Kõnekoosoleku korraldaja: Kui raudteed ei tule, pean Haapsalust ära minema

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Tänane kõnekoosolek kanti üle internetis. Foto: Arvo Tarmula
Tänane kõnekoosolek kanti üle internetis. Foto: Arvo Tarmula

Täna enne keskpäeva kogunes Haapsalu raudteejaama paarkümmend inimest, et väljendada oma soovi taastada rongiühendus.

“Nii palju inimesi ei tulnud, kui Facebookis olid lubanud, kuid üle 20 siiski tuli,” ütles kõnekoosoleku kokku kutsunud Haapsalu põhikooli 9. klassi õpilane Kaarel Virroja. Siiski hindas ta ettevõtmise kordaläinuks.

“Tahtsime näidata, et läänlased pole passiivsed, pole olnudki ja nad tahavad rongiga sõita,” ütles Virroja.

Mõtte oma meelsust väljendada sai Virroja suvel Tallinnas uute rongide tutvustusel, kui majandusministri Juhan Partsi kaaskond heitis ette, et läänlased on ise passiivsed.

Virroja ütles, et kui raudteed ei tule, siis peab ta Haapsalust ära minema. Ta usub, et leiab sobiva töökoha Tallinnast, mitte siit. Pealinnas tööl käimiseks on aga parim variant just rong. Sama mure on tema sõnul paljudel noortel.

Bussiühendus Virrojat ei rahulda. “Ma ei poolda busse, nad on kallimad,” ütles ta. “Ja valikuvõimalus peab ka olema.”

Virroja ütles, et kavatseb ka edaspidi korraldada üritusi, et näidata, et haapsallased soovivad raudteed. Ta lisas, et kaalub jõu ühendamist Aita Möldri eest veetava Haapsalu raudtee sõpruskonnaga.

Kõnekoosolekut võis otse jälgida internetis ja saab vaadata siin.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
31 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Margie
9 aastat tagasi

I went to tons of links before this, what was I thnigink?

Lennuk
10 aastat tagasi

Kuigi lennuliiklust Haapsalu-Brüssel ei tule, ei koli ma siit ära. Kohe mitte ei koli.

HRT Produtsent
10 aastat tagasi
Reply to  Lennuk

Kas see oli nüüd mingi IROONIA või?

Taara
10 aastat tagasi

Otsused poliitilisel skaalal tehakse erakondade tagatubades eesmärgiga teenida poliitilist kapitali, kusjuures pole enam oluline, mida räägib või arvab rahvas. Poliitikud pole enam rahva teenistuses, vaid alluvad erakondade tagatubades kokkulepitud poliitilist mõjuvõimu teenivate eesmärkide elluviimisele, nt Sirbi suukorvistamise näide, segadus EOK rahastamine ja iga uus päev toob näiteid juurde. Loota rahvakogus vastuvõetud otsuste elluviimisele on suur naiivsus, seni kuni pole läbiviidud poliitilist reformi ja lõpetatud erakondade diktaat, pole muutusi ja Riisipere-Haapsalu rauteed loota.

Pavandu poe kassapidaja
10 aastat tagasi

Vaevalt et riigil jätkub raha kahe raudtee ehituseks, praegu on vaja valmis ehitada Rail Baltica ja siis kui raha on … ehk siis tuleb raudtee Haapsallu.
Kuigi ilmselt on olulisem arendada kiirtrammi Viimsi ja Tallinna vahet, nii et positiivseid uudiseid Läänemaa elanikele ilmselt ei tule niipea.

jah
10 aastat tagasi

siit rahvast äravedavaid transpordiliike on meil küllaga, uut ja kallist juurde ehitada pole mingit mõtet

vale
10 aastat tagasi
Reply to  jah

Puhas vale. Ainult bussiga ongi valik. Rong oleks kiirem ja mugavam.

oleks, võiks
10 aastat tagasi
Reply to  vale

oleks seal küüned, roniks ta puuotsa

Neeme Suur
10 aastat tagasi

Rahvas… Eestis on inimeste vedamisega ühistranspordis nii, et ilma dotatsioonita liigub vaid linnade vaheline kaugliin. Kõik muu – raudtee, praam, maakonnasisene buss, lennuk, kõik liigub riigi toe najal. Ja muu hulgas – ka tavaline autotransport liigub riigi toe najal, kuivõrd maanteede ehitamiseks ja korrashoiuks kulub oluliselt rohkem raha, kui kütuse aktsiisist kokku korjatakse. Miks te olete valinud välja ühe lõigu Eestis – ehk siis Haapsalu- Tallinna vahelise liikluse ja nõuate just selles osas isetasuvuse võimet? Rdt ei oleks Hpsl-Tln vahel mitte ühegi näitaja poolest viletsam rdt, kui on Tln-Pärnu või Tln-Viljandi vahel ega ka viletsam, kui Keila-Riisipere vahel. Lepime siis… Loe rohkem »

HRT
10 aastat tagasi
Reply to  Neeme Suur

Sõitjate arvu poolest oleks Haapsalu liin Pärnu liinist konkurentsitult ees!

Sass
10 aastat tagasi

Küsin uuesti, “Kumb rong päästerõngaks paremini sobib, kas kiire Haapsalu-Tallinn või aeglane, kõigis peatustes peatuv rong?”
Mõni aktivist oskab ehk vastata? Pole rongi vastu midagi, kuid pidevalt räägitakse üht ja siis teist varjanti.
Vastus on vist selline, kaks rongi korraga ja mõlemad jõuavad tööpäeva alguseks Tallinna:)

Eestimaa Blogi2
10 aastat tagasi
Reply to  Sass

Päästerõngast ei ole vaja. Sõiduplaani tegemine näeb ette, et võimalusel püütakse tagada maksimaalne kasu reisijale ja samas ka muidugi piletitulu. Kui on vaja, teeb Töölesõidu rong rohkem peatusi, kui vaja teeb seda hilisem rong. Oleneb väga palju sellest kui palju sõidetakse Ristilt vm nt Keilasse tööle-kooli. Kõik sõltub kellaaegadest ja inimeste liikumisest. Kunagi ei saa olla kõigi soovide järgi, aga just parimad lahendused toovad parima tulemuse.

Veisbuuk.
10 aastat tagasi

Inimesed,asi pole selles,kas meeldib või on vaja! Asi on nagu tavaliselt- rahas. Kes maksab ja miks ? Aus inimene maksab oma elektri- või kõrtsiarve ise. Ebaaus põlvkond püüab raha välja petta. Tulud peavad kulud katma. Aga võib-olla olen ma liiga vana ja ei suuda petturite loogikagst aru saada….

Ahto
10 aastat tagasi
Reply to  Veisbuuk.

Oskad sa nimetada mõne raudteejupi ,mis ennast Eestis ära tasub ? Kõigele maksab riik lisa.

Muidugi
10 aastat tagasi

Haapsalu-Rohuküla rongilt saabki ju Hiiumaale!

Produtsent
10 aastat tagasi
Reply to  Muidugi

Loomulikult saaks! Olen nõus.

Produtsent
10 aastat tagasi

Mis teil viga on?

Jat
9 aastat tagasi
Reply to  Produtsent

Thanks for your support enmorfephatography good quality (sellable) photo donations greatly appreciated. See gallery for details. You can of course buy your own photos!