Linnavolikogu uuendab raudtee taastamise komisjoni

Lehte Ilves

lehte.ilves@gmail.com

Haapsalu linnavolikogu juhatus tegi volikogule ettepaneku uuendada Haapsalu rongiliikluse taastamise töögruppi, sest valimised on teinud volikogu koosseisus muudatusi.

Rongiliikluse taastamise töögruppi pakkus juhatus 9 inimest: volikogu esimees Jaanus Karilaid, volikogu liikmed Merle Mäesalu, Sulev Saareväli, Tiit Moor ja Heinar Tuulberg; linnapea Urmas Sukles jas aselinnapea Peeter Vikman; riigikogu liige Lauri Luik ja ettevõtja Aarne Taal.

Töögrupp peab kord aastas andma volikogu ees oma tegevusest aru.

Selle koosseisu esimesele koosolekule soovis juhatus kutsuda rongiliikluse tasuvusuuringuga tegelnud Rein Riisalu, et kuulata Riisipere-Rohuküla rongiliikluse taastamise hetkeseisust.

Esimest korda moodustas linnavolikogus Haapsalu rongiliikluse taastamise töögrupi 15. oktoobril 2010, selle tegevus lõppes volikogu 6. koosseisu volitustega.

Lääne maavalitsuse juures tegutseb samuti rongiliikluse taastamisega tegelev komisjon, sinna kuuluvad peamiselt raudteeäärsete omavalitsuste juhid, aga ka Neeme Suur riigikogust, maavanem Innar Mäesalu jt.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
16 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
olaf
10 aastat tagasi

Vahva nimi: “Raudtee taastamise komisjon”. Ei ole mina sellest veel aru saanud, et see komisjon raudtee taastamisega tegeleb. Aga hea seegi, et nad ise sellest aru saavad.

Saarte vahelise
10 aastat tagasi

….laevaliikluse kinnimaksmine on loogiline- kaubavedu ja piletitulu seda ei kata. Aga ma pole iial nõus mingi eraomaniku äri-ideega- kinni plekkida raudtee kulud.Peamist tuluandjat- kaubavedu ju pole. Ja eks tulevased valimised näita,kes sellega nõus on…

Rein Vatku
10 aastat tagasi

Ma arvan, et valitsuse poisid on omavahel kokku leppinud , et Haapsalu raudteega ei maksa tegeleda ja vastavalt sellele Juhan Parts võtabki asja enda peale ja laseb asjale vee peale. Otsused sellistes küsimustes on ilmselt konsensuslikud ja ise ta ei otsusta ainuisikuliselt. Ilmselgelt maavanema ja Urmase hääl ei ole valitsusele kuulda.

pea liiva all
10 aastat tagasi
Reply to  Rein Vatku

ega see nii ikka ei ole et mv ja lp midagi ei tea, mida prts teeb või teab, üks kamp kõik

HRT
10 aastat tagasi

Siis ei jää muud üle kui teha valimistel uued valikud.

K.
10 aastat tagasi

IRLi kuuluvast partsist sõltus kogu meie ehituse tempo ja nüüd ütlevad kohalikud IRlikad, et IRLikas Merle Mäesalust ei sõltu midagi, tema ainult lihtliige:)

kodanik
10 aastat tagasi

jaaaa, kohalikud irlikad on kui ullikesed, kes vahivad ansipi suhu ja neist ei sõltu midagi

To Heiki
10 aastat tagasi

Haapsalu raudtee on vanker, millega erakondade poliitikud plaanivad riigikogusse sõita ja Haapsalu rautee taastamise teema ümber asjatades saab kenasti pildil püsida, järjepanu pressikaid üllitades. Kas Haapsalu raudtee taastamisel tegudeni jõutakse pannakse paika valitseva koalisatsiooni tagatubades, kuhu paraku mudalinna poliitikud lobi tegema ei küüni. Pealegi riigikogu põhiseaduskomison on kokkupannud eelnõu komisjonde töö ja arutelud 30 aastaks salastada, siis pole lootustki, otsuste vastuvõtmisel avalikku arutelu võiks-saaks toimuda. Muidugi unistada võib ja peab.

kodanik
10 aastat tagasi

Heiki, see on liiga otsene ja aus küsimus.

Heiki
10 aastat tagasi

Siin peaks tõsiselt peeglisse vaatama Merle Mäesalu jt IRL-i liikmed, kes valimiste eel ja ajal kõlavalt rääkisid, kuidas nad võitlevad Haapsalu raudtee taastamise eest. Nüüd aga kui nende enda erakonna minister, Juhan Parts, tõmbas projektile vee peale, tekib küsimus, kas IRL tegelikult soovib raudtee taastamist? Kas Merle on IRL-i juhtkonnaga seda arutanud? Milline on IRL-i tegelik seisukoht Haapsalu raudtee taastamise osas?

Heikile
10 aastat tagasi
Reply to  Heiki

Sul on väga ebamäärane seisukoht. Kui sa lugesid neid valimislubadusi, siis kõik Haapsalus kandideerinud erakonnad käisid välja mõtte raudtee taastamiseks Haapsalu ja Tallinna liinil. Haapsalus jätkab võimul mõnulemist valitsusjuhi erakond Suklesega eesotsas. Parts on üks valitsuskabineti liikmetest ja kui tandem Ansip-Ligi ning Suklesel on Haapsalus hea elada, nagu ta ise seda kiidab, siis pole ta ka aktiivselt partei tagatoas seesugust lobitööd teinud. Vaat nii on lood. Pr Mäesalu on aga täna linnavolikogu lihtliige ja oma ametikohal täidab ta tööandja poolt antud töökohustusi. Küsiks, miks ta peaks raudtee pärast rabelema, kui selle paistel tahavad end mugavalt eelkõige tunda Sukles & Co.… Loe rohkem »

Vast aitab?
10 aastat tagasi
Reply to  Heikile

Kas üksteisele ainult jalga taha panema oletegi võimelised või midagi muud kah otsustama?

Heiki
10 aastat tagasi
Reply to  Vast aitab?

Tõsi, valimistel toetasid kõik erakonnad Haapsalu raudtee taastamist, kuid antud juhul kuulub minister, kes projekti alla vett lasi IRLi. Sellest ka küsimus suunatud pr Mäesalule, kes töötab ka Maavalitsuses, mis tegeleb / peaks tegelema raudtee taastamise teemaga. Seega küsimus jääb jõusse, milline on IRLi tegelik seisukoht Haapsalu raudtee osas? Kui see on toetav, siis miks see ei väljendu nende erakonna ministri tegudes?

raudtee ehitamisest kuule
10 aastat tagasi

aeg on küps ka selle komisjoni moodustamiseks

?????
10 aastat tagasi

Mis mätta otsast võtta, et aeg küps? Seesugune komisjon oli ka varem. Pole ju mõtet kokku panna kamp, kellest suurt tolku ei ole. See nämmutamise aeg on läbi, ootaks ikka tegusi. Mina nimetaks seda komisjoni raudteesõprade klubiks ja ei midagi muud ning tööplaani lülitaks sisse nostalgiaõhtute korraldamine.

riigikogu valimised
10 aastat tagasi
Reply to  ?????

tulekul, miks juku kallet komisjonis pole