Eile, 16. aprillil kontrollisid Eesti korrakaitsjad sarnaselt teiste Euroopa riikidega piirkiirusest kinni pidamist. Ööpäeva jooksul olid politseinikud väljas peaaegu 300 kohas üle Eesti ning pidasid kinni 159 kiiruseületajat.
Kolmandik kõigist kiiruseületajatest peeti kinni Harjumaal ning enamasti sõitsid liiklusseadust rikkunud juhid lubatust 20-40 km/h kiiremini. Lisaks vormistatud liiklusnõuete rikkumistele pidas politsei ligi 350 juhiga ennetava vestluse liiklusohutusest.
„Eilne kiiruse mõõtmise päev möödus suuremate vahejuhtumite ning traagiliste õnnetusteta. Rikkumisi tuvastas politsei paarikümne võrra rohkem, kui tavalisel neljapäeval ning rikkumiste arv on sarnane mõnele suvekuu reedele,“ märkis Politsei- ja Piirivalveameti vanemkomissar Riho Tänak. „Politsei eesmärk oli juhtida tähelepanu suure kiirusega kaasnevatele ohtudele ning olla väljas inimeste endi poolt soovitatud kohtades. Tänan kõiki liiklejaid, kes liikluseeskirjast kinni peavad ja kaasliiklejatega arvestavad.“
Lubatust kiiremini sõitmine on jätkuvalt kõige sagedamini esinev rikkumine. Möödunud aastal registreeris politsei üle 42 500 kiiruseületamise ning see number on viimastel aastatel olnud stabiilne.
Tänaku sõnul kasvab koos kiirusega oht sattuda liiklusohtlikesse olukordadesse või liiklusõnnetusse. „Kiiresti sõites ei pruugi juht teele ilmuvatele takistustele piisavalt ruttu reageerida, samuti on kergem kaotada kontroll oma sõiduki üle,“ selgitas ta.
Politsei võttis üleeuroopalisest kiirusemõõtmise päevast osa esmakordselt. Kahel varasemal aastal on Eesti korrakaitsjad korraldanud liiklustalguid, mille läbiviimisele aitasid kaasa kõik inimesed, kes enda tähelepanekutest liikluses politseile teada andsid. Ka eilsed kiirusemõõtmise kohad põhinesid suuresti talgutele laekunud ettepanekutel.
Eelmisel aastal hukkus Eestis liiklusõnnetuste tagajärjel 78 inimest. Neist 25 kaotas elu õnnetuse tõttu, mille otseseks põhjuseks oli valesti valitud sõidukiirus. Selle aasta kolme kuu jooksul on sarnaste õnnetuste tagajärjel hukkunud viis, möödunud aastal samal ajal 11 liiklejat.
mine ja murra endale siis üks sarapuu põõsast
Tahan ka kep.i saada!
Arvan nii,kui nii massiliselt lubatud 90 km ületatakse,kas siis poleks aeg järelduste tegemiseks! Suured teed on hästi sõidetavad,autod normaalsed,juhtide oskust tunnistavad load taskus,autode ülevaatused tehtud -miks üldse suvel 90-100 km/h? Miks mitte 90-120,see ei oleks kohustuslik vaid valiku võimalus. Kihutavad eriti kogemusteta noored,veel mõningad ülbikud,siis kandku autoklaasil hoiatavat märki karistuseks,kui vahele jäävad. Naudi kevadet!!
kuulge mundrimehed õnnetusi ei põhjusta kiirus vaid tegelane roolitaga kes tegeleb kõige muu kui autojuhtimisega.lõpetage see möla ajamine´juba ära.
ja lahenda mõned füüsikaülesanded
ise kappate kaamelitega või???