Ridala mehed ja 50 aastat vana ZIL võitsid offroadi

Lehte Ilves

lehte.ilves@gmail.com

Kuvatud 3 pilti, galeriis pilte: 6

Ridala mehed Raivo Kruusman, Tiit Kaljuveeer ja Tarno Lonks võitsid Ridala Offroadi veokite klassi sõidu.

„Võitu ei oodanud,” tunnistas rooli keeranud Kruusman. „Arvasime, et jääme teiseks.”

Käpla küla meeste ZIL 66 on pool sajandit vana, valmistatud aastal 1966 ja oli võistluste vanim auto. ZIL oli kunagise Külvaja kolhoosi mürgiprits. Aastaid seisnud auto sõidab võidu viimased viis aastat ja meeskond tuli mullu sellega veokite klassis Eesti meistrivõistlustel teiseks.

Kitsuskese kabiini mahtus kolm kogukat meest.

„Meie aitame juhti,” selgitas kassõitjate rolli purjetamisvõistluselt peaaegu otse maastikukrossile tulnud Tiit Kaljuveer. „Mõtleme kaasa ja tõmbame auto välja,kui vaja.”

Vintsi polnud neil siiski kasutada vaja. Auto tuli igast mülkast jõuliselt läbi, andis pealtvaatajaile valju törtsu signaali ja põrutas edasi.

Kahe tunni jooksul sõitis auto umbes 30 km. Kruusman tunnistas, et juhil on kõige raskem ja ta käed värisevad pärast kahetunnist sõitu.

Pealtvaatajal on põnev vaadata, kui auto suurde porisesse vette sukeldub või ennast mäest üles vinnab. Kruusmani sõnul on juhile kõige raskem kaldel sõitmine – kui auto on juba päris viltu ja kardad, et läheb ümber.

Ent Põlva mehed, mullused Eesti meistrid, isa ja poeg Landid vajusid laupäeval ühte suurde lompi sõites külili, nii et juht käis korra isegi vee alt läbi. Teised võistlejad aitasid auto püsti, aga kauaks nad rajale enam ei jäänud. Katkestasid.

Teine koht läks Põlvasse, kolmas Viljandimaale. Masinaid läks laupäeval katki küll, aga ükski inimene viga ei saanud, ütles kiirabivalves olnud Reemet Sits.

Võistluse peakorraldaja Matis Trei andis võistluspäevale hindeks „viis miinusega”. „Mõni auto võinuks kauem kesta,” selgitas ta miinust viie järel. Võistlus jätkub pühapäeval.

.Ridala offroad 2015

.Ridala offroad, veokid

DSC_0496 DSC_0502

Ridala offroadi 2015 võitjadRidala offroad 2015 võitjad

Veokite klassi võitjad: ZIL 66, Tarno Lonks, Tiit Kaljuveer ja Raivo Kruusman. LEHTE ILVES

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
3 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
*
9 aastat tagasi

Seekord on kõik õige, tegu ongi hübriidiga, sellest ka nimi tuletatud. Ajakirjanik ei mõelnud, ta ilmselgelt suhtles Raivo ja Tiiduga, selle võistlusmasina omanikega.
Ja veel, baasautona on kasutatud GAZ 66, kabiin on ZIL 157 jne jne

prügikoll
9 aastat tagasi

ega ajakirjanik automarke välja ei mötle. kui tiim ütleb zil 66 siis nii ongi. mu teada on see auto gaz 66 raamil olev zili kabiin, sellest ka nö naljaviluks möeldud uus automark omanike poolt

Mumuu
9 aastat tagasi

Huvitava automargi on ajakirjanik välja mõelnud, nagu ZIL66. ZIL-iga on küll tegemist, aga pakun, et baasautona on kasutatud ZIL157 mingit mudelit, millel tagumine ots ära lõigatud. Sarnasega vene kroonus kõvasti kimatud. Lihtne ja lollikindel masin oli.
Ju siis kirjutaja ei suutnud meelde jätta, missune neist on GAZ66 ja mis ZIL157.