Tasuta bussisõidu lõpp toob kaasa tsoonipiletid

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

kaart

Jaanuari teisest nädalast alates tuleb seni tasuta bussisõitu nautinud läänlastel selle eest taas maksma hakata.

Uuel aastal tuleb maakondades, kus maakonnaliini bussiga seni on tasuta sõita saanud, pilet lunastada. „Kavandatud on, et määrus jõustub 8. jaanuarist,” ütles regionaal- ja põllumajandusministeeriumi ühistranspordiosakonna juhataja Andres Ruubas Lääne Elule.

Kuna terve Eesti ei läinud 2018. aasta juulis ühtviisi üle tasuta bussisõidule, on ka selle taas tasuliseks muutmine keerukas. Ja ühtne pole süsteem ka nende maakondade jaoks, kus praegu veel tasuta sõita saab.

Läänemaa kuulub koos Rapla-, Harju- ja Lääne-Virumaaga Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse alla, olles neljast maakonnast ainus, kus maakonnaliini bussis praegu priilt sõita saab. See aga ei tähenda, et meil hakkab kehtima samasugune piletisüsteem kui ülejäänud kümnes priisõidumaakonnas.

Priisõidumaakondades plaanitakse piletite tasuliseks minekul, et pooleteise tunni pilet hakkab maksma 1.50, bussist ostes on pileti hind kaks eurot. Kuupileti saab osta 25 euroga, maakonnaliini päevapilet hakkab tööealisele inimesele maksma 4.50.

Pärnumaal tuleb bussisõidu eest ka praegu maksta ja seal uuest aastast pileti hind ei muutu.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
81 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kuulipildur Anka
7 kuud tagasi

Tramm nr.66
Seinad olid tehtud puust…😀

Ohhoo
7 kuud tagasi

Tramm?

Partorg Orav
7 kuud tagasi

**Tsoonipiletid”… see tundub nagu mingi vangla termin. Kas tõesti on elu nüüd Eestimaal nii sügavale kommunismi langenud, et kehtestatakse tsoonid riigis?

Oppaappaa
7 kuud tagasi
Reply to  Partorg Orav

Rajoonideks oleks pidanud nimetama või? Tsoonid on olnud ka ilma vanglata olemas. Nõuka ajal olid konserveeritud hoidised näiteks hinnatud tsoonide järgi, esimene, teine ja kolmas. Ole teadlik! Elu ei koosne sul ainult vangis istumisest.

Pss misasja
7 kuud tagasi
Reply to  Partorg Orav

On ikka mõnel häda jälle. Suva pole või kuidas nimetad. Olulisem info sulle seisab ju numbrites!

Kuulipildur Anka
7 kuud tagasi

Saaniga üle lahe Haapsallu ja õhtul tagasi…

Kodanik
7 kuud tagasi

Lastele läheb ka sõit tasuliseks?

Nojah
7 kuud tagasi
Reply to  Kodanik

Teie lastele või? Oleneb, kui vanad nad teil on. 40 aastane pojakene kindlasti ei saa odavamalt.

ups
7 kuud tagasi

a mis on tsoonist tsooni piletid st teisest kolmandasse

....
7 kuud tagasi
Reply to  ups

Kaua mõtlesite küsimust või?

Kuulipildur Anka
7 kuud tagasi

Paneme hoopis trammi ja rongi käima..?
Sõitjaid oleks tohutult

Salmi
7 kuud tagasi

Rongi ikka!

Kuulipildur Anka
7 kuud tagasi
Reply to  Salmi

Tramm pidavat ka ju tulema..Rohukülla
Enne valimisi muidugi

Nojah
7 kuud tagasi

jah tõsi, seda on kaalutud, et üks haru viiks uuemõisa ja posti tänava kaudu sealt raudteejaamani, aga noh see selline rahastuse küsimus. Plaan ju roheliseks saada ikka.

Teet.
7 kuud tagasi
Reply to  Nojah

Posti tn. küll ei sõida enam ükski tramm. Tramm laguneb laiali!!
Isegi suvekuudel Peetrikese rong ka enam ei sõida mitu aastat enam Posti tn. Raputab sisikonna seest välja ja seinad küljest…..

Huvitav naljatilk
7 kuud tagasi
Reply to  Teet.

Reisige palun korra elus kasvõi Tallinna. Seal on näha, et trammi liikumiseks on paigaldatud rauast rööpad sarnaselt rongirööbastega ainult, et väiksemad. Need on siledad nagu peegel, ei pea kivide peal sõitma, libiseb mööda rööbasteed. Minege vaadake! Lahe elamus.

Inge.
7 kuud tagasi

Põnev,põnev!

paluks
7 kuud tagasi

siis kindlasti Kopli trammi nr. 1, sellega saaks haapsalust otse arsenali keskusesse

Kala
7 kuud tagasi

Läänemaal on bussiliiklust doteeritud suuremal või vähemal määral juba viimased 50 aastat. Plaanitav pilet toob tulu 5…20 protsenti, sõltuvalt liinist ja väljumisest. Ülejäänu maksab ikka riik ehk maksumaksja nagu moodsal ajal kombekas rääkida.
Aga kas riik peaks kinni maksma ka kohaliku omavalitsuse liinid?

kodanik
7 kuud tagasi
Reply to  Kala

Mina ei saa ka aru, mis mõte sel piletiraha kogumisel on. Max 10% tuleb piletitest. Isegi kui tuleks 20%, söövad administratiivkulud selle ära. Kindlasti peab ju kontrollid tööle võtma…

IRW
7 kuud tagasi

Ammu on aeg see jama ära lõpetada. Tasuta asju pole olemas, ikka tuleb see alati millegi arvelt.

tõesti
7 kuud tagasi
Reply to  IRW

julm, valitsusel eralennukite kasutamine lusti sõitudeks muutub problemaatiliseks

Huvitav naljatilk
7 kuud tagasi
Reply to  IRW

Te nagu vihkaks kohe, et midagi kohalik ka tasuta saab näiliselt? Teil ei ole lihtsalt seda majandus sotsiaalset taset veel selgeks saavutatud, et kõike ei mõõdeta exeli tabelis plusside ja miinustega eurodes. Arusaadav? Ei?

võiks
7 kuud tagasi

kehtestada ka odavsõidu pileti või siis eribuss neile kellel raha vähe, näiteks lükkavad ühe peatuse vahe seisva mootoriga bussi ja kokkuhoitud kütuse arvelt saavad odavama pileti, või tulevad oma kütusega, kõik variandid võimalikud

...
7 kuud tagasi
Reply to  võiks

mismoodi see parem on?

IRW
7 kuud tagasi
Reply to  ...

Arvaja pole veel kaineks saanud.

Hellat
7 kuud tagasi
Reply to  IRW

Teie ka vist mitte.

kas
7 kuud tagasi

tsoonis elamine läheb ka pensioni arvestuse hulka ja kas see võrdsustatakse asumisel olijatele kehtiva 1 aasta võrdub 4-ga ning kui tuleb aeg ajalt viibida 3-s tsoonis, siis korrutatakse see veel kolmega