Ühistranspordikeskus teeb linnaliinigraafikud ringi

Kaie Ilves

Kaie Ilves

kaie@le.ee

Vello Jõgisoo. Foto: Peeter Langovits
Vello Jõgisoo. Foto: Peeter Langovits

Järgmisest esmaspäevat, 23. juulist hakkavad Haapsalu linnaliinid nr 34 ja 34A sõitma holmile, teatas Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse juhataja Vello Jõgisoo Lääne Elule täna.

Haapsallaste jaoks harjumuspärane bussigraafik muutus 1. juulist, mil 34 ja 34A ei sõitnud enam tagalinna kaudu Holmi peatusesse, vaid lõpetasid Haapsalu bussijaamas. See tekitas linnaliikluses ligi viietunnise augu. 23. juulist see nii enam ei ole. Haapsalu linnavalitsuse ettepanekul otsustas Põhja-Eesti ühistranspordikeskus graafikut muuta. 34 ja 34A hakkavad sõitma tagalinna kaudu holmile.

„Kui keegi on kahe nädala jooksul harjunud nende busside peale minema bussijaamast, siis kõige lähemad peatused on Niines ja Veetorni juures,” ütles Haapsalu linnakeskkonna nõunik Ailar Ladva.

Esmaspäevast, 23. juulist muutub ka linnaliini nr 1 (Kalda-Rohuküla sadam) graafik.

„Selle häda oli, et kahele Hiiumaa praamile ei jõudnud. Buss jõudis sadamasse mõned minutid pärast praami väljumist,” ütles Ladva. Probleem oli kahe praamiga – kell 13 ja kell 16 Rohukülast.

Kolmas muudatus puudutab liini nr 26 – Haapsalu-Palivere-Risti-Ellamaa. Kaks nädalat on buss Haapsalu bussijaamast väljunud kell 16.50, 23. juulist hakkab see väljuma kell 17.15.

„On hulk inimesi, kelle tööpäev lõpeb kell 17 ja 16.50 bussi peale nad ei jõua. Nad oleksid pidanud iga päev töölt varem ära küsima,” ütles Ladva.

Haapsalu linnavalitsus tegi Põhja-Eesti ühistranspordikeskusele kokku 12 ettepanekut, millest keskus arvestas kolme. Jõgisoo ütles, et vaatab läbi ka ülejäänud. Kui neid saab arvestada, siis jõustuvad muudatused 1. septembrist.

Ladva sõnul põhjustasid kõige suurema segaduse just need väljumisajad ja liinid, mis 23. juulist ära parandatakse. Ladva ütles, et loodab, et 1. septembrist muutub Haapsalu-Kiideva liin. Kiidevast ei saa laupäeviti ja pühapäeviti hommikul Haapsallu – buss jõuab linna enne kella 11 ja inimesed ei ole rahul. Argipäeviti jõuab buss linna enne kaheksat hommikul. „Küllap arvati, et laupäeviti-pühapäeviti tööle ei käida, aga tuleb välja, et käiakse,” ütles Ladva.

Linnavalitsus on teinud ka ettepaneku, et kaugliinid nagu Haapsalu-Tartu ja Haapsalu-Märjamaa oleksid Läänemaa piires tasuta.

„Praegu see nii ei ole ja näiteks Kullamaa elanike jaoks on maakonna piires tasuta sõidu võimalused ikka väga piiratud,” ütles Ladva.

Seda otsust ei saa ühistranspordikeskus üksi teha, see eeldab kokkulepet maanteeametiga. Linnavalitsus on teinud ka ettepaneku, et Haapsalu-Lihula ja Haapsalu-Virtsu liinil oleks Läänemaa piires sõit tasuta. Praegu kehtivad neil liinidel Pärnu hinnad – sõit maksab üks euro.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
juss
juss

Kogu see “tasuta” jama on vesi EKRE veskile!!! Ja see on hea!!! Väga hea!!!! Ja Kadri kolib EKRE- sse?

Men
Men

Kas Kullamaal pole enam üleüldse kedagi järgi jäänud et Haapsalu omad peavad Teite eest seisma ?

Mel
Mel

Mel Linnaliin nr.3A peaks alustama oma liini enne kella 8,nii,et sellega ka kella 8-ks tööle jõuaks ja viimane reis võiks olla üks tund hiljem, et inimesed kes kella 18-ni töötavad, saaksid bussi kasutada. Kummaline, et meie ametnikud ei tea, et osa inimesi ka laupäeval ja pühapäeval tööl käivad ja seda kella 8 st ja tööpäev lõpeb ka mõnes asutuses 18.

Reisija Taeblast
Reisija Taeblast

Uskumatult valelikud PHÜTK ametnikud, kes lubasid maa ja ilma kokku eesotsas kohalike omavalituste juhtidega Haapsalu linnast ja Lääne-Nigula vallast. Nüüd nagu mutid urus vait ega jaga kommentaare, mis valesti läks, kes süüdi on ja miks maakonna avalike liinide sõiduplaanid muudeti ning spetsialistide nõu Läänemaa ühistranspordi korraldamisel ei kuulatud. Poliitiline konkurent Haapsalu linna volikogus oli vaja maatasa teha.

Prole
Prole

Talumatu on see ülbus; kuidas üldse nende algsete bussiplaanidega inimeste ette mindi?? Sa valitsed linna ja sa ei tea, ei ole kursis, kuidas sinu linnas inimesed liiguvad, kuidas ja kus nad tool käivad, kuidas koju saavad. Mina seda ei unusta. Selline ülelaskmine, selline ignorants. Kõik see Suklese pikalt kestnud ühteheitmine keskiga…. Tehke kontserte, promoge spaasid, mille parim enne on 10 a tagasi…. Lihtsate inimeste kottimine on valusalt nõme ja bayback is a bitch, you will see!

Kersti Brant
Kersti Brant
Sõna ” tasuta” oleks nüüd nagu mingi võlusõna – ütled selle ja inimeste mõtlemis- ning mäletamise võime kaob, töögraafikud, ootamatud, aga hädavajalikud sõidud kaovad, … no üldse elu hõljub mingil Tasutamaal !? Kas keegi ei vaevunud enne ja vähemalt siis nüüd, küsima reaalsete inimeste käest, kes on olukorraga rohkem kui hästi kursis ja väga tihti ka bussidest sõltuvad ??? Kas see oli vabariigis suur üllatus, et tööpäevad kestavad paljudel 17.00-ni ? Ametnikud, suurte ümberkorralduste tegijad “arvavad” midagi ? Isegi need paberi ja pastakaga tehtud uuringud bussides ei pea paika, sest arvestati vaid bussist pileti ostnud inimesi. Kuukaartide, sooduskaartidega sõitjaid paberil… Loe rohkem »
jah
jah

kunagi pole aega teha üks korda ja korralikult aga alati on aega hiljem mitu korda ümber teha……

Nipi Tiri
Nipi Tiri

Muidu poeks Linnatsurade näilist ööd. Vaja teha nägu, t kõvasti teevad tööd. lihtsalt keel vestipeal kohe. Aga hea on vastu rinda taguda ja ennast kiita. Aga mina palun nüüd nimesid, kes oma tööd ei teinud!

to om
to om

lunev

Martin
Martin

Kus sa Ladva siis olid kui liinid ära käkiti?

wpDiscuz