Haapsalu politseijaoskond lõpetab merepäästega tegelemise, navigatsioonihooaja algusest reageerivad Haapsalu piirkonnas merepäästesündmustele vabatahtlikud ja Kärdla politseijaoskonna merepäästjad.
Haapsalu jaoskonna üheksa merepäästjat saavad jätkata tööd samas jaoskonnas või kandideerida tööle PPA laevastikku või mujale PPA-sse, teatas Lääne prefektuuri pressiesindaja Kristi Raidla.
Haapsalu merepäästjate alus Kessu viiakse aga Kärdlasse ning Haapsalu kordoni kinnistute üürilepingud Riigi Kinnisvara ASiga lõpetatakse.
Politsei- ja piirivalveameti mereturvalisuse grupi juhi Marge Kohtla sõnul korraldatakse kaldavõimekus ümber, et anda lisajõudu merealal tegutsevale laevastikule: „Kaugemal merealal toimuvatele juhtumitele ei reageeri ükski teine riigiasutus ega ka vabatahtlikud. Sellepärast asus politsei otsima võimalusi, kuidas tugevate vabatahtlike päästeühingute toega korraldada töö nii, et kalda lähistel turvalisus ei vähene, kuid saaksime laevastikku värvata vajaliku hulga inimesi, et merel patrullimist ja valmisolekut õnnetusteks suurendada,“ ütles Kohtla.
Haapsalu piirkonnas võeti ümberkorraldused kaalumisele seetõttu, et seal on aastaringses valmisolekus tugevad vabatahtlike ühingud ning riik on süsteemselt nende võimekuse suurendamisse panustanud. Haapsalu piirkonna vabatahtlikel on vajalik varustus ja koolitatud inimesed merepäästesündmuste iseseisvaks lahendamiseks. Lisaks hakkab piirkonnas enam viibima PPA laevastik ning Kärdla politseijaoskonna merepäästeüksus. Seega on võimalik töö korraldada ümber nii, et ei muutu reageerimisaeg ega vähene päästevõimekus.
Alates 1. maist reageerivad Haapsalu piirkonna mereõnnetustele praeguse jaoskonna merepäästeüksuse asemel vabatahtlikud Haapsalust, Rohukülast ja Vormsilt ning vajadusel Kärdla politseijaoskonna merepäästjad.
Lisaks Haapsalule korraldatakse vähemal määral kaldatööd ümber ka Punamäe ja Värska teenistuskohtades.
Mullu oktoobris moodustati siseministeeriumis merepääste tõhustamise töörühm, kuhu kaasati kõik Eestis merepäästega seotud asutused ning vabatahtlike merepäästjate esindusorganisatsioonid. Veebruaris tegi siseministeerium töörühma arutelude põhjal ettepanekud tõsta vabatahtliku merepääste võimekust, moodustada siseministeeriumi juhtimisel merepääste koostöökogu, tõsta merepäästesündmustele reageerimise kiirust ja abi kiiremat väljasaatmist ning viia läbi pilootprojektid ühisvalveteenistuste rakendamiseks.
Eks näha ole varsti kelle taskust otsus tuli kui kordonihoone ostja selgub. Pigem peaks ajakirjandus uurima neiu tegevust selles tegevuses. Tunda tugevat korruptsiooni haisu.
Eesti vete ühe keeruselimate oludega mereala merepääste kohustus reageerida ju siiski riigil. Antud vastutusala ikka oluliselt suurem ju, kui vaid Haapsalu ümbrus. Võimekus reageerida peab olema samuti aasta läbi ja 24/7, mitte vaid navi hooajal ( veeõnnetused jääl, jne). Üks asi on sündmustele reageerimine, kuid mis hakkab saama järelvalvest merel, ennetusest, et üldse õnnetuste võimalus viia miinimumini. Kes siis kalda- äärest kaugemal rannikumerel hädasolijale appi läheb, kui kopter ei saa lennata ja laevu lährdal pole? See on ju PPA ülesanne. Kordoni nimi juba kaotati, nüüd ametikohad, ülesanded. Kas sinna merepääste arutelurühma ka mõni asjaga kursis olev Piirivalve inimene kaasati või… Loe rohkem »
Huvitav,kas ja kes kellele kilekoti andis ?? Sest kinnisvara arendajatele on koht väga magus…🤑
Vist Saareväljade suguselts-aktsiaselts varbad uksele vahele sättinud …….
ämm, miks onu helme nüüd pildile ei roni?
sai ju suure suuga lubatud, et niikaua kui tema pukis, siis võivad päästjad oma töökohas kindlad olla: https://online.le.ee/2019/09/24/siseminister-seisab-merepaasteuksuse-eest/
aga noh valija mälu on ju teatavasti lühike… viimased uuringud ütlevad, et on langend 5 sekundilt kolmele
Töökohad jäid kõigile soovijatele alles.
Töökohal ja ametil on vahe. Mehed läksid tööle merepääste võimekusega piirivalvuriteks. Eriõpe. Haapsalus aga neile ju tööd ei ole. On vaid patrullpolitseinikele. Kaks erinevat ametit. Samamoodi võiks ju kõigile B-kategooria autojuhtidele anda loa sõita busside ja väikelaevadega.
Kurb.
Ennem kuulaks , mis komissar Juhans Arnold arvab , ss vaatab edasi
Kui kaabu sellise plaaniga välja tuli, läks nurin lahti. Siis hakati jälle parandama, et ega otsust pole tehtud. Proua ka võttis sõna, ei kao, ei kao. Tegelik otsus oli tehtud kohe ja natuke aeti puru silma. Kas nüüd ka kaabud ja proua teavad, et likvideeritakse merepääste politseijaoskond? Aa, võibolla nad ei tea tänaseni!
Hästi kõlab loos – PPA laevastik. Kas oodata on ka Vormsi alla lennukikandjat “Püha Jüri” ja tuumaallveelaeva “Väike Martin” ?
On ju laevastik. Päris mitu pirakamat laeva ja mõned pisemad. Kui väärtused neil kokku liita, saab paraja rahamäe. Või kust maalt siis vasja arvates laevastik algab?
Kui see nüüd nali ei ole, siis on see ikke päris hea nali. Hellat Rumvolti hing ei ole veel jõudnud oma vahepeatusest maa ja taeva vahelt lahkuda aga eks ikka on nii, et elavaid tuleb karta, mitte surnuid……