Jaan Melsas: registreerimismaks tõstaks auto hinda sadade eurode võrra

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Loodav valitsusliit kehtestab sõidukite esmaregistreerimisel tasu, mis kasvab sõltuvalt sõiduki mootori võimsusest.

„See ei ole automaks, vaid sõiduki esmaregistreerimisel võetav tasu, mis on progresseeruv mootori võimsuse järgi,“ ütles Sotsiaaldemokraatliku Erakonna (SDE) esimees Jevgeni Ossinovski neljapäevasel pressikonverentsil. „Enamiku uute autode lisamaks on väga pisike, 1–2 protsenti auto hinnast.“

„See ei olegi ju niiväga pisike,“ kommenteeris Uuemõisa Autokeskuse juht Jaan Melsas ja arvutas, et 15 000 eurot maksva auto eest tuleb esmasel registreerimisel maksta 300 eurot.

Registrerimismaks võiks end Melsase sõnul õigustada juhul, kui selle kehtestamisel kaoks firmaautode erisoodustusmaks. „Riigi seisukohalt on kõige lihtsam maksu kätte saada, et kaotada erisoodustusmaksud ära, asendades selle ühekordse tasuga, olgu selleks siis registreerimismaks,“ ütles Jaan Melsas. Loodav valitsusliit lubab lihtsustatakse firmaautode erisoodustussüsteemi.

Ossinovski sõnul on suurema osa autode võimsus alla 100 kilovati ja neil tahetakse registreerimistasu hoida madala määraga, võimsamatel autodel läheb määr kõrgemaks.

„Kuidas ta [autode esmaregistreerimise maks] toimima hakkab, eks seda näita aeg,“ nentis Melsas ja lisas, et täpsema hinnagu andmiseks oleks vaja rohkem selgust.

„Kas esmaregistreerimine tähendab ka seda, et maksustatakse neid kasutatud autosid, mis tuuakse Eestisse välismaalt,“ küsis Jaan Melsas.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
uskmatu+toomas
7 aastat tagasi

Kas automaks meeldib või ei aga alustada tuleks firmade k/m tagastusest autoostul.Tagastada tuleks k/m ainult tarbesõidukitelt . Miks peab maksumaksja ostma eraisikuna auto täie hinna eest aga ettevõtjad kes kütuse ja remondi kuludelt saavad k/m niigi tagasi peavad saama ka ostult k/m tagasi.
Olen ise ettevõtja ja see hala ettevõtlike inimeste karistamisest on lihtsalt hale.
Kui oled võimekam siis anna ka rohkem ühiskatlasse sest see katel on meie riik ja loodame,et kõike raha ka relvadesse ei investeerita.

graal777
7 aastat tagasi

Arvate et edaspidi jäävad maksumäärad samale tasemele? Autojuhtide käest on ju lihtne raha pumbata.Tulevatel aastatel maksumäärad muudkui tõusevad samale tasemele nagu Soomes. Automaks tuleb raudkindlalt ka kasutatud autode impordile.

konkurent
7 aastat tagasi

Hinnas niigi paju õhku,ärgu külvaku paanikat.

Max
7 aastat tagasi

Hr. Oss on ikka väga kauge autondusest, suurem osa autode võimsus on alla 100 kw. Olgugi, et aetakse taga igasuguseid heitmenorme ja aina väiksema töömahuga mootoreid, kuid võimu ikka üle 100 kw.
Palju meie valitsusest ja riigikogulastest sõidab alla 100 kw. mootoriga sõidukiga ???? Täitsa haige lähenemine !!!!
Teha tuleks veokimaks ja kiiremas korras. Kui kaua teiste riikide suured veoautod kasutavad ja lõhuvad meie teid, kõikides lähiriikides asi toimib.

Talve Tannil ei muutu midagi
7 aastat tagasi
Reply to  Max

Riigikogulased saavad endiselt sõita võimsate autodega, sest me maksame neil selle ju kinni. Mingi selline maks neid ei puuduta, küsivad LIHTSALT kompensatsiooni juurde ja kogu lugu.

saag
7 aastat tagasi

Õiglane maks, eriti mis puudutab suure mootoriga n.ö edevusautosid.

Vomm
7 aastat tagasi

Melsase autod toodetakse Eestis?