Musta reede puhul tormavad ostjad ahvatlevaid allahindluseid haarama, kuid tihti jääb märkamata, kas ost on ka päriselt kasulik või ainult näiliselt soodne. Õnneks on olemas ka mõned lihtsad viisid, mis aitavad tarbijatel targemalt ostelda ja vältida petlikke pakkumisi.
„Eriti välismaiste veebipoodide puhul tasub petlike pakkumiste osas tähelepanelik olla. Üldjuhul on Eesti kaupmehed selles osas ausamad, aga eks ka siin võib petta saada. Pealegi oskavad netikelmid juba päris osavalt ka eesti keelseid veebilehti järgi teha,“ märkis Citadele Eesti filiaali jaepanganduse juht Marina Hakiainen. Ta selgitas, et allahindlus ei pruugi vahel olla päriselt allahindlus. Osad kaupmehed tõstavad oma hindu enne allahindlusperioodi, et luua kunstlikult suurte soodustuste mulje.
„Siinjuures oleks mõistlik kasutada erinevaid hinnavõrdlusplatvorme, mis näitavad ära, mis hinnad on erinevates poodides ning näitavad tihti ka hindade ajalugu. Koduelektroonika, arvutite ja mobiiltelefonide vallas on selleks hea näiteks kodumaine portaal hinnavaatlus.ee, aga selliseid portaale on veel. Näiteks Amazoni kaupade hindade võrdluseks on olemas leht nimega CamelCamelCamel,“ edastas Hakiainen.
Suured allahindlused loodavad enamasti impulssostude peale. „Pakkumine võib olla küll soodus, kuid kas see on sulle ka reaalselt vajalik? Kõige mõistlikum on endale juba enne kampaaniate algust paika panna ostunimekiri. Kui ese sinna nimekirja ei kuulu, siis võiks külma südamega ostu tegemata jätta,“ lausus Hakiainen. Samuti aitab impulssoste vältida see, kui eelnevalt paika panna konkreetne eelarve ning saada aru, mis tõukab ootamatuid oste tegema. „Kipume tegema rohkem impulssoste siis, kui oleme kurvad, stressis või tunneme muid tugevaid emotsioone. Sel ajal tasub teadlikult enda oste piirata,“ ütles Hakiainen.
Kindlasti tasuks suurte kampaaniate ajal jälgida ka poodide tagastusreegleid ning tarnetasusid. Suures ostutuhinas võivad need väikesed detailid jääda tähelepanuta, kuid lõpuks muuta soodsa kauba kokkuvõttes sama kalliks, kui see on tavaliselt. „Võimalusel võiks kasutada ka makseviisi, mis tagab sinu ostudele kindlustuse. Seda pakuvad näiteks Citadele panga, pangakaardid, kusjuures krediidilimiiti ei pea kaardil olema. Tihti kaasnevad kindlustused vaid just erinevate pankade krediitkaartidega. Ostukindlustus kaitseb ostetud eseme varguse, kahjustumise, hävimise või tarnimata jätmise eest,“ märkis Hakiainen.
Nii pisikesel turul ei ole see kapitalistide järgi ahvitud teema eriti võimalik.Suurriigis nagu näiteks USA on loomulikult võimalik ka reaalselt kaupu odavamalt müüa ühel mustal reedel. Teenitakse koguse pealt. Meil on kogused ju nendega võrreldes mikroskoopilised. Millist allahindlust see võimaldab. Ei mingit. Loo moraal on selles, et kõiki asju ei maksa ka kopeerida , samas loodetakse vist meie kohaliku tarbija rumalusele.
Et kui mul on vaja mingit asja ning allahindluse ajal saaksin selle tavahinnast odavamalt, siis seda alet ära kasutades ja ostes olen ma rumal?
Tavahinnast on võtmesõna. Enne tõstetakse tavahinda, siis saab seda langetada ” soodsamaks”. Ole teadlik!
Mulle räägid seda või? Miks sa arvad, et ma ei tea, kui palju asjad maksavad? Ja ma usun siiski, et tänapäeval on iga enam-vähem teadvuse juures olev inimene võimeline veebis hindu võrdlema.
Noh suva, jäägu see tarkus sulle siis. Ma käisin täna kaubsis riiulite vahel, üks asi jäi silma küll, kuna see mu üks lemmikmagustoit. Nimelt vana tallinna liköör oli siin mingi aeg tagasi 10 euri poole liitri eest, tänane hind oli peaaegu 13 ja pudelirea kõrval silt, et homme, reedel, kõik alkohoolsed joogid miinus 20 protsenti. Kiire arvutus näitab, et vähemalt vanakaga saaksin lüpsta ikka ja ma ei usu, et see ainukene selline kaubaartikkel on. Aga eks igalühel oma lõbu. Anna minna, kui see sind rõõmsaks teeb!
Ei tee rõõmsaks ja ma pole ka mingi šopahoolik. Kõik kauplejad siiski niimoodi sind tõmmata ei ürita ning mingi hinnatõus on ju aja jooksul niikuinii toimunud – Vana Tallinnat ei oska kommenteerida, kuid üldiselt on alkohol päris korralikult kallinenud.