0

Swedbanki pangapunktides lahendatakse peamiselt kaartide tellimise ja maksetega seotud küsimusi

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Swedbanki meeleavaldus (31)Swedbanki logo. Foto: Merilin Kaustel-Lehemets

Swedbank otsustas suvel säilitada füüsilise pangateenuse asulates, kus oli kavas pangakontorid sulgeda. Esmase statistika põhjal on kliendid uue lahenduse hästi vastu võtnud ning peamiselt soovitakse lahendada pangakaartide tellimise ja siseriiklike maksete teostamisega seotud küsimusi. Palju küsitakse ka nõu, kuidas kasutada pangaautomaate, vahendas panga pressiesindaja Mart Siilivask.

Swedbanki jaepanga juhi Ulla Ilissoni sõnul on kootöös omavalitsustega avatud pangapunktid töötanud pea kaks kuud ning esmased tulemused on käes. „Meie augustikuu statistika näitab, et kliendid leidsid omavalitsuste ruumides tegutsevad pangapunktid kiiresti üles. Siiski kahaneb klientide arv jätkuvalt, mis viis ka esmase otsuseni pangakontorid neis asulates üldse sulgeda. Augustikuus külastas pangapunkte kokku veidi enam kui 1800 inimest üle Eesti, mida on 40% vähem kui samades asulates asunud kontoreid külastanute arv juunis,“ rääkis Ilisson ja prognoosib, et septembris on kahanemine jätkunud.

„Üllatav on meie jaoks see, kui paljud kliendid ei tea, et telefoni teel saab enamuse oma pangaasju väga lihtsalt lahendada. Swedbanki nõustamiskeskus aitab nii maksete teostamisel kui ka e-arvetega seotud küsimustes, ka saab telefonitsi tellida pangakaarti. Selleks on vajalik vaid telefonipanga kasutamise leping. Pangapunktis aitame samuti mitmeid küsimusi lahendada nõustamiskeskuse abiga, kuhu punkti töötaja koos kliendiga helistab,“ selgitas Ilisson. „Tegeleme pangapunktides väga palju ka inimestele toe ja abi pakkumisega internetipanga kasutuselevõtmisel ja sellega kohanemisel. Näiteks makseid teeme koos klientidega internetipanga vahendusel. Päris palju oleme sõlminud uusi telefoni- ja internetipanga kasutamise lepinguid – see tähendab, et lisandub kliente, kes need võimalused enda jaoks avastanud,“ rääkis Ilisson.

Sularahatehinguid pangapunktides teha ei saa ja see on võrreldes varasemate pangakontoritega suurim erinevus. „Ehkki 98% kõigist sularahatehingutest toimub juba täna masinate vahendusel, saame aru, et on inimesi, kelle jaoks see tähendab olulist harjumuste muutmist ja kes vajavad sealjuures abi. Pangapunktide töötajad abistavad igati kõiki inimesi, kes vajavad tuge sularahaautomaatide kasutamisel. Saime sellele suve jooksul ka kinnitust, kui eelkõige seeniorkliendid,pöördusid meie töötajate poole ning palusid abi masinate kasutamisel,“ märkis Ilisson.

Uuenevaid pangakaarte saab Swedbankis alates veebruarist postiga koju tellida ning seda võimalust pangapunktides aktiivselt ka tutvustatakse. „Peagi hakkame pakkuma ka võimalust saata koju tellima ka esmaseid kaarte,“ kõneles Ilisson.

Ilissoni sõnul on esialgu kavas väikekontorid avatuks jätta aastaks ja otsida koostöös erinevate partneritega uusi võimalikke lahendusi. „Oleme läbirääkimistes erinevate avaliku ja erasektori partneritega, et leida ühiselt mõlemile poolele majanduslikult otstarbekaid lahendusi erinevate teenuste pakkumiseks väikeasulates,“ lisas ta.

Swedbanki pangapunktid asuvad Türil, Väike-Maarjas, Tõrva, Kose, Räpinas, Abja-Paluojas ning Orissaares. Sularahateenust pakub pank kõigis nimetatud asulates sularaha sisse- ja väljamakseautomaatide kaudu.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
wpDiscuz