Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :
Hiiumaale sõitnud reisija taotleb oma Rohuküla sadama parklasse jäetud ja uputuse tõttu kannatada saanud auto eest kindlustusfirmalt kahjutasu.
Laupäeva, 14. oktoobri öösel tekitas vägev läänekaare tormituul Rohukülas lainetemöllu, mis ujutas üle ka sadama parkimisplatsi. Sinna jäetud autod olid paari tunni jooksul kuni ukseni merevees.
Meri hakkas toona järsult tõusma pärast kella 21 õhtul ja oli keskööl 115 cm üle Amsterdami nulli. Tugeva tuule tekitatud lained paiskusid üle kai serva parklani välja. Veetase hakkas langema alles kella nelja paiku hommikul, mil tuul vaibus. Hommikuks oli parkla taas kuiv.
Olukorra oleks päästnud rong
Rahunege maha, lubasin ju, et maksud ei tõuse.
sorry kommentaar oli rongiliikluse kohta
LE poliitkolumnide asemel loeks hea meelega mõne spetsialisti selgitust, mis siis ikkagi kasutuskõlbmatuks muutus ja kas seda saanuks vältida? Tõenäoliselt selgitused väga ei üllata. Istmealused ja keskkonsool on juhtmekimpe/pistikuid täis. Lisaks turvapatjade andurid. Juhtmetel pinge peal – kõik lühises. Remont maksaks ilmselt korraliku (pruugitud) auto hinna. Aga… Mis markide/mudelite veekahjud on lihtsamini remonditavad? Kas mõni väiksem ümberehitus leevendaks uputuse kahju (nt. aku lahtiühendamine parkimise ajaks; mootori käivitamisest hoidumine pärast veetõusu; karpide läbipesu soodustavad korgid)? Konks on selles, et Rohukülla pargitud autot ei saa liiga lihtsalt üleujutuse käest päästa. Omanik ise on ju teispool merd, praamid tormiga ei käi ja iga… Loe rohkem »
Nii kõrgele vesi siiski ei ulatunud.
Ei kujuta ette mis tavalise sisepõlemismootoriga autoga juhtuda saab sellises olukorras. kui oli n-ö põhi vee all ja usteni vesi, siis kontakte on selles piirkonnas ja allpool suht vähe, ei ulatunud see vesi nii kõrgele et armatuuri/keskkonsooli niisutada. mingid lühised ei teki sest toiteni vesi ei jõua, lisaks käib iga viimane kui ühendus läbi kaitsmeplokkide. kui ka mingi kontakt märjaks saab seal allpool, siis töötab ikka edasi, lihtsalt suurem risk oksüdeerimiseks ja kehvaks ühenduseks millalgi tulevikus. võimalik et oli miski elektrikas või hübriid, siis on nii akupakk kui mootor väga madalal ja seal tõesti kas elemendid lühises või oksüdeeruvad ja… Loe rohkem »
Pole siis mõtet osta mingit prantsuse asja, kiijat või skoodat.
kyll on palju tarku koos
Eks mingi lihtsameelne lumehebeke.
Oma uimane lollus on süüdi, mitte keegi teine. Info oli olemas, et merevesi tõuseb.
Mis kindlustus? Parklas oli ilusti silt “üleujutusoht”. Ise loll
Küll mõni lugeda ei oskagi. Nagu näha!
sa seda