Mis saab Lihula peatänavast ehk kuidas eksponeerida põrgukoera

Kaie Ilves

kaie@le.ee

Kuvatud 3 pilti, galeriis pilte: 6

Neljapäeva õhtupoolikul vaatas arhitekt Ülle Maiste üle Lihula peatänava. Foto: Urmas Lauri

Arhitekt Ülle Maiste vaatas läinud neljapäeval üle Lihula peatänava, et teada saada, millega peavad arhitektid selle ümberkujundamisel arvestama.

Arhitektide liit kuulutab Lihula peatänava ideekonkursi välja sügisel. Kui Lääneranna vald leiab raha, saab peatänav võidutöö järgi endale uue ilme.

1,6 km pikkune retk algab kell 17 Lihula mõisamäelt, et ümberkujundatav ala üle vaadata. „Mis on hästi, mis halvasti,” võtab Maiste ülesande lühidalt kokku. Kaart käes, asutakse teele. Kaardile on märgitud peatänava tähtsamad punktid, Maistel on kaasas kolme värvi kleeptäppe – punased probleemsetele kohtadele, rohelised väärtuslikele kohtadele ja sinised sinna, kuhu oleks võimalik midagi kavandada. Et Lihulal ei ole keskväljakut, tuleb ringi vaadata ka selle pilguga, kas ja kus see võiks edaspidi olla.

Kuigi ringkäigule on kutsutud ka Lihula elanikud, saadavad arhitekti vaid linnaametnikud ja kohalik õpilasmalev. Veel enne teeleasumist saab rohelise väärtpaiga täpi Pastoraadi park peatänava alguses ja kollase täpi Vabadussõja samba park Lihula hooldushaigla vastas.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
2 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Enna
4 aastat tagasi

Pool Lihula Tallinna maantee kõnniteedest on vaid mälestus kõnniteest, konarlike asfaldijäänustega. Näiteks Karja tänavast Virtsu poole mõlemal pool tänavat, Lootuse poest Aia tänavani jne. Peale selle Jaama tänava parempoolne kõnnitee samuti üksikute asfaldijäänustega. Sellised elementaarsed probleemid tuleks kõigepealt lahendusse panna. Lihula on vist vabariigis ainuke suurem asula kus kergliiklustee täiesti puudub. See pandi paika Kirbla- Kasari vahele kus täiesti kasutuna tühja põldu valgustatakse.

läänlane
4 aastat tagasi
Reply to  Enna

Jaama tänav veel hullem, enamus kõnniteest murusse kasvanud.