Lääne maavalitsus avalikustas raudteetrassi uue eskiisi

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Kuula artiklit, 3 minutit ja 26 sekundit
0:00 / 3:26

Rong

Rong. ARHIIV

Tänasest saavad kõik huvilised uurida Haapsalu raudteetrassi uut eskiisi ja keskkonnamõjude hindamise aruannet.

Artikkel jätkub peale reklaami

Dokumente saab lugeda Lääne maavalitsuse kodulehel või klikkides siia. Kahe nädala pärast tulevad mõlemad dokumendid ka avalikel koosolekutel arutamisele.

Lääne maavalitsus koostab Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee teemaplaneeringut. Lääne maakonnas läbib planeeritav raudtee Lääne-Nigula ja Ridala valda ning Haapsalu linna, raudteetrassi pikkus on u 49,5 km. Raudtee on kavandatud maksimaalses ulatuses olemasolevale raudteetammile selliselt, et see võimaldaks projektkiirust kuni 160 km/h.

Maavalitsus teatas, et on valminud teemaplaneeringu II eskiis ja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande eelnõu. Erinevaid trassialternatiive on võrreldud Taeblas ja Haapsalus. Taeblas on eelistatud õgvendatud ajalooline trass, Haapsalus nn Rohuküla otseläbimurre koos jaamahoone esise peatuskohaga. Peatuskohad on kavandatud Ristile, Paliverre, Taeblasse, Uuemõisasse, Kastani piirkonda, Haapsalu raudteejaama ja Rohuküla sadamasse. Planeeringus on välja toodud raudtee ületuskohad nii sõidukitele kui ka kergliiklejatele.

Planeeringus kirjeldatakse raudteed toetava taristu (veoalajaamad, peatuskohtade parklad, uued juurdepääsuteed) võimalikku asukohta. KSH aruandes on kirjeldatud ja hinnatud teemaplaneeringu elluviimisega kaasnevaid olulisi mõjusid loodus- ja sotsiaalmajanduslikule keskkonnale, võimalikke alternatiivseid lahendusi ning negatiivsete mõjude leevendamise meetmeid.

Teemaplaneeringu II eskiisi avalik väljapanek on 9.- 22. veebruaril Lääne maavalitsuse veebilehel http://laane.maavalitsus.ee/riisipere-haapsalu-rohukula. Küsimused, ettepanekud ja vastuväited palume saata e-posti aadressil: liis.moor@laane.maavalitsus.ee.

Avalikud arutelud toimuvad: · Ridala vald ja Haapsalu linn – esmaspäeval, 22. veebruaril kell 14 Lääne Maavalitsuses (Lahe 8, Haapsalu) · Lääne-Nigula vald – esmaspäeval, 22. veebruaril kell 17 Lääne-Nigula Vallamajas (Haapsalu mnt 6, Taebla alevik)

Reklaam

1 kommentaar

  1. ma olen tuline Haapsalu-kilulinna raudtee pooldaja.
    Ahto kirjutisega olen 500% nõus.
    lisaks veel– hiidlased veavad oma ümarpuitu ja plastikut autodega , nende kulud väheneksid mõistlike r.t tariifide korral tuntavalt.
    turvas— siiani läheb Niibist kogu kraam (kasvuturvas) autodega euroopasse kuid maha jääb teist sama palju ,mis sobiks kütteks kasvõi Iru jaama.
    hakkepuit—raudteed mööda oleks kordades odavam seda näit. narva vedada
    jnejne
    ja muidugi inimesed,omad ja võõrad.

    kes on euroopas käinud, see teab,et sääl liiguvad rongid kut kopli trammid kilulinnas

  2. kaks asja korraga tuleb. Palju peatusi, et inimesed saaksid rongile astuda ja kihutav rong, et sõiduaeg oleks lühike. Naerukoht. Kui Taeblas on peatus, ei saa ta ju 160 km tunnis seal kihutada. Mis trassi muutmist siin vaja on? Aga arutame ja arutame, nalja saab ja asja NAGUNII ei tule ja polegi vaja. Vaestemaja ei ehita sellist kulukat projekti, millele ainult peale makstakse ja ikka sõitjaid pole.

  3. Kui juba praegu doteeritud bussid iga tund pooltùhjalt Tallinna vahet sòidavad,siis kust vòetakse rongireisijad ?? Ja kes selle hobuse unenào kinni maksab,kui ka kaubavedu reaalselt pole? Pealegi sòidab ju Haapsalus rong,sellest praegu piisab.

