Väinamere laevapileteid saab nüüd osta mobiilirakendusest

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Parvlaevad Rohukülas 033

Rohuküla sadam. Foto: Urmas Lauri

Tuule Piletikeskus töötas koostöös Väinamere Liinidega välja mobiilirakenduse „Tuulelaevad“, mille kaudu saab mugavalt osta m-pileteid Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Triigi-Sõru laevaliinidele, samuti vaadata sõiduplaane ning operatiivinfot laevaliikluse muudatustest.

Väinamere Liinide teenindusjuht Anu Hiiuväin avaldas lootust, et tänu uuele mobiilirakendusele suureneb veelgi iseteeninduse kasutajate hulk. „E- ja m-piletite osakaalu kasv aitab sujuva teenuse tagamisele palju kaasa. Praegu on kahjuks nii, et Kuivastu ja Heltermaa sadamatesse saabutakse väga vahetult enne reisi väljumist ja see tekitab kassa taha sõidukitest ootejärjekorra, samas e-pileti ja m-pileti radadel järjekorda ei ole. Eriti närvesööv on see pilt hommikuti, kui kõigil on mandrile kiire ja viimasel hetkel kassasabas seistes tekib oht, et ei jõuagi enne laeva väljumist piletit välja osta. Mobiilirakenduse abil on kõigil võimalik isegi veel sadamas kiirelt endale pilet soetada ja sõita läbi iseteeninduse. Soovitame reisijatel seda mugavat võimalust edaspidi kindlasti rohkem kasutada,“ rääkis Hiiuväin.

Mobiilirakendus muudab laevapileti ostu ja kasutamise veelgi mugavamaks ja paindlikumaks, isegi võrreldes e-piletiga. Üks suuremaid uuendusi võrreldes veebist ostetud e-piletiga puudutab pileti kasutamist sadamas – kui e-pileti puhul tuleb sadamasse jõudes tõkkepuu avamiseks sisestada telefoni kuuekohaline number ning helistada, siis m-pileti puhul tuleb vaid valida nutiseadmel nupp „Värav 1“ või „Värav 2“. Mobiilis saab enne sadamasse jõudmist piletit soovi korral ka muuta ja lisada piletile ise täiendavaid reisijaid.

Eriti mugav on mobiilirakenduses piletit vormistada lepingulisel püsikliendil. Mobiilirakenduses kehtivad samad kasutajatunnused, mis Tuulelaevad veebiportaalis. Kui rakendusest pärast ostu mitte välja logida, on pileti ostmine eriti lihtne, sest rakendus jätab meelde osa eelmise ostu infot ja järgmisel korral pole kõiki välju vaja enam uuesti täita. Samuti, kui kliendikontol on piisavalt vahendeid, säästab see igakordsest pangamaksest.

Uue rakenduse on välja töötanud laevaliikluse IT-lahendusi haldav ja arendav Tuule Piletikeskus. Tuule Piletikeskuse arendusjuhi Ergo Oolupi sõnul on augusti algusest käivitunud testperiood, mil rakendust on alla laaditud ca 1500 korda, läinud edukalt. „Teinud oleme veel pisitäiendusi, kuid põhifunktsionaalsus toimib hästi ja on kõigile arusaadav.“ Praegu saab rakendust kasutada Android operatsioonisüsteemiga telefonides, lähipäevil lisandub ka IOS süsteemi rakendus.

Tuule Piletikeskusel on sel aastal olnud töös kaks suuremat arendusprojekti – esmalt käivitati kevadel e-pileti müük Ruhnu liinidel ja suve teises pooles avanes uus nutirakendus m-piletite müügiks. Mõlema arenduse tellijaks on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments