Eelmisel nädalal lõppenud avarii uurimine selgitas välja, et keegi Kalakülas viibinutest ei takistanud alkoholijoobes noori autosse istumast takistama.
„See liiklusõnnetus on väga traagiline näide sellest, milliseid tagajärgi võib eeskirjade rikkumine kaasa tuua,” kommenteeris kriminaaluurimist juhtinud prokurör Marelle Ulla mullu 9. novembril Kalaküla juures toimunud liiklusõnnetust, kus hukkus neli noormeest ja sai raskelt vigastada 15aastane tütarlaps.
Ulla sõnul on ka kõik teised liiklusnõuded, nagu turvavööde kasutamine, sõidukiiruse piiramine jms mõeldud turvalisuse ja ohutuse tagamiseks ning nende täitmine kõigi liiklejate huvides.
„Selle loo valguses paneb prokuratuur inimestele südamele, et joobes olles ei tohi sõidukit juhtida, sest nii seatakse ohtu enda ja ka teiste inimeste elu ja tervis,” ütles Ulla.
Prokurör lisas, et joobes inimest ei tohiks autorooli lubada ega tema poolt juhitavasse sõidukisse istuda, kuid tunnistajate ütlustest ei nähtu, et enne traagilist õnnetust oleks keegi noori sõitma minemast takistanud.
Auto külglibisemises
Pärast avariid avalikkuseni jõudnud info, nagu oleks politsei avariisse sattunud autot paar tundi varem kontrollinud ja sel hetkel oli juht kaine, lükati uurimise käigus ümber. Valeinfo läks liikvele seetõttu, et tööl olnud politseinikud pidasid kokkupõrke tagajärjel numbrimärgita jäänud BMWd teiseks autoks.
Teiste tunnistajate kõrval kuulas politsei üle ka ainsana avariis ellujäänud tüdruku. 15aastane Anett sai haiglast välja eelmise aasta lõpus ja paraneb praegu jõudsalt.
Uurimisega selgitati välja, et 9. novembri hommikul kl 7.07 keeras sõiduauto BMW kõrvalteelt kiirendades peateele ja sattus vastassuuna vööndisse. Auto sattus korraks külglibisemisse ja põrkas mõni sekund hiljem kokku vastutuleva veoautoga.
Roolis olnud Madis Kruusmal oli 2,2 promilline joove ja kõigil neljal surma saanud noormehel olid turvavööd kinnitamata. Veoautojuht oli kaine ja veoauto sõidukiirus ei ületanud antud teelõigul lubatud kiirust.
Kriminaalmenetluse käigus tehti kindlaks, et sõiduautot juhtinud 23–aastane Madis Kruusma pani toime liiklusseaduse rikkumised, mis tõid endaga kaasa mitme inimese surma. Et aga süüdlane ka ise õnnetuses hukkus ja süüdlase surm on menetlust välistav asjaolu, lõpetati läinud nädalal kriminaalmenetlus pärast asjaolude väljaselgitamist.
Avarii valguses sattus tähelepanu alla ka Kalaküla nime all tuntuks saanud lõbustusasutuse tegevus, sest selgus, et avarii toimumise ajal puudus lõbustuskohta pidaval OÜl Djaba tegevusluba.
Luba sai korda
Lääne–Nigula vallaametniku Varje Paaliste sõnul ajas OÜ Djaba oma tegevusload korda üsna kohe pärast õnnetust. „Keeldumiseks polnud vallal põhjust,” ütles Paaliste.
Kalaküla lahtiolekuaegade teema jõudis ka Lääne-Nigula vallavolikogu istungile, kust see suunati ettepaneku väljatöötamiseks sotsiaalkomisjoni.
Sotsiaalkomisjon arutaski OÜ Djaba majandustegevust ja lahtiolekuaegu mullu 10. detsembri istungil. Toona otustati jätta lahtioleku ajad muutmata ja edaspidi selle teema juurde tagasi tulla.
Ühtlasi otsustas sotsiaalkomisjon, et välja tuleb töötada kord, mis reguleeriks kõigi valla territooriumil tegutsevate toitlustus-lõbustusasutuste lahtiolekuaega ja järelvalvet.
Sotsiaalkomisjoni esimehe Andres Liiva sõnul nõuab korra väljatöötamine põhjalikumat süvenemist ja on praegu jäänud kiireloomulisemate küsimuste varju.