Uuemõisa koolis oli Comeniuse nädal

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Kuvatud 3 pilti, galeriis pilte: 9

Uuemõisa lasteaed-algkool osaleb juba teist korda Comenius koolide koostööprojektis, mille eesmärk on muuta õppimine huvitavaks.

Projekti pealkiri on „Traditsioonilised laste mängud” ning partnerid on neljast riigist: Türgist, Hispaaniast, Poolast ning Ungarist.

Projekti käigus õpitakse selgeks kaks mängu igast riigist, kusjuures esimene neist õpitakse video vahendusel. Üles filmitakse ka see, kuidas partnerid seda mängu mängivad. Projektikohtumisel vaadatakse, kuidas partnerid võõrustava riigi mängu mängivad. Teine mäng õpitakse juba kohapeal ning kasutada tuleb taaskasutatavaid materjale.

3.-6. märtsil toimus projektikohtumine Uuemõisa koolis.

Külalised saabusid Haapsallu pühapäeva, 2. märtsi õhtupoolikul. Õpetajad seadsid end sisse hotellis, õpilased aga meie õpilaste juures kodudes.

Esmaspäev algas tervitamise ning kooli tutvustamisega, seda tegid 6. klassi õpilased.

Seejärel suundusime juba klassiruumi, kus ootas ees karbi valmistamine taaskasutatavatest materjalidest. Otsustasime taaskasutada joonistusplokkide tagumisi kaasi. Valmisid väikesed karbid, mille külalised kaunistasid oma riigi arhailiste rahvuslike mustritega. Lisaks karpide meisterdamisele oli külalistel ning võõrustavatel õpilastel võimalik maalida Pilvi Kangro ehteid.

Peale meisterdamist vaatasime videoid, kuidas partnerid mängisid meie esimest mängu „Tagumine paar välja”. Kõik nautisid mängu mängimist ning videod olid väga lõbusad.

Peale kosutavat lõunasööki õppisime selgeks vastlalaulu, sellega said külalised väga hästi hakkama. Mängisime ühiselt ka „Tagumist paari”.

Kuna ilmataat mängis meile sel aastal vingerpussi ning vastlapäeval lund polnud, ei saanud me külalisi viia ei kelgutama ega saanisõidule. Niipalju siiski talvist ilma jätkus, et külalised said proovida uisutamist viigijääl. See oli väga lõbus.

Järgnes vaba aeg ning õhtul kogunesid kõik külalised taas koolimajja. Algamas oli Playback show.

Ka sel aastal oli meie kooli Playback show heategevusliku eesmärgiga (koguda raha koolile suuskade ostmiseks), seega polnud võistlust ega žüriid. Küll aga oli kõigil võimalus hääletada oma lemmiku poolt.

„Võitjateks” valis publik seekord 1. klassi poolt jäljendatud Meie Mehe laulu „Kingarock.” Suur tänu Peetri Pizzale, kes pani võitjatele auhinnaks välja tasuta pizza kupongid!

Meie väliskülalistele jättis üritus väga hea mulje keegi neid polnud midagi taolist varem näinud ning lubasid kindlasti oma koolis järele proovida. Lavale astusid ka õpetajad ning kaks külalisõpilast Türgist. Kuulsime-nägime ka eelmise aasta publiku lemmikut „Leto Sveti”.

Peale väsitavat päeva ning elamusterohket õhtut läksid külalisõpilased peredesse ning õpetajad õhtusöögile.

Teisipäeval sõitis kogu koolipere külalistega Nõvale vastlapäeva tähistama.

Nõva Looduskeskuses sai näha väljapanekuid loomadest, vaadata filme, matkata metsas ning mere ääres, meisterdada ning rahvamänge mängida. Päev oli kõigile väga põnev. Kosutust pakkus traditsiooniline vastlapäeva toit – hernesupp ja vastlakukkel. Suur tänu Nõva looduskeskuse meeskonnale toreda aja eest!

Tagasi kooli jõudes ootas ees meie teine mäng, milleks oli vastlavurr.

Juba sügisel palusime oma õpilastel kodudes rääkida emadele ning vanaemadele, et kui võetakse ette süldikeetmine, siis palume konte mitte ära visata. 6. klassi poisid õpetaja Toomas Vallimäe juhendamisel puurisid kontidele (neid oli lausa 55!) augud sisse ning nii oligi suurem töö juba tehtud. Külalistele pakkus vurri valmistamine väga huvi ning ka vurritamine tuli neil väga hästi välja. Vurri said külalised koju kaasa võtta eelmisel päeval valmistatud karbiga.

Õhtul kogunesid külalised ning võõrustavad pered koolimajja rahvuskultuuri õhtule.

Kosutuseks pakkusid kokad neile maitsvat mulgiputru, seejärel algas kontsert. Kõigepealt esinesid meie õpilased – koor ning plokkflöödi õpilased Sirje Kaasiku juhendamisel, rahvatantsijad Imbi Mäepere juhendamisel ning kandleansambel Triin Ollema juhendamisel. Külalisi olid tervitama tulnud ka Anti Nöör lõõtspillil ning rahvapilliansambel „Pille”. Kontserdi lõpus tantsisime ühiselt voortantsu, seejärel mõned ringmängud. Õhtu lõpetasime „Lapaduuga”.

Kolmapäeva hommikul kogunesime taas kooli. Külalisõpetajad said võimaluse jälgida tundi. Õpilased olid samuti tunnis, valmisid toredad plakatid nende kodumaa kohta.

Edasi suundusime aga juba Haapsallu, kus grupp jagunes kaheks ning suunduti ekskursioonidele promenaadil ning linnuses. Päike oli samuti otsustanud meie külalisi tervitama tulla ning kõik olid Haapsalust vaimustuses.

Peale lõunasööki oli taas pisut vaba aega. Seejärel kogunesime lõbusale boolingumängule, päras läksid külalisõpilased peredega õhtut veetma. Õpetajad said oma elamusi vahetada õhtusöögil.

Neljapäeva hommikul kogunesime õpetajate hotelli juurde. Külalised jätsid peredega hüvasti ning võisimegi bussiga Tallinna poole teele asuda. Külalised tutvusid Tallinna vanalinnaga ning peale lõunaeinet jätsime hüvasti.

Selleks korraks oli kohtumine lõppenud. Ees ootab veel projekti viimane kohtumine maikuus Türgis.

Triin Ollema

Fotod: Triin Ollema
Comenius (1) (1024x575)
Ungari õpilased koos oma võõrustavate õpilastega karpi meisterdamas.

Comenius (2) (1024x576)
Anti Nöör lõõtspilli mängimas.

Comenius (3) (1024x575)
Mõõgavõitlus linnuses.

Comenius (4) (1024x575)
Kõik see mees Tallinnas.

Comenius (5) (1024x576)
Uisutamine Väiksel viigil.

Comenius (6) (1024x575)
Vahva mäng Nõva looduskeskuses.

Comenius (7) (1024x575)
Vurritamine.

Comenius (8) (1024x576)
Rahvapilliansambel “Pille”.

Comenius (9) (1024x576)
Üheskoos Haapsalu piiskopilinnuses.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.