Loe naelad üle!

Tarmo Õuemaa

tarmo@le.ee

naelrehv

Kuigi seda vana tõde korratakse igal aastal enne ja pärast esimese lume saabumist söögi alla ja söögi peale, tuletame autojuhtidele veel kord meelde – kontrollige, kas teie auto talverehvid on sõidukõlblikud.

„Seaduse järgi peab talverehvi mustri jääksügavus olema 3 mm, mida on tegelikult väga vähe. Selline rehv on ikka juba päris sile,” märkis Tradilo töökoja juhataja Reimo Särg, andes mõista, et tema ise sellises konditsioonis rehvidega autoga sõitma ei kipu.


Eesti rehviliit soovitab probleemide vältimiseks talverehvid välja vahetada juba siis, kui jääksügavus on 4 mm.



Üks oluline asi, millele tähelepanu pöörata, on rehvide vanus. Isegi kui mustri sügavus võib olla täiesti normi piirides, sest auto on talviti vähe sõitnud, teeb aeg rehvide kallal oma töö – rehvid muutuvad jäigaks ja rabedaks, mis vähendab haarduvust teekattega, mis kõige lihtsamalt öeldes tähendab, et libe on. „Meile on töökotta sattunud autosid, millel on all kümme aastat vanad ja külgedelt juba pragulised rehvid. Sellised rehvid ei ole enam turvalised,” hoiatas Särg.


Rehvi peal on alati tootmise kuupäev – see tasub üles otsida, et kontrollida, ega „parim enne” ole läbi saanud.



Naelrehvide puhul tuleb üle vaadata, kas kõik naelad on alles. „Seda on võimalik ka ise lihtsalt peale vaadates hinnata. Kui osa naelu on puudu, juhtub see, et rehvi pidamine muutub ebastabiilseks ja jäistes oludes on see väga ohtlik,” ütles Särg.



Halvas korras rehvid tähendavad, et auto on raskemini juhitav, pidurdusteekond pikeneb ja suureneb ka auto kütusekulu. Nii talvel kui ka muul ajal tasub kindlasti kontrollida ka rehvi siserõhku, mis on valmistaja poolt ette nähtud.

Kui rehvirõhk on näiteks 80 protsenti soovitatud rõhust, väheneb rehvi eluiga 20 protsenti. Samuti suurendab tühja rehviga sõitmine kütusekulu. Kui rehvirõhk on aga liiga suur, väheneb kokkupuutepind maapinnaga. See omakorda mõjutab auto juhitavust ja pikendab tuntavalt pidurdusteekonda.
Sõitke turvaliselt!



Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
uskmatu toomas
7 aastat tagasi

Müügimees soovitab ja paljud jõukurid kasutavad-1 rehv üks hooaeg.Ise panen kümme aastat vanadega ja pole hullu midagi kui mustrit ikka on.
Minu mälu järgi oli Haapsalus kõva mees Lukk ka Rakveres Kukk.

saag
7 aastat tagasi

Tüüpiline müügimehe jutt! Osta minult uus! Kasvõi igaks juhuks!
Muidugi oleks tore iga talv uued rehvid alla kruvida või üleüldse uus auto osta, kuid meie sissetulekuid ja elatustaset arvestades ei oleks see väga arukas tegevus. Iga asja ressurss tuleks siiski mõistliku lõpuni ära kulutada.

sorts
7 aastat tagasi

Mart
no talverehvil on 3 mm võrdne slikiga…

Kiku
7 aastat tagasi

Mis luik? Siis vôiks juba kurg ka olla.

Mart
7 aastat tagasi

Kui 3 mm, siis 3. Sile rehv on mustrita. Samahästi võiks plämada, et alkoholi võiks osta siiski vaid 22-aastased ja ülespoole. Poleks määrav, et lubatud on alates 18.

Ätt
7 aastat tagasi

6 naela ja 1 kruvi

Peeter
7 aastat tagasi

Ära aja paska! Ei suurene kütusekulu sellest kui rehv enam kulunud on ja naelu puudu on.

Tont.
7 aastat tagasi
Reply to  Peeter

Sa eksid- sile rehv käib ikka kiiremalt ringi. Aga ega asi parane, sest politseil on kuupalk ja kergem on see mõni trahv turvavöö eest ära teha… Vanasti,kui patrullis olid Kleemann ja Luik, oli kord majas…

juss
7 aastat tagasi
Reply to  Peeter

a kussa seda välja lugesid? inimene loeb, aga loetust aru ei saa?