt tulevaid autosid alles päris ristmikule väljasõitnuna.
Möödunud aasta augustis filmis Ljubomirov tipptunni ajal liiklust ristmikul, kus oli näha palju valesid ja ohtlikke manöövreid. „Mõned on öelnud, et midagi rasket ei ole seal ristmikul olnud. Kas peame ootama, et mõni raske õnnetus juhtuks või saame ennetada,” ütles Ljubomirov.
„Hoonetele lisaks piiravad nähtavust ka ristmikul parkivad sõidukid ja samas on ka jalakäijate reguleerimata ülekäigurajad. Ringristmikul on nõutavad nähtavused oluliselt väiksemad, samuti rahustab ringristmik liiklust. Linnamäe küla läbivad teed on üsna sirged ja see annab võimaluse kiiresti sõita,” ütles maanteeameti projektijuht Tiit Vunk.
Vunk ütles, et viimase viie aasta jooksul on ristmikul olnud kaheksa varalise kahjuga avariid: kokkupõrked sõidukitega pööretel, tagant otsasõidud peatunud sõidukitele ja parkimisõnnetused. „Inimvigastustega õnnetusi viimase viie aasta jooksul ei ole juhtunud. Sellest lähtuvalt saab öelda, et ristmik ei ole ülimalt liiklusohtlik, samas näitavad toimunud õnnetused, et ristmiku praegune lahendus on probleemne ja tuleb ümber projekteerida,” ütles Vunk.
Parkimine korda
Samuti on ohtlik poe juures parkimine. „Kes pargib kortermaja ees, kes kaupluse ees. Seal on üks pusa ja siis nad tagurdavad sealt välja ohtlikult. See vajab parandamist,” ütles Lõhmus.
Ljubomirovi sõnul ei ole eesmärk parkimine keelata, vaid teha see loogiliseks, sest tema sõnul on pood oluline keskus, kus ümbruskonna inimesed teevad nädala lõpus kaubareise. „Katsu lapsevankriga autode vahelt poodi jõuda – hea, kui poodi sisse saab. See olukord vajas lahendamist,” kirjeldas Ljubomirov olukorda. Lõhmuse sõnul tuli soov rajada ringristmik just kogukonna poolt.
Nii on plaanis rajada poe taha, kus praegu kasvab muru, uus parkla. Kui suur parkla tuleb, ei osanud Haapsalu tarbijate ühistu esimees Raimond Lunev veel öelda. „Arvan, et sama suur kui siiani. Ega ta suuremaks ei lähe,” ütles Lunev.
Lunev usub, et tänu ringristmikule muutub liiklus Linnamäel paremaks ning ohtlikud manöövrid kaovad.
Vunk lisas, et praegu on eesmärk koostada ringristmiku projekt. „Ehituse aeg sõltub sellest, kuidas õnnestub projekti koostamine,” ütles Vunk. „Samuti sõltub ehituse aeg ehitusmaksumusest, sest pärast selle selgumist selgub objekti koht liiklusohtlike kohtade ümberehitamise vajaduse pingerivis. Ehitamise kõige varasem võimalik aeg on 2022.”
Ringristmiku maksumus selgub Vungi sõnul selle aasta lõpuks või järgmise aasta alguseks.
Lõhmus lootis, et ehitamiseks läheb juba järgmisel aastal.
Tunnustan Koit Uusi, kes on suutnud Lõhmuse oma pilli järgi kaerajaani tantsima panna. Loomulikult on vaja väga palju raha suunata nüüd Linnamäele, põhjenduse leiab alati. Hinnangu osas olen Enn Kärmasega täiesti nõus- mõisa köis ( raha) ,las lohiseb
Olen kümnekonna aasta jooksul selle ristmiku kasutaja olnud. Antud ringristmiku rajamise idee tundub ülimalt pillav ja ebaotstarbekas arvestades liikluskoormust ja kulutusi selle rajamiseks. Nigula poolt tulnud transpordile võiks paigaldada vastaspoole ristmikku ühe peegli, mis näitab paremalt tulijaid. Sebrad korralikult maha märkida ja varustada valgustusega. Palju kruusteid saaks selle asemel korda teha.
Kas see ringristmik aleviku keskel ei ole mitte kellegi osav nn. valimislubadus.
Pange juba foor püsti.
Ja kui korralikud talved tulevad ?
Ja kuhu ta sinna mahutatakse……nagu linnas Rannarootsi ring, kus puidurekad keeravad üle äärekivide. Kui praegu ei näe STOP-märki, siis hakkavad ringliikluse märki nägema ?? Eks panevad otse üle saare…esisild pärast kõhul all edasi
Seal polegi mingeid äärekive, mis sõitu takistaks. Teisitiöeldes ongi Uuemõisa ringteed nii ehitatud, et täiesti norm. on üle kivide sõita, ka sõiduautoga ei juhtu muhvigi. Linnamäele mahub igaljuhul ring ära, ole mureta.
Väga tore. Ei ole just kõige parem ristmik ja ring on sinna väga sobilik. Iseenesestki mõista, saaks ka ilma selleta, aga miks mitte? Sinna küll ring sobib ja tänud asjaga edasi minemast.
Otsitud probleem. Kas midagi arukamat tõesti pole teha? Tavaline ristmik kus tuleb peatuda ja teed anda. Pole siiani märganud küll seal igapäevaselt midagi ohtlikku. Teha midagi ainult selleks, et teistmoodi oleks, pole mõtet.
Endise kohalikuna tean väga hästi kui suur probleem selle ristmikuga on ja see pole otsitud see on juba nõuka ajast probleemne olnud
Palju on juhtunud, et Nigula poolt tulles otse üle tuisatakse, märke jälgimata. Seda juhtub eriti palju nendega, kes siin kandis esimest korda on.
Keegi ei hakka mitte midagi ju niisama tegema. Arvate, et igav on või? Naeruväärne
Kui mõni veel ei tea siis STOP märk kohustab juhti auto peatama!
Just. Jääd joone/märgi taha seisma ja siis vaikselt veered edasi ning piilud nurga taha.
Mis see ringristmik parem on? Pool poe seina võetakse maha? Nähtavus on ju ikka sama.
Ja ohtlikud manöövrid ei kao, kui juht enda võimeid üle hindab või rumalusi teeb.
Veidi ehk läheb lihtsamaks. Stop märgi taga pead vaatama paremale JA vasakule, enne ringi pmst ainult vasakule.
Ega ringile sõites ka paremale vaatamine paha ei tee, sest iial ei tea, kes sealt läheneda võib. 🙂
See on sulatõsi. Olen Haapsalus mitu korda näinud, kuidas vanad inimesed valetpidi ringi sõidavad. Linnamäel liigub selliseid juhte kindlasti rohkem, kes on load 50+ aastat tagasi saanud ja ei tea ringristmikest midagi.
pole see nii tavaline nähtus midagi nagu üritate muljet jätta.