Täna öösel jõudis tulede vilkudes Haapsallu autokolonn, mis toimetas Tallinnast kohale raudteemuuseumi eksponaadid. Täna keskpäevaks olid kaks paakvagunit ja kolm dresiini ka Haapsalu raudteejaama juurde paigale tõstetud.
Viiest pikast haagisest ja kahest saateautost koosnev autokolonn muuseumieksponaatidega jõudis Haapsallu veidi enne kella kolme varahommikul.
Paakvagunid ja dresiinid Haapsallu toimetanud firma Kaarlaid projektijuht Kaido Liivoja sõnul möödus teekond Tallinnast Haapsallu viperusteta. „Tallinn-Haapsalu maanteel ei ole selle kõrgusega mingeid takistusi. Tallinna linn oli see, mis aega võttis,” selgitas ta.
Eesti Raudtee poolt Haapsalu ja Läänemaa muuseumitele annetatud veerem laaditi Tallinnas Koplis ja Tondil autodele eile päeval. Kaido Liivoja sõnul oli pealelaadimine museaalide Haapsallu toimetamise juures veel kõige keerulisem. „Dersiinid ja vagunid on vanad ja neil ei ole tõstkohti. Pidime otsima, kust kannatab tõsta, et ära ei laguneks. Sõitmine pole selle kõrval midagi,” rääkis ta.
Tallinnast hakkas autokolonn Haapsalu poole sõitma kella ühe paiku öösel – pärast seda kui viimane troll oli depoosse sõitnud. Seda sellepärast, et paaris paigas tuli Tallinnas trolliliine kõrgemale tõsta, et viie meetri kõrgune veos alt läbi mahuks.
Transpordifirma Kaarlaid OÜ tegelebki suuregariidiliste vedudega nii Eestis kui ka lähivälismaal. Kaido Liivoja sõnul veetakse nii põllumajandustehnikat kui ka näiteks tuuleparkide tuulikute labasid, mille pikkus ulatub 65,5 meetrini. Ka muuseumieksponaatide veoga on Kaarlaid varem kokku puutunud. Nii näiteks veeti paari aasta eest Kadriorust Lennusadamasse ehitustööde käigus maa seest välja tulnud koge, samuti toimetati kevadel Lennusadamas avatava merepäästenäituse tarvis kohale piirivalve helikopter. „Tartusse lennundusmuuseumi on saanud palju vedada,” loetles Liivoja. Eelmisel nädalal olid Kaarlaiu mehed aga hõivatud tankide toimetamisega Tapalt Tallinna paraadile ja tagasi.
Küsimusele, mida on keerulisem vedada, kas mõõtudelt suurt või kaalult rasket objekti, vastas Kaido Liivoja, et suurte gabariitidega veost on keerulisem vedada. Ühelt poolt raskendavad autojuhtide tööd ebaviisakad autojuhid, kes kipuvad vaheletrügimisega keerulisi olukordi tekitama ja teisalt seavad piire teedeehituse euronõuded: järjest rohkem tekib teedele-tänavatele kõikvõimalikke ringteid ja ohutussaari.
Öösel Haapsallu toimetatud dresiinide ja paakvagunite mahalaadimine algas täna hommikul kella 9 paiku, mil Tallinnast jõudis kohale selleks tarbeks tellitud kraana. Kohapealt sellise tõstejõuga kraanat võtta polnud. Mahalaadimine sujus kiiresti, keskpäevaks olid Tallinnast saabunud museaalid raudteerööbastel juba oma koha leidnud.
Fotod Arvo Tarmula
Päris head kõnniteed kui sellisele “kerg”liiklusele vastu peavad.
Nostalgia missugune, tuletab mulle meelde vanu häid vene aegu?????????
Tore oleks kui panustad muuseumile,mina olen käinud huvitav nostalgia!
Mida tähendab panustamine
Ma ei ole Raudteemuuseumis kordagi käinud.
Kas olen reegel või erand?
Foto nr 16 .
” PILJARDI MEHED MÄNGUHOOS !”