Uuemõisa koolipere reis Poola

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Uuemõisa kooli õpilased ja õpetajad lipuvärvides tuulelohega. Foto: erakogu

Uuemõisa lasteaia–algkooli neli õpilast ja neli õpetajat alustasid pühapäeva, 19. mai varahommikul sõitu Poola Piekary Slaskiesse. Ilm oli päikeseline ja reisiseltskond elevil.

Õhtuks jõudsime Poola linna Bialystoki hotelli, et puhata ja hommikul kell neli jälle stardivalmis olla. Esmaspäeva lõunaks olimegi kohal.

Panime kotid hotelli ja läksime kooli, kus meid juba oodati. Tervitama oli tulnud terve koolipere koos direktori ja projektijuht Annaga. Tegemist oli 6–klassilise algkooliga, kus õpib 500 õpilast, sh erivajadusega lapsed, kellele võimaldatakse mitmesugust ravi.

Saime tutvuda loomateraapiaga. Tund oli üles ehitatud tegevusele koeraga, keda said lapsed silitada ja kallistada. Mänguliste võtete abil koos loomaga õpetati lihtsamaid mõisteid (suunad) üles, alla, paremale, vasakule).

Järgmiseks tutvustati liikumisteraapiat, kus lapsed hüppasid batuudil ja mängisid võimlemispallidega ning tehti juhendajaga ravivõimlemist.

Edasi suundusime muusikateraapia tundi. Selles klassis oli seitse süntesaatorit. Iga pilli taga oli kaks õpilast ning juhendaja dirigeerimisel esitati meile väga ilus muusikapala. Neile, kellele klahvpilli ei jagunud, olid mängimiseks antud mõned rütmipillid. Kunstiteraapia toimus koridori peal, kus lapsed said valida endale meelepärase tegevuse – maaliti natüürmorti ja vooliti savist nõusid. Viimaseks tutvustati meile aroomiteraapiat, ruumis oli tugev aroom, eri valgused, taustamuusika. Lapsed said seal vajadusel rahuneda, puhata, osa vaatas värvimängu ja kuulas veevulinat, mõned mängisid habemeajamisvahuga, mida kasutati massaažiks.

Kooli ja sealse õppetöö korraldusega tutvumisele järgnes meeleolukas kontsert. Külalisi olid tulnud tervitama linnapea, haridusosakonna ja spordikeskuse juhatajad. Üritus lõppes Poola rahvalaulude õppimisega. Neid laulda oli küllaltki keeruline ja pakkus elevust, sest susisevaid häälikuid on neil palju rohkem kui meil.

Projekti eesmärk on õppida tundma eri riikide traditsioonilisi lastemänge ning pärast laulude laulmist vaatasime varem õpitud ja filmitud Poola mängu „Palant” videosid. Igal kohtumisel õpime selgeks kaks toredat mängu, millest üks on seotud taaskasutusega.

Õhtu lõppes rahvusliku õhtusöögiga, mis oli väga maitsev, tõeliselt värske ja mitmekülgne. Saime huvitavaid maitseelamusi nagu näiteks hapukapsas seentega. Pärast õhtusööki saatsime lapsed peredesse ja ise sõitsime hotelli puhkama.

Teisipäeval pärast suurepärast hommikusööki sõitsime kooli, kus ootasid meid lapsed. Kui esimesed emotsioonid räägitud, läksime mänguplatsile, kus lapsed hakkasid mängima pallimänge. Pärast läksime klassi tuulelohet tegema. Iga riik pidi tegema oma riigi lipuvärvides tuulelohe.

Meisterdasime traditsioonilise hampelmanni ehk veiderdaja. Nuku meisterdamisel kasutati taaskasutatavaid materjale. Meie tüdrukutel valmis väga ilus ja lõbusa näoga hampelmann, mille kõhu peale sai ka väike karp asjade hoiustamiseks.

Tegusa teisipäeva lõpetas aia peale joonistatud grafitite värvimine. Isegi lapsed said värviseks.

Kolmapäev algas vihmasaju ja külma ilmaga. Kella üheksa paiku algas bussisõit Guido söekaevandusse Zabrzesse, kus laskusime 320 meetri sügavusele maa alla kaevandusse.

Pärast sööki läksid lapsed „Palanti” mängima. Kolmapäev lõppes lastele ühe oodatuima ettevõtmisega, sõiduga veeparki Tarnowskie Gorys.

Neljapäeval algas sõit Krakovisse. Seal käisime kõigepealt uhkes ja võimsas Waweli katedraalis. Vanalinnas näidati meile basilikaalset Maria kirikut ja Euroopa suurimat turuplatsi. Tutvusime ka Wadowicega, kust on pärit paavst Johannes Paulus II.

Meie reis Poola oli osa rahvusvahelisest Comeniuse koostööprojektist „Traditsioonilised laste mängud”, mis on omakorda osa elukestva õppe programmist.

Pille Meeles

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.