SLK sõlmis eelkokkuleppe uue parvlaeva ehitamiseks

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Laupäeval sõlmisid Saaremaa Laevakompanii, BLRT Grupp ja Swedbank eelkokkuleppe neljanda suure parvlaeva projekteerimiseks ja ehitamiseks Väinamere reisiliinidele.

Uus laev peaks tulema umbes 93 meetrit pikk, mahutama ligikaudu 160 autot ja 400–600 reisijat. „Sisuliselt tuleks sellest neljas sõsar Saaremaa Laevakompanii ja üldse Eesti laevastiku uhkusele – parvlaevadele Muhumaa, Saaremaa ja Hiiumaa, mille tõime liinile aastail 2010–2011,“ lausus Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimees Vjatšeslav Leedo.

Kavatsuste protokoll peab ühtset arusaama laeva projekteerimisest, ehitamisest ja ostu-müügilepingu sõlmimisest. Lepingu sõlmimine sõltub ostu-müügi hinna kokku leppimisest poolte vahel, lõplike dokumentide vormistamisest ning ettevõtete nõukogude heakskiitudest, selgitas ettevõtte pressiesindaja.

Leedo märkis, et Väinamere reisiliinidel on neljanda suure parvlaeva järgi tõsine vajadus. „Tänaseks on selge, et nii saarlastele kui ka hiidlastele kolmest parvlaevast ei piisa,“ sõnas ta.

Lisaks lepiti kokku võimaluses tellida veel kaks sarnast tüüpi, ent täiustatud jäämurdjavõimekusega parvlaeva.

„Püüame välja töötada parvlaeva projekti, mis vähendaks kulusid ja oleks veelgi mugavam reisijate jaoks,“ kinnitas BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman.

Swedbank kaalub projekti rahastamist, kui Saaremaa Laevakompanii täidab panga tingimused, tõdes Swedbanki peadirektor Eestis Priit Perens.

Kavatsuste protokoll mainib võimalust sõlmida edaspidi leping veel kahe parvlaeva ehitamiseks ja ostmiseks, millel peab olema suurendatud jäälõhkumise võimekus Eesti rannikuvetes või muudes sarnastes tingimustes. Tegu saab olema olemasolevate parvlaevadele sarnaste, ent universaalsete alustega, mis saaksid reisijate teenindamise kõrvalt vajadusel tegutseda jäämurdjatena.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments