Sebe suleb septembri keskpaigast Tartu-Haapsalu bussiliini

Lehte Ilves

lehte.ilves@gmail.com

sebe-uus-taistunniekspress

Sebe bussid jäävad käima Tallinn-Haapsalu liinil. Foto: Sebe

Bussifirma Sebe soovib septembri keskpaigast sulgeda enne tähtaega Tartu-Haapsalu, Tartu-Rapla ja Tallinna-Võru kaugbussiliinid, vahendas BNS Tartu Postimeest.

Sebe kaubamärgi omaniku OÜ Eesti Buss juhatuse esimehe Gunnar Obolenski sõnul vähenes mullu Eesti Bussi reisijate arv umbkaudu 15 ja tulu 10 protsenti. "See on seotud ebavõrdse konkurentsiga," teatas Obolenski, viidates doteeritud rongiliiklusele. Põhjuseks tõi ta ka sõiduharjumuste muutumise ja maalt linna kolimise.

Obolenski ütles, et otsused on suuresti seotud ka sügisest kehtima hakkava uue ühistranspordiseadusega. Siiani olid liiniload nii-öelda igavesed: ühele liinile ei saanud kõrvale konkurenti tulla. Uue seaduse järgi saab aga teine vedaja panna käima samaväärse või parema liini.

Bussifirmad hakkavad pärast seaduse jõustumist saama maateeametilt liinilubadele hindeid, mis olenevad peatuste arvust, bussi vanusest, piletimüügisüsteemist jms.

Kui teine vedaja saab niisama palju või rohkem punkte, on tal õigus avalda paralleelne liin. Peatuste arvul on Obolenski sõnul punktide saamisel suur kaal. "See tähendab, et kiirliinil on keeruline konkureerida aeglase, paljusid peatusi läbiva kaugliiniga," tõdes ta.

Maanteeameti ühistranspordiosakonna juhtivekspert Aini Proos ütles, et kuigi senised avalikud konkursid uue vedaja leidmiseks pole väga edukad olnud, tuleb ikkagi konkurss ka nende kolme liini teenindaja leidmiseks.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
23 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Joosep
8 aastat tagasi

Sebe kontor on see, mis suurt raha võtab. Linnas on nali, et Sebe kontor peab kahes vahetuses tööl käima, sest laudu ei jätku. Seal on suur tsunft sugulasi ja muidu sõpru koos ja kõik tahavad kopsakat palka saada.

xp
8 aastat tagasi

Mis siin imestada, Eesti on üks Euroopa hõredama asustusega riike. Väikelinnad kõik väheneva rahvastikuga. Ime, et väljaspool Tallinna siin veel üldse midagi liigub. Nautigem kuniks on.

Viki
8 aastat tagasi

Muidugi saaks kiirrongiga Tartusse natuke rohkem kui kolme tunniga! Ja mitte ainult Tartuse, vaid ka Jõgevale, ralveresse, Valka. ja ka Võrru kiiremini, kui vaid raudtee eest võitleja erakonnakaaslased hooliks meie rahvast. Aga ei hooli, nagu ka Sebe. Ja ega see buss polegi vaid Haapsalust Tartusse sõitmiseks, muidu võiks ju peatused vahelt ära jätta. Vajalik ja küllalt paljude reisijatega buss.

Tiiu+Kammiste
8 aastat tagasi

Õppijad, kes sõidavad Kehtnasse, HKHK–sse, Haapsalu Kolledzhisse.. mis saab neist? Ma loodan, et meie linnas soovitakse noori õppimas ja töötamas näha ja leitakse lahendus…

kes teab
8 aastat tagasi

Kuuldavasti on Sebel-l kehv seis kõikidel liinidel, pole Haapsalu-Tartu ainus liin, mis kinni läheb. Edukamad konkurendid on kraanid kinni keeranud. Ehk võtab keegi neist kas või paar korda nädalas otseühenduse enda peale. On ikka tobe küll Kehtnasse läbi Tallinna sõita.

Kuglimugli
8 aastat tagasi

Nüüd on hilja rääkida, ilmselt see asi ära otsustatud ja kuna bussiliinidele tuli nii suur konkurents, võtavad bussiliinid kõik kahjumlikud sõidud ära. Millega Lääne Maavalitsus tegeleb – kas seal transpordiküsimustega enam ei tegeleta? Kuidagi peavad ju Läänemaa lapsed oma koolidesse saama sõita – Kehtnasse ja mujale.

juj
8 aastat tagasi

сума все посхадили. мало того что естонцы себя продали так еще решили чтоб мы пешком ходили. куда мир катится…

nojah
8 aastat tagasi

varsti eestis üldse alles vaid tallinna linnaliinid

ja õieti teeb
8 aastat tagasi

kellele seda aeglaselt loksuvad bussiliini vaja on, kohe on tulemas tallinn-haapsalu kiirrong ja Rail baltika 250km/H, niiet oleme poole tunniga haapsalust tartus , kindlalt edasi seltsimehed

to no
8 aastat tagasi

kõik ei sõida ju otse Tartusse…