Madal meri on Hiiumaa liinil laevaliikluse vaevaliseks teinud

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Kella poole nelja paiku oli Rohukülas laevasabas ootamas umbes 30 autot. “Öeldi, et kella viie paiku läheb laev,” ütles paar tundi sadamas passinud Peeter. Oma šansse laevale saada pidas ta heaks, kuigi laevafirma on teada andnud, et parvlaevale võetakse palju vähem autosid, kui laev mahutab.

Sadamakohvikus tegi aega parajaks saalitäis rahvast. Kohvikupidaja ütles, et nii suurt kassat, kui suve tippajal ta saanud pole, kuid sööjaid-kohvitajaid on siiski rohkem, kui sujuva laevaliikluse korral.

Kuigi kella ühe paiku läks laevatäis Hiiumaa poole teele, olnud nende seas neidki, kes öö sadamas mööda saatsid. Lahke pererahvas lubas kuue auto jagu ööbijaid sadamahoonesse.

Hiiumaa liinil laevaliikulust korraldav TS Laevad teatas, et järgmised tõenäolised väljumised Rohuküla-Heltermaa liinil orienteeruvalt kell 15.00 Heltermaalt ja kell 17.00 Rohukülast. Laevaliikluse jätkumine sõltub ilmastikutingimustest.

“Lähtudes lähitundide meretaseme prognoosist toimuvad täna viimased reisid Hiiumaa liinil kell 19:00 Heltermaalt ja Rohukülast,” teatas TS Laevad kella viie paiku õhtul. “TTÜ Mereinstituudi prognooside kohaselt hakkab hilisõhtul meretase langema ja madal meretase püsib ka homme hommikul, millest tulenevalt homme, 1. märtsil kell 06.30 reisid Heltermaalt ja Rohukülast ei toimu.”


Õhtul kella viieks loodavad Rohukülas laevasabas seisjad Hiiumaale suunduva paprvlaeva Leiger pardale saada. Foto: Urmas Lauri

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
1 Kommentaar
Inline Feedbacks
View all comments
Uno Ed. Paas
6 aastat tagasi

Kui nõukogude ajal räägiti kommunismi ehitamise kohta, et enne, kui seda hakati ehitama, oleks tulnud seda katsetada ahvide peal,siis nüüd ütleksin, et enne, kui telliti uued laevad, oleks tulnud kaaluda varjanti, et nende süvis oleks olnud ligikaudu 3,6 meetrit.Kui aga on plaanis laevad mõne aasta pärast ära müüa,siis toimiti tõenäoliselt õigesti, et ehitati suurema süvisega ja suuremad.Laevateede süvendamine on kulukas ettevõtmine ja seda tuleb teha pidevalt sest mõne aasta pärast on need jälle voolu ja hoovuste poolt kinni uhutud.Olen seda meelt,et tulevikus peab mandrit ja muhumaad ühendama sild.Täiendavalt peab aga eksisteema ka laevaühedus väiksema süvisega laevadega,mis ei vaja suuremahulisi laevateede… Loe rohkem »