    • Kui palju sõidetakse praegu sõprade autodega kaasa? Vaata või FB gruppi Haapsalu-Tallinn-Haapsalu. Ning tee enale selgeks, kui vähe see tegelikult maksma läheb.

  4. Merike ilmselt oled ka ainus sõitja…rongipilet maksab ca 15.-..siia…
    autoga kaasreisijana 4.- ja bussiga 7,-
    mõttekoht debiilkutele…

  5. Põhjust ja tagajärge on sellel raudteelõigul juba pikka aega segi aetud, ikka negatiivses mõttes. Kumb oli enne – raudtee kehv seisukord või sõitjate vähene hulk? Hea, et nüüd taas põhjustega tegeldakse…. küll siis ka tagajärjed tulevad, ja ainult positiivsed. Olen kindel sõitja.

  6. Kui kaua te rahvast lollitate? Keda need kiirrongid siin vedama hakkavad? Pole enam inimesi ,tööstust pole! Ja kellel on eriti kiire saab tervislikult olemas oleva jalgrattateel sõita ilma peatusteta otse Riisiperre.

    • Väga hea mõte ,kasvõi Kastani saia Tallinna. Mõned meie kohvikud turustavad oma saiakesi ja pirukaid Tallinnas. Miks peaks auto voorima pealinna vahet ,panevad oma kauba hommikusele kiirrongile ja Tallinnas võetakse vastu. Miks peaksid voorima küttepuude müüjad Tallinna vahet 5-10 ruumiste koormatega ,vabalt võiks Ristil olla üks korralik puiduterminaal. Muuseas läbi ajaloo on see ka Ristil olnud. Küttepuude tegemise liin oli veel hiljuti täiesti äratuntav seal . Pealegi on tõsine küttepuude tootja juba Ristil jälle olemas.Ka paberipuud on Risti raudteejaamas kokku ostetud ,kuni raudtee kadumiseni. Viljakoristusperioodil on viljavedu tõsine probleem. Muidu on vedajaid palju,aga lühikese perioodi jooksul ja suuri koguseid ei suudeta ikkagi vedada. Raudtee aitaks. Kõikidesse suurtesse vilja kokkuostukohtadesse lähevad ka haruliinid siiani. Suurtes kogustes veetakse Läänemaalt välja turvast .Kas seda peab tegema rekkaga. Odavam oleks seda raudteega teha.Igal öösel tuuakse Haapsalusse 9 meetrit oikkuse furgoonautoga posti. Põhiliselt nn postipakid. Internetikaubandus üha laieneb,aga Omniva on ikka kahjumis. Kindlasti aitaks kahjumit vähendada posti vedu raudteel. Postijaotuspunkt võiks olla raudteejaamas. Mineraalväetised on suur kaubaartikkel,eriti kevadel. Väga raskekaaluline kaup pealegi,mis koormab maanteid. Vedada on palju,kuid muidugi pole autofirmadel huvi oma leiba teistele anda. Mõelda ei saa aga nii kitsalt,veidi kaugemale peab vaatama.Muidugi pole kaubavedu raudteel mingi võluvits. Isegi reisijatevedu ei muuda Läänemaa elu üleöö, see kõik võtaks mõned aastad aega ,kuid keegi isegi ei vaidle enam,et raudteel saab olema positiivne mõju Läänemaa arengule.

        • Ole tänatud vaimukas inimene lahkete sõnade eest 🙂 Teeks lausa 6-paki välja ,kui sul õnnestuks kõik mu argumendid ümberlükata.

      • Kõigele peabki mõtlema. Kui Läänes nõnna palju ilkujaid nagu siin, siis on muidugi kurb. Aga Nigula peatus vajalik, sinna saab Noarootsi poolt tulija kõige lihtsamalt auto jätta. Ja küllap ka ratastega sõitjad Nigulast Dirhami peale sõidavad. Igas peatuses ei pea olema tuhandeid inimesi, vaadata tuleb ka seda, kus hea ümber istuda. Pole mingit põhjust autoga lisakilomeetreid sõita

  7. Mida tühja lõõbite ,tulge ja öelge siis sõna sekka avalikul arutelul. Metsa peatus oligi ainult metsa sõitmiseks 😀 Kui EW ajal seal oli veel paar maja ,siis nüüd ainult vundamendid. Nigulaga sama teema. Võib-olla peaks kaubaveo võimaluse üle arutlema siiski?

    • Ma arvan ka.. kaubavedu oleks mõistlik lisa lahendus kulude katmiseks vms 🙂 et ei tekiks mingi aja pärast vallal omal mõte et vot oli ikka mõtetu raudtee loomine ja värki et see ei too väga plussi vms 😀