Juhtkiri: Rahast ja prioriteetidest

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Seda aega, mil valitsus viimati ütles, et riigil piisab raha kõigi oluliste investeeringute tegemiseks, ei mäleta enam vist keegi. Tõsi, kui täpne olla, oli see aastail 2005–2007, mil rahandusminister oli Aivar Sõerd, kelle suurimaks saavutuseks peetakse reservide kasvatamist ja ülejäägiga koostatud riigieelarveid. Aga eks olnud siis ajadki teistsugused. Viimastest aastatest meenub vaid see, kuidas riigieelarve koostamise eel teatavad kõik ministrid, et raha on puudu ja seepärast ei saa ühte või teist asja teha ning tuleb hoopis kärpida, koondada, optimeerida…

Aastaid on juttu olnud, et Haapsalu raudtee on piirkonna arenguks hädavajalik projekt. See teema tuleb eriti tugevais toonides lauale alati enne valimisi ja lubadusega taastada Haapsalu raudtee on nii mõnedki poliitikud valijaid oma rongi peale meelitanud. Miskipärast ei taha see rong aga kuidagi lõppjaama Haapsallu jõuda. Rahulolematud reisijad ehk Läänemaa elanikud jäetakse poole tee peale tühjade lubaduste tuule kätte lõdisema. Öeldakse, et raha selleks pole.

Koit Uusi eestvedamisel loodud AS Lääne Raudtee lõi eesmärgi juppideks: teeme esialgu osa rehkendusest, siis vaatame, mis edasi saab, raud pannakse maha meie raha eest. Majandusministeeriumile ei tundu seegi rehkendus meeldivat. Juunist peale käivad läbirääkimised ja kui üks pool teatab optimistlikult, et kõik on võimalik, ning on valmis miljoneid eurosid laenu võtma, et rööpad oma kulu ja kirjadega maha panna, siis teisalt, ministeeriumist tulevad signaalid teisest ooperist.

Kui majandusminister pole seda siiani välja öelnud, siis tema erakonnakaaslane Valdo Randpere tegi seda tema eest: ei ole prioriteet! Jääb vaid loota, et sama ei öelda kogu Läänemaa kohta.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
8 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
No mida
8 aastat tagasi

siin ikka vinguda-ega see raudtee läänlastele midagi lisa ka ei anna. ennem võtab sellegi rahanatukese ära

soovitaks
8 aastat tagasi

mitte tühja oodata,vaid rääkida,seletada,kui vaja,Toompeale piketeerima minna,sest need,kes seal kõrgel ei tahagi !! rahva vajadustest aru saada,ja rahad on neil kõik oma tasku pistetud

karmin
8 aastat tagasi

Eetlaste töö kvaliteer on nii et karju appi. Vägisi tuleb meelde vabadusristi ausamba jama ja Kilplaste raamet.

upsalisad
8 aastat tagasi

Karilaid tõi raudteeplaani viimati arutamisele.Provints jääb provintsiks,kui raudteedki ei tule,sest pregu on reformierakonna stagnatsioon hullem,kui seisak endise peaministri ajal.Toetustelt suurim partei kahjuks võimul veel pole.Rahvas,mis te ootate!?

Valentin
8 aastat tagasi

See on algusest peale ullikeste lollitamise projekt!

Uskmatu+Toomas.
8 aastat tagasi

Ega keegi pole väitnudki,et Läänemaa pole provints ja mida aasta edasi seda rohkem taoliste mõttehiiglaste nagu Randpere abil Läänemaa veelgi rohkem provintsistub.
Nähtavasti meie inimesed onngi niisuguseid valitsejaid väärt kes lõputult valetavad,sahkerdavad,kilekotitavad jne.jne.
Kohe küsitakse kus on faktid.Vassimine Eesti Õhu.mitu aastat kestnud põlevkivisaaga,hämarad lood Tallinna Sadamas,pagulastega seotud probleemid jne.
Nende kõrvale kanditud miljonite eest ei oleks saanud mitte ainult Haapsalu raudteed ja Saaremaa silda vaid ka 4 realise Tallinn -Tartu mnt.samuti põhjalikult renoveerida veel teisigi vajalikke objekte.

mina mäletan
8 aastat tagasi

Raha oli ropult, Parts pani Ameerikas 600 miljonit eurot uugama. No problem.

hõlm
8 aastat tagasi

?